پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شلبی GT500

سریع‌ترین و قوی‌ترین ماستنگ تاریخ

مدت‌ها بود که جای خالی نسخه شلبی GT500 در میان تمامی نسخه‌های مختلف ماستنگ به شدت احساس می‌‌شد ولی بالاخره رونمایی شد. آن‌هم با مشخصات وسوسه‌انگیزی که فورد ادعا می‌‌کند قوی‌ترین و سریع‌ترین ماستنگ در طول تاریخ است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو شلبی GT500 عزم‌اش را جزم کرده تا به دوران حکم‌فرمایی […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱۹ فروردین ۱۳۹۸

مدت‌ها بود که جای خالی نسخه شلبی GT500 در میان تمامی نسخه‌های مختلف ماستنگ به شدت احساس می‌‌شد ولی بالاخره رونمایی شد. آن‌هم با مشخصات وسوسه‌انگیزی که فورد ادعا می‌‌کند قوی‌ترین و سریع‌ترین ماستنگ در طول تاریخ است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

شلبی GT500 عزم‌اش را جزم کرده تا به دوران حکم‌فرمایی دوج چلنجر Hellcat و کامارو ZL1 خاتمه دهد. GT500 برخلاف رقبای خود که از موتور 8 سیندر 6.2 لیتری سوپرشارژ بهره می‌‌برند، به نیرومحرکه 8 سیلندر 5.2 لیتری سوپرشارژ مجهز است و فورد ادعا می‌‌کند که می‌‌تواند بیش از 700 اسب‌بخار نیرو را تولید کند تا عنوان قوی‌ترین و سریع‌ترین ماستنگ تاریخ را با خود به یدک بکشد.

شلبی GT500

هم‌چنین GT500 جدید یکی از خشن‌ترین و پرخاشگرترین ماستنگ‌های تاریخ است که این امر در ظاهر آن موج می‌‌زند. ظاهر خشن و جسور آن از تغییرات متعددی در مقایسه با ماستنگ معمولی بهره می‌‌برد که همگی در جهت بهبود آیرودینامیک و عملکرد قطعات فنی نصب شده‌اند. تایرهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 در کنار رینگ‌های آلیاژی سبک‌وزن 20 اینچی و باله بزرگ عقب و منحرف‌کننده زیر سپر جلو، گواهی بر این مدعا هستند.

ترمزهای کربن سرامیکی به ابعاد بزرگ 16.5 اینچ در جلو، GT500 را در کوتاه‌ترین مسافت و کم‌ترین زمان ممکن، متوقف می‌کند. گیرباکس 7 سرعته دوکلاچه Tremec، به ادعای فورد در کم‌تر از 100 میلی ثانیه، دنده‌ها را تعویض می‌‌کند. تعلیق مگنتی GT500 نیز به‌صورت آنی می‌‌تواند تغییر حالت داده تا بهترین هندلینگ را به راننده‌اش هدیه دهد.

شلبی GT500

فورد مدعی است که GT500 می‌‌تواند در حدود 3 ثانیه خود را از صفر به یکصد کیلومتربرساعت برساند و قادر است مسافت 400 متر (یک چهارم مایل) را در کم‌تر از 11 ثانیه طی کند. شلبی GT500 در پاییز سال 2019 به بازار عرضه خواهد شد اما تا پیش از آن، اولین دستگاه تولیدی در حراجی Barrett-Jackson به قیمت 1.1 میلیون دلار به نفع سازمان‌های خیریه تحت حمایت فورد، به فروش رسید.

ایرلندی پر سرعت! / تیونینگ پورشه 911 کلاسیک توسط DP Motorsport

سوپراستار آمریکایی/ بررسی شورولت کوروت ZR1 مدل 2019

نوستالژی 10 سالگی/ نگاهی به پونتیاک GTO 1970

شرور یک میلیون دلاری!/ پروژه هیجان انگیز تیونینگ فورد ماستنگ 1965

ستاره راک/ برخورد کاملا نزدیک با یک فورد GT40 کاملا دست‌ساز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی