پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

طرح ترافیک

لغو طرح ترافیک تاثیری در کاهش مسافران حمل و نقل عمومی نداشته است

به گفته رئیس شورای شهر تهران، لغو طرح ترافیک به منظور کاهش استفاده از مترو و اتوبوس اما چنین نتیجه ای را به دنبال نداشته است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در پایان جلسه امروز شورای شهر و در جمع خبرنگاران به موضوع دستور جلسه امروز شورای شهر […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۹ مرداد ۱۳۹۹

به گفته رئیس شورای شهر تهران، لغو طرح ترافیک به منظور کاهش استفاده از مترو و اتوبوس اما چنین نتیجه ای را به دنبال نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در پایان جلسه امروز شورای شهر و در جمع خبرنگاران به موضوع دستور جلسه امروز شورای شهر اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه دستور اصلی امروز شورای شهر تهران مربوط به رسیدگی به پیشنهادات مربوط به اساسنامه شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری بود، گفت: جزئیات این لایحه 62 ماده ای به تصویب رسید.

هاشمی همچنین با اشاره به طرح یک فوریتی بومی سازی تجهیزات ثابت و متحرک علی الخصوص تجیهزات واگن تهران برای متروی تهران که برای ایجاد یک شرکت جدید به سمت بومی سازی و خودکفایی در امر تجهیزات مترو در ایران و تهران پیش ببرند رسیده بود که به تصویب رسید.

رئیس شورای شهر درباره ساماندهی در شهرداری تهران هم گفت: بیش از 43 سازمان و شرکت وجود دارد که عمدتا اساسنامه هایشان دچار مشکل است برخی با قوانین موجود کشور مغایر بوده و برخی با مصوبات شورا مغایر است.

وی ادامه داد: به همین دلیل در کمیسیون برنامه و بودجه سعی اش بر این است که به یک اساسنامه تیپی برسند تا این مشکل در شرکت ها و سازمان های شهرداری حل شود و چون این شرکت نخستین شرکتی بود که طرحش را ارسال کرد سعی شد تمام این موارد در این اساسنامه دیده شده و غالبی بدست آمد که دیگر شرکت ها بر طبق آن بتوانند اساسنامه از آن تبعیت کنند.

محسن هاشمی در تشریح این مساله که گفته شده است در شهرداری تهران تا امروز برای شیوع کرونا 3 هزار میلیارد هزینه شده است، گفت: در شهرداری دو نوع خسارت وارد شده است، یک خسارت مربوط به عدم نفع است به عنوان مثال شرکت مترو و شرکت واحد تعداد سفرهایشان به یک سوم کاهش یافته در نتیجه از درآمدشان کاسته شده است.

وی ادامه داد: حتی مبلغی که میتوانستد از محل صرفه جویی در مصرف سوخت دریافت کنند منتفی شده است و حتی، تمام مراکز فرهنگی و ورزشی شهرداری متقاضی ندارند و درآمد شهرداری کاسته شده است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در مصوبه ستاد مقابله با کرونا گفته شده بود که شرکت ها، سازمان ها و شرکت خصوصی که دچار مشکل شده بودند و پرسنلشان را اخراج نکردند می توانند از محل 75 هزار میلیارد تصویب شده به شرکت هایی که دچار زیادهی شدند و پرسنلشان را اخراج نکردند وام دریافت کنند، گفت: ستاد ملی کرونا باید از محل این بودجه شهرداری را معرفی کند.

وی افزود: بابت کسانیکه اخراج شدند باید چیزی شبیه بیمه بیکاری پرداخت شود چون امکان دارد برخی پرسنل اخراج شده باشند و مجموعا باید به این فکر باشیم که در مبارزه با کرونا غیر از توصیه به ماسک و فاصله گذاری باشیم به فکر افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی و سرمایه گذاری در گندزدایی باشیم. به منظور افزایش این ظرفیت ها به شهردار نامه نوشتیم و در خواست 3 هزار میلیارد شده است.

هاشمی در واکنش به این سوال که شهرداری می گوید ما خودمان پیشنهاد لغو طرح ترافیک داده ایم گفت: چون اصرار بر این بود که با لغو طرح حمل و نقل عمومی خلوت شود قرار شد مدتی آزمایشی اجرا شود اما آمارها نشان می دهد حمل و نقل عمومی شلوغ تر هم شده است. من پیشنهادی در این زمینه از سوی شهردار نشنیده ام، و در این مصوبات شهردار دخالت مستقیمی ندارد.

رئیس شورای شهر با بیان اینکه در جلسه هم اندیشی درباره برگزاری انتخابات هیات رئیسه صحبت شد گفت: احتمالا میان 28 مرداد و یک شهریور برگزار خواهد شد. هنوز نمی دانم درباره نظر اعضای شهر این است که کاندید شوم یا خیر.

انتهای پیام/ منبع: فارس

تنها 3 درصد از رانندگان ناوگان جاده ای وام کرونایی دریافت کرده اند

اجرای مجدد طرح پرداخت اقساطی جرایم رانندگی به مناسبت دهه ولایت

لغو طرح ترافیک به شرط تعطیلی مترو

مخالفت مدیریت شهری با لغو طرح ترافیک

معاونت حمل و نقل، جزئیات طرح ترافیک تهران را اعلام کرد/ اجرای طرح مطابق با ساعت فعالیت ادارات

عدم افزایش مسافران ناوگان اتوبوسرانی با اجرای طرح ترافیک

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی