پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

طرح ترافیک

معاونت حمل و نقل، جزئیات طرح ترافیک تهران را اعلام کرد/ اجرای طرح مطابق با ساعت فعالیت ادارات

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران جزئیات طرح ترافیک، همچنین ساعات اجرای محدوده ها ترافیکی در تهران را اعلام کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اطلاعیه‌ ساعات اجرای محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در تهران را ارائه کرد که جزئیات آن به […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۷ تیر ۱۳۹۹

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران جزئیات طرح ترافیک، همچنین ساعات اجرای محدوده ها ترافیکی در تهران را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اطلاعیه‌ ساعات اجرای محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در تهران را ارائه کرد که جزئیات آن به شرح زیر است.

پس از لغو اجراى محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا، از ٢٣ فروردین امسال، شاهد افزایش قابل توجه تردد خودروهای شخصی و در نتیجه، تراکم ترافیک در هسته مرکزى شهر بودیم که سرانجام پس از حدود دو ماه عدم اجرای طرح ترافیک، به منظور مدیریت و کنترل ترافیک در محدوده مرکزى شهر، طرح ترافیک با تصویب در ستاد کرونا و شورای حمل ونقل ترافیک تهران، پس از دوبار به تعویق افتادن بالاخره از ١٧ خرداد سال جاری مجدداً در تهران اجرا شد.

این در شرایطی است که به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، همچنان بر پرهیز از ترددهای غیر ضروری شهروندان و نیز ترجیح استفاده از وسایل نقلیه شخصی نسبت به ناوگان حمل و نقل عمومی از سوی این معاونت تاکید شد.

از این‌رو با توجه به مصاحبه شهردار تهران، به منظور رفاه حال عموم شهروندان به ویژه کارمندان، ساعت اجرای طرح های مذکور از 8 لغایت 16 به ۸:۳۰ تا ۱۶ تغییر یافت که ورود و خروج به محدوده طرح ترافیک وکنترل آلودگی هوا با توجه به ساعت کار ادارات، مشمول پرداخت عوارض نشود.

پیش از خرداد، زمان فعالیت ادارات از سوی دولت، ٧ تا ١٤ تعیین شده بود اما پس از ابلاغ مجدد توسط دولت، ساعت کار ادارات به ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ تغییر یافت.

بر همین اساس، ساعت محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا نیز از ۸ به ۸:۳۰ و خروج رایگان از ۱۴ به ۱۴:۳۰ ( بازده زمانی 6 ساعت در هر دو حالت) با هماهنگی اعضای شورای حمل ونقل و ترافیک تهران تغییر و در نظر گرفته شد.

بنابراین برای رفاه کارمندان، خروج از محدوده‌های فوق از ساعت ۱۴:۳۰ رایگان خواهد بود از ١٦ خرداد، اطلاع‌ رسان اجرای طرح ترافیک کنترل آلودگی هوا و تغییر ساعات اعمال آن از طریق سامانه «تهران من» صورت گرفت و ملاک محاسبه عوارض محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا همان خواهد بود‌.

در صورتیکه شهروندان از اطلاع رسانی‌های صورت گرفته در این زمینه، بی اطلاع ماندند، می‌توانند طی تماس با واحد صدور آرم سازمان ترافیک، موضوع را مطرح کنند تا اقدام لازم صورت گیرد.

از آنجا که در روزهای اخیر برخی رسانه‌ها مبادرت به انتشار اخبار نادرست، بدون توجه به تاریخ مصاحبه‌ها و تغییر ساعت حضور کارمندان در محل کار خود کرده‌اند، تاکید می‌شود در راستای آرامش خاطر و رفاه حال عموم شهروندان به ویژه کارمندان، ساعت اجرای محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا طبق مصاحبه شهردار تهران با ساعت کار ابلاغ شده از سوی دولت تنظیم شده و اطلاع‌رسانی در این خصوص نیز در همان زمان از طریق سایت رسمی « تهران من » صورت گرفته است.

انتهای پیام/ منبع: فارس

عدم افزایش مسافران ناوگان اتوبوسرانی با اجرای طرح ترافیک

طرح ترافیک امروز هم اجرا نمی شود

آیا نرخ کرایه حمل و نقل عمومی افزایش می یابد؟

نحوه تردد ساکنان محدوده طرح ترافیک پس از اجرا محدودیت ها

عوارض طرح ترافیک سرجای خودش است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی