پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

مجلس به منظور ساماندهی به بازار و صنعت خودرو دست به کار شد

نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون در کمیته خودرو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، طرح جامعی برای رفع مشکلات صنعت خودرو در دست تهیه است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سید احمد رسولی نژاد نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به نامگذاری امسال به «جهش […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون در کمیته خودرو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، طرح جامعی برای رفع مشکلات صنعت خودرو در دست تهیه است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سید احمد رسولی نژاد نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به نامگذاری امسال به «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: یکی از اقدامات اساسی برای تحقق شعار سال، رفع موانع تولید است.

به گفته وی، در کمیسیون صنایع و معادن مجلس ۶ کمیته و همچنین کارگروه هایی تشکیل شده که در آنها به صورت تخصصی مسائل و مشکلات بخش صنعت و معدن پیگیری می‌شود که یکی از این کمیته ها مربوط به صنعت خودرو است.

رسولی نژاد یادآور شد: در دوره دهم مجلس طرحی برای ساماندهی صنعت و بازار خودرو تهیه شده بود، اما شورای نگهبان ایرادات و اشکالاتی بر آن وارد کرد و این طرح ابتر ماند.

وی ادامه داد: اکنون در کمیته خودروی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، طرح جامعی توسط متخصصان و اصحاب فن در دست تهیه است و در تلاشیم تا پس از بررسی همه مسائل، مشکلات و وضعیت صنعت و بازار خودرو، در کوتاهترین زمان این طرح را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ببریم.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، به بازدید اخیر نمایندگان عضو این کمیسیون از گروه صنعتی ایران خودرو اشاره کرد و گفت: بخشی از بررسی‌هایی که از سوی نمایندگان انجام می‌شود، مربوط به موضوع موانع تولید است که در صنعت خودرو شامل تأمین مواد اولیه، تامین ارز ، همچنین مشکلات گمرکی و غیره می‌شود و مجلس آماده است که به حل مشکلات کمک کند.

نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فاصله بالای قیمت‌های کارخانه‌ای و بازاری خودروها، تاکید کرد: نمایندگان خانه ملت همچون سایر اقشار جامعه نگران این موضوع هستند، هرچند نمی‌توان همه مشکلات را گردن تولیدکنندگان انداخت، اما باید دید چه مسائل و مشکلاتی وجود دارد که خودرو اینگونه عرضه و قیمت‌گذاری شده و این تفاوت فاحش قیمتی حاصل می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: در آینده نزدیک خبرهای خوشی در حوزه صنعت و بازار خودرو خواهیم شنید.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

اثرگذاری مستقیم نوسانات نرخ ارز بر بازار خودرو

کشور آلمان 18 درصد سهم صادرات خودرو را در جهان به نام خود ثبت کرد

بلاتکلیفی یک هزار و ۱۰۰ خودرو وارداتی بدون ثبت‌ سفارش

تمدید مهلت واریز وجه خودروهای فروش فوق العاده ایران‌ خودرو تا بیستم مرداد

ساختار و مدیریت صنعت خودروسازی معیوب است

قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین نمی شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی