پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

رشد 19.4 درصدی تولید خودرو طی 4 ماهه نخست سال جاری

مدیرکل صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: تولید خودرو سواری در چهار ماهه ابتدایی امسال رشد ۱۹.۴ درصدی داشته است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سهیل معمارباشی مدیرکل صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با استناد به آمار میزان تولید انواع خودرو تا پایان تیرماه، اظهار کرد: در بازه زمانی […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

مدیرکل صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: تولید خودرو سواری در چهار ماهه ابتدایی امسال رشد ۱۹.۴ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سهیل معمارباشی مدیرکل صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با استناد به آمار میزان تولید انواع خودرو تا پایان تیرماه، اظهار کرد: در بازه زمانی چهار ماهه ابتدایی امسال تا پایان تیرماه، ۳۲۳ هزار و ۶۶۳ دستگاه انواع خودرو تولید شد که نسبت به ۲۶۸ هزار و ۹۶۶ دستگاه خودرو تولیدی تا پایان تیرماه سال گذشته، افزایش ۲۰.۳ درصدی داشته است. ضمن اینکه در تیرماه سال جاری نیز ۱۰۶ هزار و ۱۸ دستگاه انواع خودرو تولید شده است که در مقایسه با تعداد دستگاه‌های تولیدی در انواع خودروها در مدت مشابه سال گذشته (۶۹ هزار و ۴۰۲ دستگاه) افزایش ۵۲.۸ درصدی را تجربه کرده است.

مدیرکل صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تولید خودروی سواری در چهار ماهه ابتدایی امسال رشد ۱۹.۴ درصدی داشته است، گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۲۹۶ هزار و ۳۲۸ دستگاه سواری تولید شده است؛ این در حالی است که میزان تولید سواری در مدت مشابه سال گذشته، ۲۴۸ هزار و ۱۸۴ دستگاه بوده است.

وی افزود: در حوزه تولید ون نیز در این بازه زمانی چهار ماهه با افزایش تولید ۱۵.۹ درصدی مواجه بوده‌ایم. در حالی که میزان تولید این خودرو از ۶۹ دستگاه تولید شده در چهارماهه سال ۱۳۹۸ به ۸۰ دستگاه تا پایان تیرماه رسیده است.

معمارباشی در خصوص تولید وانت نیز گفت: تولید وانت نیز افزایش ۳۲.۹ درصدی داشت و در چهار ماهه امسال ۲۵ هزار و ۲۸۱ دستگاه تولید شده که این رقم در مدت مشابه سال پیش، ۱۹ هزار و ۲۰ دستگاه بوده است.

وی ادامه داد: در مدت یاد شده سال جاری در بخش تولید اتوبوس و در حوزه تولید کامیونت، کامیون و کشنده نیز به ترتیب شاهد رشد بیش از ۱۳۹ درصد و ۱۲.۶ بوده‌ایم.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت در رابطه با میزان تولید و رشد تولید در ایران‌خودرو و سایپا، اظهار کرد: تولیدات ایران‌خودرو درچهار ماهه امسال افزایش ۳۳.۶ درصدی و تولید در سایپا افزایش ۷ درصدی داشته است. در این مدت ایران خودرو ۱۶۰ هزار و ۷۲ دستگاه انواع خودرو تولید کرده و میزان تولید سایپا ۱۴۴ هزار و ۹۹۰ دستگاه بوده است و این در حالی است که آمار تولید این دو خودروساز در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب برای ایران‌خودرو ۱۱۹ هزار و ۸۴۵ دستگاه و برای سایپا ۱۳۵ هزار و ۵۱۵ دستگاه در انواع خودرو بوده است.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

تجاری سازی 35 هزار دستگاه خودرو در تعطیلات تابستانی ایران خودرو

کاهش ارزبری 153 میلیون یورویی از مسیر داخلی سازی تولید تا انتهای امسال

آمار تولید وانت و تراکتور در سال 98

بازار خودرو در رکود کامل به سر می برد

افزایش 8.4 درصدی تولید خودرو در کشور نسبت به سال گذشته

تولید خودرو 18 درصد افزایش یافت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی