پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

خودروسازان سهام های خود را به منظور تامین زنجیره تولید بفروشند

به گفته دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور، پیشنهاد می‌شود خودروسازان هر چه سریعتر دارایی‌های غیر مولد را بفروشند و به چرخه تامین مولد و زنجیره تامین منتقل کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور اظهار کرد: با توجه […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

به گفته دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور، پیشنهاد می‌شود خودروسازان هر چه سریعتر دارایی‌های غیر مولد را بفروشند و به چرخه تامین مولد و زنجیره تامین منتقل کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور اظهار کرد: با توجه به رونق شدید بورس و بالا رفتن شاخص ها در روزها و هفته های گذشته به ویژه رشد قیمت سهام خودروسازان، پیشنهاد می‌شود خودروسازان هر چه سریعتر دارایی‌های غیرمولد از جمله املاک و سهام خود را بفروشند و در این شرایط خوب، به چرخه تامین مولد و زنجیره تامین منتقل کنند.

وی بیان کرد: اگر این انتظار به امید بالاتر رفتن قیمت‌ها از سوی خودروسازان ادامه‌دار شود، شاید شاهد فرو ریختن بورس باشیم، شاید هم صنعت قطعه‌سازی به دلیل فشار مطالبات و نداشتن نقدینگی لازم کوچکتر شده و حتی از بین برود.

محبی‌نژاد، رکورد شکنی‌های این روزهای خودروسازان را یاد آور شد و گفت: ‌این مهم با همت و تلاش قطعه‌سازان با افزایش تیراژ و بهبود کیفیت تولیدات در این شرایط دشوار تحریم‌ها و کرونا به دست آمده است و به همین دلیل انتظار توجه بیشتری از سوی خودروسازان می‌رود.

در همین راستا اکنون از حدود یک هزار و ۲۰۰ قطعه‌ساز رسمی فعال در رده‌های ۱، ۲ و ۳ با جمعیت حدود ۵۵۰ هزار نفری، نزدیک به ۴۰۰ واحد تعطیل و نیمه تعطیل هستند.

کل مطالبات زنجیره تامین داخلی از خودروسازان به حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان رسیده که بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان آن مطالبات معوق است.

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور، در ادامه به تصمم بانک مرکزی برای اعطای ارز نیمایی به قطعه‌سازان اشاره کرد و افزود: درخواست قطعه‌سازان، ارائه سبدی از همه ارزهای قابل استفاده شامل ارز نیمایی، ارز حاصل از صادرات، ارز طرح تهاتر کالایی و بخشی نیز واردات بدون انتقال ارز است.

وی تاکید کرد: به این ترتیب دست قطعه‌سازان بازتر بوده و می‌توانند مشکل خود را در این شرایط تحریم‌ها حل کنند.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

بانک مرکزی مانع جهش تولید می ‌شود

قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین نمی شود

افزایش 8.4 درصدی تولید خودرو در کشور نسبت به سال گذشته

امکان تولید خودرو ارزان قیمت با شرایط فعلی دور از ذهن است

با کیفیت های بی استاندارد شماره گذاری نمی شوند

تشکیل کمیته مشترک برای تهیه فوری طرح سامان‌دهی صنعت و بازار خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی