پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار-لوازم-یدکی

بازار لوازم یدکی با کمبود قطعه مواجه شد

به گفته سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو، چند ماه قبل هشداری در خصوص کمبود قطعات در بازار دادیم که امروز در حال نمایان شدن است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی کاظمی سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو اظهار کرد: چند ماه قبل هشداری در خصوص کمبود قطعات در بازار دادیم که امروز […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

به گفته سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو، چند ماه قبل هشداری در خصوص کمبود قطعات در بازار دادیم که امروز در حال نمایان شدن است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی کاظمی سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو اظهار کرد: چند ماه قبل هشداری در خصوص کمبود قطعات در بازار دادیم که امروز در حال نمایان شدن است. در این میان گله مندی مردم را هم داریم اما وقتی که با ما صحبت می‌شود مشخص می‌شود که ما از قبل اطلاع رسانی لازم را انجام دادیم. ما به مسئولان و مردم گفته بودیم اگر حمایت‌های دولت نباشد در 2 الی 3 ماه آینده دچار کمبود قطعه می‌شویم و الان هم به این نقطه رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: کمبود در بازار وجود دارد اما پیشنهاد ما این است که دولت و بانک مرکزی می‌توانند با ما همراهی لازم را داشته باشند. علاوه بر آن سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین گمرک نیز باید همکاری کنند. این ۴ ارگان می‌توانند در زمینه تامین قطعات به ما کمک کنند. تامین قطعه به 2 طریق ساخت داخل و واردات صورت می‌گیرد. ما ناچاریم یک سری قطعات را وارد کنیم و دولت می‌تواند به بانک مرکزی و وزارت صمت دستور دهد که با صنف لوازم یدکی به دلیل این که چرخه اقتصاد کشور در دست آن‌ها است همراهی کنند. ما فقط می‌گوییم ارز آزاد به ما داده شود و حتی اگر این کار نیز صورت نمی‌گیرد فقط به ما اجازه ثبت سفارش داده شود.

این فعال حوزه لوازم یدکی در خصوص شرایط واردات قطعات به کشور گفت: یکی از صحبت ها در ۳ الی ۴ ماه گذشته به ممنوعیت واردات قطعات از کشورهای همجوار مثل امارات و دبی بود. دبی به خاطر کرونا اجازه واردات و صادرات را نمی‌داد. برای کشور ما نیز ۷۰ الی ۸۰ درصد قطعات همه لوازم مختلف از این کشور وارد می‌شود. وزارت امور خارجه باید در این زمینه همکاری کند تا این راه برای واردات قطعات باز شود. وقتی که قطعه وارد ایران شود نیز گمرک کمی باید سخت گیری ها را کمتر کند و کاغذبازی ها کنار گذاشته شود. در نتیجه تمامی این موارد کمبود قطعات در بازار برطرف خواهد شد و قیمت ها نیز شکسته خواهد شد. همچنین با ورود مواد اولیه میزان تولید نیز در کشور بالا خواهد رفت و این قضیه نیز بر قیمت ها و کاهش آن اثر می‌گذارد.

وی در پایان اشاره کرد: ایران توانایی تولید صد در صد قطعات را دارد. اما یک سری خودروها اخیرا وارد ایران شده که در نتیجه دنبال تولید قطعات آنها نرفتیم. این به دلیل آن است که صرفه اقتصادی ندارد چرا که نمی‌توان برای آن قالب درست کرد. ناچاریم در خصوص خودروهای کم تردد که در ایران هستند برای تامین قطعات از طریق واردات اقدام کنیم.

انتهای پیام/ گسترش نیوز

عمر تولید قطعات پراید هم به ایستگاه آخر رسید/ قطعات یدکی که نیاز بازار یدکی باشد فعلا تولید می‌شود

قیمت لوازم یدکی پژو 405 در بازار

توصیه ایساکو به مشتریان برای پیشگیری از مخاطرات قطعات تقلبی

گام بلند شرکت خدمات پس از فروش ایران ‌خودرو برای حذف قطعات تقلبی از بازار لوازم یدکی

بازار لوازم یدکی با کمبود مواجه نیست

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی