پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعات خودرو

بازار لوازم یدکی با کمبود مواجه نیست

به گفته سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو؛ قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز در بازار به وفور موجود است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سید مهدی کاظمی سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو ضمن تکذیب موضوع کمبود لوازم یدکی خودروها، تصریح کرد: در ایام قرنطینه و تعطیلی واحدهای صنفی و فروشگاهی مراکز تعمیر خودرو باز […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

به گفته سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو؛ قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز در بازار به وفور موجود است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سید مهدی کاظمی سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو ضمن تکذیب موضوع کمبود لوازم یدکی خودروها، تصریح کرد: در ایام قرنطینه و تعطیلی واحدهای صنفی و فروشگاهی مراکز تعمیر خودرو باز بوده و اجازه ارائه خدمات داشتند.

وی افزود: باتوجه به اینکه همکاران ما در عرضه قطعات یدکی خودرو تعطیل بودند، مراکز تعمیرگاهی نیز نمی‌توانستد قطعات موردنیاز خود را تامین کنند؛ لذا با مشکل تامین قطعات روبه‌رو شدند و مصرف‌کننده به مرکز خدمات تعمیرگاهی مراجعه می‌کرد اما قطعه مورد نیاز موجود نبود. بنابراین اتحادیه تعمیرکاران خودرو این موضوع را به ما اعلام کردند که درآن زمان ادعای بجایی هم بود؛ اما از شنبه گذشته که فعالیت‌ها از سر گرفته شده و اجازه بازگشایی مغازه‌ها داده شده است، قطعات به‌حد وفور موجود بوده و عرضه شده است.

این مقام صنفی تاکید کرد: اتفاقا باتوجه به اینکه مراکز عرضه قطعات یدکی مدتی تعطیل بوده و فروش نداشته‌اند کمبودی در این زمینه نیست. علاوه براین از آبان ماه با افزیش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن، رکود عجیبی در بازار لوازم قطعات یدکی ایجاد شد و این رکود سبب شد که قطعات مصرف نشوند؛ چراکه میزان استفاده از خودروهای شخصی کاهش یافت و همین امر کاهش نیاز به تعویض قطعات را به دنبال داشت.

کاظمی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی از بابت کمبود قطعه به‌ویژه در خودروهای داخلی وجود ندارد، گفت: شاید در برخی مواقع برای بعضی از خودروهای کم تردد در کشور که تعداد کمی هم دارند، قطعاتشان کمیاب باشد اما آنها را هم همکاران ما از کشورهای همسایه وارد می‌کردند و مشکلی برای مصرف‌کننده ایجاد نمی‌شد، اما اکنون تقریبا پروازها محدود و متوقف شده‌است، اما در خودروهای داخلی و حتی خودروهای چینی به‌هیچ عنوان مشکلی وجود ندارد و قطعات آنها تامین است.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

کمبود لوازم یدکی در تعمیرگاه های خودرو

وفور قطعات تقلبی و بی کیفیت در بازار لوازم یدکی

لوازم یدکی خودروهای چینی تولید داخل جوابگوی نیاز کشور نیست

قیمت برخی از لوازم یدکی و مصرفی خودرو در بازار + جدول

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی