پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پورشه پانامرا توربو اس 2021 (5)

پورشه پانامرا توربو S مدل 2021 معرفی شد

شرکت پورشه در تازه ترین اقدام خود از محصول جدید این شرکت پورشه پانامرا توربو S مدل 2021 رونمایی کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو نسل اول پانامرا در سال ۲۰۰۹ معرفی شد تا خودرویی الهام‌گرفته از 911 با بدنه‌ی بزرگ‌تر و چهادر باشد. این مدل، از سال ۲۰۱۶ تاکنون با نسل دوم عرضه […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۸ شهریور ۱۳۹۹

شرکت پورشه در تازه ترین اقدام خود از محصول جدید این شرکت پورشه پانامرا توربو S مدل 2021 رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

نسل اول پانامرا در سال ۲۰۰۹ معرفی شد تا خودرویی الهام‌گرفته از 911 با بدنه‌ی بزرگ‌تر و چهادر باشد. این مدل، از سال ۲۰۱۶ تاکنون با نسل دوم عرضه می‌شود و محبوبیت خود را در کلاس خودروهای لوکس اسپرت، افزایش داده است. نسخه‌های مختلف پانامرا، در گروه قیمتی مرسدس بنز کلاس S و بی ‌ام ‌و سری ۷ طبقه‌بندی می‌شود، اما کم‌راتفاع‌تر و اسپرت‌تر طراحی شده است تا ضمن حفظ راحتی سرنشینان، تهاجمی‌تر باشد.

هفته پیش، خبری مبنی بر رکوردشکنی پانامرا در نوربرگ‌رینگ منتشر کردیم. این خودرو، توانسته بود بهترین زمان‌گیری برای یک مدل چهاردر لوکس را ثبت کند. مطابق گمانه‌زنی‌ها، امروز مدیران پورشه تأیید کردند که پانامرا توربو S جدید، موفق به ثبت رکورد در نوربرگ‌رینگ شده است. این خودرو با قدرت ۶۲۰ اسب‌بخار و گشتاور ۸۲۰ نیوتن‌متر از پیشرانه ۴ لیتر V8 توئین‌توربوشارژ، استفاده می‌کند تا ۷۰ اسب‌بخار و ۵۰ نیوتن‌متر نسبت به مدل ۲۰۲۰، افزایش قدرت و گشتاور داشته باشد.

پورشه پانامرا توربو اس 2021 (1)

بهبود آمار فنی پانامرا در مدل ۲۰۲۱، منجر به کاهش ۰/۵ ثانیه در سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت شده است. نسخه توربو S حالا یکی از بهترین خودروهای ۴در دنیا از نظر شتاب اولیه محسوب می‌شود و تنها ۲/۹ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد.

سه مدل پانامرا با بدنه استاندراد، گرن توریسمو و LWB (دارای فاصله محورهای بیشتر) تولید می‌شوند. همگی این خودروها می‌توانند با پیشرانه جدید از سری توربو S خریداری شوند؛ اما به دلیل وزن بیشتر، یک دهم ثانیه دیرتر به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌‌رسند. نهایت سرعت نسل جدید پانامرا، محدود شده به ۳۱۵ کیلومتربرساعت خواهد بود.

پورشه پانامرا توربو اس 2021 (3)

دیگر نسخه جذاب پانامرا برای سال ۲۰۲۱، مدل پلاگین هیبرید با نام 4S E-Hybrid است. در این خودرو، پیشرانه ۲/۹ لیتر V6 توئین توربوشارژ همراه یک موتور برقی، مجموع قدرت ۵۵۲ اسب‌بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتن‌متر تولید می‌کنند. چنین تجهیزاتی، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۳/۵ ثانیه و نهایت سرعت ۳۰۰ کیلومتربرساعت فراهم خواهند کرد. در پانامرا 4S E-Hybrid، به‌جای باتری ۱۴/۱ کیلووات ساعت مدل ۲۰۲۰ از بسته ۱۷/۹ کیلووات ساعت استفاده می‌شود تا شعاع حرکتی ۵۴ کیلومتر درحالت تمام الکتریکی، قابل استفاده باشد. مدل پایه از پانامرا ۲۰۲۱، پیشرانه ۲/۹ لیتر توئین توربوشارژ با قدرت ۳۲۵ اسب‌بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتن‌متر خواهد داشت.

پورشه پانامرا توربو اس 2021 (6)

پانامرا ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ در نمای رو‌به‌رو، تفاوت ظاهری چندانی ندارند. صرفا، چراغ‌های پشت در مدل جدید، با نواری از LED به هم متصل شده‌اند. خریدار می‌تواند برای قسمت‌های مختلف سپر، ادوات فیبرکربن و چرخ‌های جدید ۲۰ یا ۲۱ اینچ سفارش دهد؛ اما باز هم تشخیص مدل ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ از یکدیگر، مشکل خواهد بود.

پورشه پانامرا توربو اس 2021 (4)

در کابین پانامرا ۲۰۲۱، تنها یک تغییر مهم وجود دارد. فرمان جدید، کلیدهای کمتری دارد و فاقد ادوات نقره‌ای رنگ است. این خودرو، همچون گذشته از پنل پشت فرمان سه‌گانه با عقربه‌های آنالوگ استفاده می‌کند و در همه مدل‌ها، پنل تمام دیجیتال ندارد. صندلی برقی برای نسخه‌های مختلف، متفاوت است؛ همچنین سیستم صوتی حرفه‌ای از برند بنگ‌ اند‌ اولافسن با ۲۱ بلندگو، خروجی ۱,۴۵۵ و ساب ووفر ۴۰۰ وات نیز، آپشن سفارشی خواهد بود. در مدل پایه از پانامرا توربو هم، سیستم صوتی ۷۱۰ وات با ۱۴ اسپیکر از برند بوز (Bose) وجود دارد.

پورشه پانامرا توربو اس 2021 (2)

نسخه استاندارد پانامرا ۲۰۲۱، امکانات فنی و ایمنی بیشتری نسبت به قبل خواهد داشت. بازطراحی شاسی، تعلیق و فنربندی، راحتی بیشتری فراهم می‌کند؛ درحالی‌که تایرها و کالیپرهای ترمز کربن سرامیک نیز، کیفیت بالاتری دارند. عملکرد سیستم فرمان هم، بهبود یافته است. حتی ارزان‌ترین مدل پانامرا، دارای سیستم رانندگی خودکار بین خطوط (lane keep assist) و تشخیص علائم راهنمایی رانندگی است. کروزکنترل هوشمند با قابلیت ایست و حرکت خودکار، نمایشگر روی شیشه، فناوری دید در شب و بسیاری دیگر امکانات الکترونیک که در خودروهای لوکس مثل مرسدس بنز S کلاس وجود دارند؛ برای پانامرا نیز قابل سفارش خواهند بود.

انتهای پیام/ منبع: زومیت

آیا می دانیدهای جالب توجه در مورد پورشه!/ ساخت خودرو برقی 112 سال قبل از تولید تسلا مدل S

این خودروهای نحس!/ افراد مشهوری که تصادف رانندگی آن ها را به کام مرگ کشاند

نفس پیست، هوای خیابان/ مقایسه مک لارن 600LT، لامبورگینی اوراکان پرفورمانته و پورشه ۹۱۱ GT3 RS

سربازان تابستان!/ در بازار خودروهای دست دوم ب ام و Z4 بخریم یا پورشه باکستر ؟

افت قیمت محصولات پورشه در بازار خودرو آلمان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی