پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اتوبوس‌ های خودران

اتوبوس‌ های خودران در صف انتظار

اتوبوس‌ EZ10 ، اتوبوس جدیدی است که توسط شرکت فرانسوی EasyMile طراحی و ساخته شده و قرار است در پارکهای تجاری کالیفرنیا و سنگاپور به کار گرفته شود.بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ، قرار است که این اتوبوس‌ با برخورداری از ویژگی خودران بودن به طور کامل ، از سال 2017 به سرویس […]

javankhodro
شنبه - ۲۵ مهر ۱۳۹۴

اتوبوس‌ EZ10 ، اتوبوس جدیدی است که توسط شرکت فرانسوی EasyMile طراحی و ساخته شده و قرار است در پارکهای تجاری کالیفرنیا و سنگاپور به کار گرفته شود.بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ، قرار است که این اتوبوس‌ با برخورداری از ویژگی خودران بودن به طور کامل ، از سال 2017 به سرویس دهی بپردازد.

بدون شک مهمترین ویژگی این فناوری جدید نبودن فرمان در آن است. قرار است بین 100 تا 200 دستگاه از این اتوبوس‌ ها سرویس دهی در این پارک ها را آغاز کنند.

اتوبوس‌ های خودران

اتوبوس‌ EZ10 ظرفیت حمل تا 12 مسافر را دارد و این درحالی است که فناوری مشابهی که هم اکنون در برخی کشورهای جهان به کار گرفته می شود، به نام Pathfinder تنها ظرفیت حمل دو مسافر را دارد.

اتوبوس‌ ساخت شرکت فرانسوی کاملا برقی بوده و یک باتری لیتیوم یونی پیشرفته در آن تعبیه شده است که در مدت 8 ساعت شارژ کامل می شود. بدین ترتیب اتوبوس‌ تا 12 ساعت قابل استفاده بوده و تا 80 کیلومتر نیز حرکت خواهد کرد، سرعت میانگین این اتوبوس 20 کیلومتر بر ساعت و حداکثر آن نیز 40 کیلومتر بر ساعت است.

اتوبوس‌ های خودران

این فناوری جدید برای به کارگیری در مسافتهای کوتاه (در حد کمتر از دو کیلومتر) طراحی شده است. از این رو استفاده از آن در مواردی نظیر فرودگاهها، مراکز شهری و پارکهای تجاری در نظر گرفته شده است.شرکت سازنده هنوز برنامه ای جهت استفاده از این اتوبوس‌ های جدید در جاده ها ندارد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی