پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سودا

سودا SA01 وارد بازار اروپا شد/ احتمالا تولید (( اولین خودرو برقی چینی )) در ایران

خودروسازان چین بعد از عبور از مرزهای مختلف کشورهای اروپایی و آمریکایی با خودروهای بنزینی و دیزلی خود، در سال های اخیر با سرعت به سمت تولید خودروهای برقی و انرژی پاک حرکت می کنند. در این مسیر کمپانی های چون BYD توانسته اند حتی تا بازار آمریکا و همکاری با تسلا هم پیش بروند. […]

javankhodro
شنبه - ۸ شهریور ۱۳۹۹

خودروسازان چین بعد از عبور از مرزهای مختلف کشورهای اروپایی و آمریکایی با خودروهای بنزینی و دیزلی خود، در سال های اخیر با سرعت به سمت تولید خودروهای برقی و انرژی پاک حرکت می کنند. در این مسیر کمپانی های چون BYD توانسته اند حتی تا بازار آمریکا و همکاری با تسلا هم پیش بروند. اما در روزهای گذشته نام یک برند چینی دیگر نیز در بخش خودروهای برقی آن هم در بازار آلمان به گوش می رسد!

 اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو ؛

سودا (SUDA) نام یک برند چینی است که از دهه 60 میلادی سابقه فعالیت های صنعتی در حوزه حمل و نقل به خصوص صنایع وابسته به مترو را دارد. اما فعالیت های این شرکت در سال 2000 به سمت حوزه الکتریک گسترش یافته است و سرانجام در سال 2019 توانسته مجوز تولید اولین خودروی برقی خود را دریافت کند.

نکته جالب توجه در خصوص اولین محصول الکتریکی این کمپانی این که، این خودرو در رنج خودروهای الکتریکی نسبتا ارزان قیمت قرار می گیرد. اولین سدان کامپکت سودا توانسته استانداردهای EV اروپا را پاس کند و حتی یک محموله 200 دستگاهی نیز به نمایندگی این شرکت در دوسلدورف آلمان صادر شده است.

سودا SA01 در واقع سدانی اقتصادی در کلاس C است که می تواند با توجه به نوع شارژ باتری ها بین 300 تا 400 کیلومتر پیمایش داشته باشد که از این نظر گزینه بسیار خوبی برای تردد های شهری به حساب می آید. این خودرو بر اساس توسعه پلتفرم محصول Suzuki SX4 ساخته شده است. هر چند تولید کننده سعی کرده این خودرو را در رده محصولات ارزان قیمت با تکنولوژی  الکتریکی تولید کند اما این باعث نشده از نسل جدید باتری های مجهز به تهویه  مستقل که انرژی را بایفات می کنند، استفاده نکند.

سودا

باتری های این خودرو در 24 دقیقه در ایستگاه شارژ با شدت جریان مناسب شارژ می شوند اما با برق تک فاز خانه برای شارژ کامل باتری ها به 6 ساعت زمان نیاز دارید. این خودرو می تواند به کمک باتری های خود تا  80 کیلو وات یا 107 اسب بخار نیرو تولید کند و گشتاور آن نیز به 240 نیوتن متر می رسد. نمایشگر لمسی، تریم چرم داخلی، کروز کنترل، فرمان برقی، دوربین و سنسور دید عقب و چند امکان دیگر از جمله نکات قابل ذکر در لیست امکانات این خودرو هستند.

طبق اخبار منتشر شده، تا پایان سال جاری سودا قصد دارد تا 12 هزار دستگاه از این خودرو را در آلمان به فروش برساند. نکته حائز اهمیت در خصوص این محصول این که با توجه به روابط مناسب ایران و چین و البته نیاز بازار ایران به چنین خودرویی، احتمال حضور سودا در بازار ایران آن هم به صورت جدی در آینده بسیار نزدیک وجود دارد و به دلیل وجود زیرساخت های تولیدی در جنوب کشور، سودا احتمالا اولین خودرو الکتریکی تولید شده در ایران خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید:

با ” یما “، چینی جدید که به زودی به ایران می آید بیشتر آشنا شوید.

چینیِ بد شانس!/ برخورد نزدیک با کوپا T210 فیس لیفت

با جک X8 آشنا شوید/ بزرگ ترین محصول جک در سری X چه مشخصاتی دارد؟

لوکس تر از دیروز/ تجربه رانندگی چند روزه با چری تیگو7 جدید

صدای پای پیکاپ جدید کرمان موتور می آید!/ از جک T8 بیشتر بدانید

چه کسی رفته چه کسی مانده؟/ نگاهی به وضعیت فعالیت خودروسازان چینی در ایران

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی