پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کارمانیا EK1 (1)

آشنایی با نخستین خودرو تمام برقی بازار ایران/ محصول جدید کارمانیا معرفی شد

شرکت کارمانیا صبح امروز در تازه ترین اقدام خود از نخستین خودرو تمام برقی تولید داخل رونمایی کرد. این محصول در سگمنت سدان قرار دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو شرکت کارمانیا که فعالیت خود را با عرضه محصولات برند BYD آغاز کرده بود، پس از بازگشت مجدد تحریم ها و قطع روابط شرکت‌های […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۰ شهریور ۱۳۹۹

شرکت کارمانیا صبح امروز در تازه ترین اقدام خود از نخستین خودرو تمام برقی تولید داخل رونمایی کرد. این محصول در سگمنت سدان قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

شرکت کارمانیا که فعالیت خود را با عرضه محصولات برند BYD آغاز کرده بود، پس از بازگشت مجدد تحریم ها و قطع روابط شرکت‌های خارجی با خودروسازان ایرانی، کارمانیا نتوانست همکاری خود را با این برند چینی ادامه دهد در همین راستا این شرکت بعد از گذشت غیبت 2 سال در بازار خودرو کشور، صبح امروز این گروه خودروسازی از اولین خودرو برقی تولید داخل بازار کشور رونمایی کرد.

این محصول کارمانیا که نام کارمانیا EK1 را یدک می کشد فعلاً در سگمنت سدان معرفی شده اما قرار است به زودی نسخه هاچ بک این خودرو نیز معرفی شود.

طراحی ظاهری این خودرو بر پایه نسخه بنزینی ساخته شده است و به طور کلی از چهره ای مدرن مانند نمونه های اروپایی برخوردار نیست لازم به ذکر است که طراحی داخلی این خودرو همانند نمای خارجی بوده و کابین خیره کننده ای ندارد و در مجموع از شکل ظاهری قابل قبول و استانداردی برخوردار است.

نمای داخلی محصول کارمانیا

اقتصادی برانید

ظاهر خودرو شاید قدیمی به نظر برسد، اما در باطن خود چیزی دارد که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و خودروسازان بزرگ جهانی در تلاش برای توسعه بیشتر و بهتر آن بوده اند. محصول جدید کارمانیا EK1 سیستم محرک کاملا برقی دارد که متشکل از یک موتور مگنت سنکرونیزه 107 اسب بخاری با گشتاور 240 نیوتن متری بوده و نیروی خود را از طریق باتری های سلولار خنک شونده با آب تامین می کند.

مجموعه باتری های 44.5 کیلووات ساعتی خودرو باعث شده تا با یکبار شارژ کامل آن بتوان تا حداکثر محدوده 305 کیلومتری در شهر و 370 کیلومتری در مسیرهای بین شهری با سرعت ثابت رانندگی کرد، هرچند برای جبران بخش کوچکی از انرژی مصرفی باتری ها، سیستم بازیابی انرژی در هنگام ترمزگیری بر روی خودرو نصب شده است.

کارمانیا EK1 (3)

در صورت اتمام شارژ باتری ها، می توانید با استفاده از شارژر خانگی 220 ولتی و 16 آمپری، باتری های اتومبیل را طی 6 الی 8 ساعت به طور کامل شارژ کرد، در صورتی که با استفاده از شارژرهای سریع 3 فاز 380 ولتی می توان زمان انتظار را به 45 دقیقه الی 1 ساعت کاهش داد.

کارمانیا EK1 (2)

امکانات ایمنی و رفاهی کارمانیا EK1

در بخش ایمنی، محصول جدید کارمانیا تجهیزات خیلی زیادی ندارد و به طور کلی در نصب سیستم ترمز ضدقفل ABS، سامانه مانیتورینگ فشار باد لاستیک ها و کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو خلاصه می شود، اما در بحث امکانات رفاهی گزینه های بیشتری در خود جای داده است.

از امکانات مهم این خودرو می توان به سیستم فرمان برقی، راهیاب ماهواره ای GPS، سنسور پارک عقب، فرمان چند منظوره، سیستم سرگرمی مجهز به صفحه نمایشگر LCD لمسی با پشتیبانی از اتصال بلوتوث و USB، امکان شارژ تلفن همراه با قابلیت شارژ سریع، قفل شدن خودکار درها در سرعت بالای 15 کیلومتر، دوربین دید عقب، چراغ های مخصوص روز، سیستم تهویه مطبوع الکتریکی با تنظیم دستی و آینه های الکتروکرومیک اشاره کرد.

مشخصات فنی محصول کارمانیا

انتهای پیام/

سودا SA01 وارد بازار اروپا شد/ احتمالا تولید (( اولین خودرو برقی چینی )) در ایران

شاسی بلند تمام برقی FAW معرفی شد

اطلاعیه کرمان موتور در خصوص خودروهای BYD

چه کسی رفته چه کسی مانده؟/ نگاهی به وضعیت فعالیت خودروسازان چینی در ایران

اهدای نشان «تولید ملی، افتخار ملی» به کارمانیا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی