پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اضافه شدن تکنولوژی حالت دریفت به خودروهای مرسدس بنز

دریفت یکی از حرکات پرطرفدار در بین عاشقان رانندگی است. اما انجام این حرکت نیاز به مهارت بالایی دارد و فقط با آموزش و تمرین بسیار می‌توان از آن لذت برد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ برای راحت‌تر شدن انجام این حرکت خودروهایی مثل فورد فوکوس RS و آئودی RS۳ یک حالت اختصاصی دارند. […]

شیوا تدین پور
چهارشنبه - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

دریفت یکی از حرکات پرطرفدار در بین عاشقان رانندگی است. اما انجام این حرکت نیاز به مهارت بالایی دارد و فقط با آموزش و تمرین بسیار می‌توان از آن لذت برد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

برای راحت‌تر شدن انجام این حرکت خودروهایی مثل فورد فوکوس RS و آئودی RS۳ یک حالت اختصاصی دارند. اما مرسدس AMG می‌خواهد با معرفی دریفت خودکار لذت این حرکت را برای همه به ارمغان بیاورد!

البته مرسدس AMG اولین شرکتی نیست که به دنبال معرفی دریفت خودکار است. پیش از این تویوتا در ماه فوریه موفق شده بدون دخالت راننده با یک دستگاه سوپرا این کار را انجام دهد. تفاوت اصلی دقیقا به همین جا مربوط می‌شود، زیرا کمپانی آلمانی قصد دارد مدل‌های برقی خود را در آینده به قابلیت دریفت خودکار مجهز کند.

یورگ بارتلز (Joerg Bartels) مدیر توسعه خودروهای مرسدس AMG در رابطه با این قابلیت به مجله استرالیایی CarSales می‌گوید:«حالت دریفت خودکار؟ بله حتما. ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم، زیرا همیشه می‌دانیم خودرو در چه شرایطی قرار دارد. ما برای هر چیزی سنسورهایی داریم، بنابراین آن را می‌دانیم. برای انجام کاری مثل این، شما باید فضای زیادی داشته باشید. تنها موضوع مهم، در کنار فناوری گشتاور برداری، نیاز به فرمان برقی است، چراکه شاید لازم باشد کنترل فرمان از اختیار راننده خارج شود.»

اضافه شدن حالت دریفت به خودروهای مرسدس بنزAMG

مرسدس AMG می خواهد با اضافه کردن حالت دریفت خودکار، لذت بردن از این حرکت را برای راننده ها به ارمغان آورد.

به گزارش خودروتک ، دریفت یکی از حرکات پرطرفدار در بین عاشقان رانندگی است. اما انجام این حرکت نیاز به مهارت بالایی دارد و فقط با آموزش و تمرین بسیار می‌توان از آن لذت برد. برای راحت‌تر شدن انجام این حرکت خودروهایی مثل فورد فوکوس RS و آئودی RS۳ یک حالت اختصاصی دارند.

اما مرسدس AMG می‌خواهد با معرفی دریفت خودکار لذت این حرکت را برای همه به ارمغان بیاورد!

البته مرسدس AMG اولین شرکتی نیست که به دنبال معرفی دریفت خودکار است. پیش از این تویوتا در ماه فوریه موفق شده بدون دخالت راننده با یک دستگاه سوپرا این کار را انجام دهد. تفاوت اصلی دقیقا به همین جا مربوط می‌شود، زیرا کمپانی آلمانی قصد دارد مدل‌های برقی خود را در آینده به قابلیت دریفت خودکار مجهز کند.

یورگ بارتلز (Joerg Bartels) مدیر توسعه خودروهای مرسدس AMG در رابطه با این قابلیت به مجله استرالیایی CarSales می‌گوید:«حالت دریفت خودکار؟ بله حتما. ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم، زیرا همیشه می‌دانیم خودرو در چه شرایطی قرار دارد.

ما برای هر چیزی سنسورهایی داریم، بنابراین آن را می‌دانیم. برای انجام کاری مثل این، شما باید فضای زیادی داشته باشید. تنها موضوع مهم، در کنار فناوری گشتاور برداری، نیاز به فرمان برقی است، چراکه شاید لازم باشد کنترل فرمان از اختیار راننده خارج شود.»

احتمال بالای استفاده از دریفت خودکار در محصولات مرسدس AMG

آقای بارتلز احتمال وجود حالت رانندگی دریفت خودکار را بسیار بالا می‌داند. او معتقد است شاید از این سیستم در محصولات آینده استفاده شود. نکته عجیب اینکه آقای بارتلز به قابلیت دور در جا و چرخش تانک مانند EQG نیز اشاره کرده و آن را از مزایای پیشرانه چهار موتوره دانسته است؛ وی البته نسبت به کارایی و مفید بودن این قابلیت تردید دارد، ولی معتقد است راننده می‌تواند با کمک آن پتانسیل‌های خودروی برقی خود را به رخ بکشد! آقای بارتلز در این رابطه اظهار می‌کند: «این چیزی است برای نشان دادن به همسایه‌ها و خیلی در شرایط سخت یا رانندگی‌های داینامیک مفید نیست.»

شاید بدانید مرسدس AMG این روزها سرگرم توسعه مدل‌های اسپرت برقی است. این شرکت در حال حاضر برای طرفداران این دسته، مدل‌هایی مثل EQS ۵۳، EQE ۴۳ و EQE ۵۳ را در سبد محصولات الکتریکی خود دارد.

اما برای مدل‌های اسپرت‌تر، این کمپانی مشغول تدارک یک پلتفرم اختصاصی با نام AMG.EA است. کانسپت ویژن AMG پیش‌نمایشی از مدل‌های مبتنی بر این پلتفرم پیشرفته را ترسیم می‌کند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی