پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تیگو 5

پیست آزادی میزبان چری تیگو 5

تست بررسی چری تیگو 5 در پیست آزادی: حاصل مهندسی نوین در محصول جدید مدیران خودرو در این چند سال اخیر، کراس اوورهای جمع و جور شهری محبوبیت فراوانی میان مردم کسب کرده‌اند. اما با افزایش قیمت خودروهای وارداتی، قدرت خرید مردم در این کلاس کاهش پیدا کرد. اما خوشبختانه با متنوع‌تر شدن نمایندگان چینی […]

javankhodro
پنجشنبه - ۱۳ خرداد ۱۳۹۵

تست بررسی چری تیگو 5 در پیست آزادی: حاصل مهندسی نوین در محصول جدید مدیران خودرو

در این چند سال اخیر، کراس اوورهای جمع و جور شهری محبوبیت فراوانی میان مردم کسب کرده‌اند. اما با افزایش قیمت خودروهای وارداتی، قدرت خرید مردم در این کلاس کاهش پیدا کرد. اما خوشبختانه با متنوع‌تر شدن نمایندگان چینی در کلاس کراس اوورها، این کلاس پر طرفدار با خریداران با بودجه کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان هم آشتی کرده است. یکی از جدیدترین نماینده‌های چینی در این کلاس، چری تیگو۵ جدید است. مدیران خودرو، تولید کننده محصولات چری چین در ایران، که تا پیش از این محصولات این خودروساز بزرگ را با نام ام وی ام در بازار عرضه می‌کرد، تصمیم گرفته تا از این پس خودروهای به روزتر و لوکس‌تر چری را با همان نام چری در ایران عرضه کند. تیگو۵ نخستین محصول این استراتژی جدید است و به عنوان لوکس ترین محصول مدیران خودرو به شمار می‌رود.

اتاق

سایز بدنه تیگو۵ متوسط است و ارتفاع بلند آن در نگاه اول جلب توجه می‌کند. از طراحی این خودروی جدید به راحتی نمی‌توان گذشت. تیگو۵ نسبت به آنچه از خودروهای چینی انتظار داریم زیباتر است و به لطف اقدامات مهم چری در طراحی این خودرو، نظیر استخدام ۳۰۰ مهندس طراح بین‌المللی با سابقه کار در معروف‌ترین کارخانه‌های خودروسازی، تیگو۵ نسبت به رقبای خود در این رنج قیمت طراحی پخته‌تری دارد.
داخل کابین نیز سعی شده تا همه چیز مرتب و هماهنگ باشد. علی‌رغم استفاده از پلاستیک خشک در ساخت پنل درها و داشبورد، سرو صدای اضافه از کابین به گوش نمی‌رسد. صندلی‌ها و قسمتی از رودری‌ها با چرم مصنوعی پوشیده شده‌اند و دوخت قرمز رنگ صندلی‌ها و فرمان، جلوه اسپرت این شاسی بلند لوکس را افزایش داده است. صندلی‌ها راحت هستند و بر خلاف اکثر خودروهای این کلاس، صندلی‌های ردیف عقب فرم نیمکتی و خسته کننده ندارند. به لطف فاصله محوری ۲.۶ متر، فضای پا برای سرنشینان جلو و عقب نیز مناسب است.

مشخصات فنی چری تیگو 5

یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری در دل تیگو۵ جا خوش کرده که با گیرباکس ۷ سرعته CVT جفت می‌شود. از این شاسی بلند لوکس نمی‌توان انتظار شتاب اولیه آنچنانی داشت، اما در دور بالا و شتاب ثانویه راننده را نا امید نمی‌کند. علی‌رغم اینکه خودروی مورد بررسی از نوع لاکچری بود و از سیستم esp بهره نمی‌برد، اما ارتفاع بلند از سطح زمین هنگام طی کردن پیچ‌های پیست چندان تاثیر گذار نبود و تیگو۵ در تست هندلینگ و فرمان پذیری نمایش قابل قبولی داشت.
گیرباکس CVT در حالت تعویض دستی هماهنگی بهتری با پیشرانه دارد و در این حالت اگر دنده را سبک نکید، دور موتور روی محدوده رد لاین نگه داشته می‌شود تا از حداکثر قدرت ۱۳۹ اسب بخاری پیشرانه استفاده کنید.
چری تیگو۵ در 2 تیپ لاکچری و اکسلنت عرضه می‌شود. این خودرو توانسته ۵ ستاره ایمنی از موسسه C.Ncap کسب کند و در مدل‌های فول آپشن به ۲ ایربگ جانبی و ESP نیز مجهز می‌شود.
رقیب مستقیم تیگو۵ در بازار ایران، جک S5 اتوماتیک است که در این رقابت، تیگو۵ کابینی لوکس‌تر را در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

روز پنجشنبه 12 خرداد فرصت تست فنی تیگو5 و آریزو 5 در پیست آزادی فراهم شد که به زودی در مورد قابلیت های فنی این دو خودرو گزارش دیگری منتشر خواهیم کرد.

همچنین روز قبل از تست فنی، با تدارک مدیران خودرو، دور همی تیگو5 سواران شکل گرفت. در این برنامه تعدادی از مالکان این خودرو برای یک گردش نیم روزی در سطح شهر و رفتن به محل دریاچه چیتگر گرد هم آمده بودند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی