پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پراید

احتمال جایگزینی پراید تا دی ماه 97

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نمایشگاه مشهد اعلام کرد پراید تا دی ماه 97 از چرخه تولید حذف خواهد شد و جایگزینی با پلت فرم جدید سایپا در آن سطح قیمت معرفی خواهد شد. مهدی جمالی در حاشیه بازدید از نمایشگاه خودرو مشهد، با بیان اینکه قصد داریم به صورت خودجوش و پیش از اینکه […]

سهیل زنگنه
سه شنبه - ۱۷ مرداد ۱۳۹۶

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نمایشگاه مشهد اعلام کرد پراید تا دی ماه 97 از چرخه تولید حذف خواهد شد و جایگزینی با پلت فرم جدید سایپا در آن سطح قیمت معرفی خواهد شد.

مهدی جمالی در حاشیه بازدید از نمایشگاه خودرو مشهد، با بیان اینکه قصد داریم به صورت خودجوش و پیش از اینکه زمان اجرای استانداردهای اجباری ٨٣ گانه در تاریخ اول دی ماه ٩٧ برسد، پراید را از بازار خارج کنیم، اظهارداشت: در مورد نگرانی مردم نسبت به جایگزینی پراید هم باید بگویم در سایپا مطالعات خوبی انجام شده و محصولاتی طراحی شده تا بتواند پاسخگوی نیازها باشد.

وی در خصوص وضعیت قرارداد رنو هم افزود: قرارداد جدید رنو با ایدرو ارتباطی به سایپا ندارد، البته تا زمانی که محصولات ال 90 و بی 90 تولید شود همکاری ما با رنو ادامه دارد.

جمالی با بیان اینکه رنو از شرکای خوب ما است و اگر بتواند شرایط ما را بپذیرد همکاری ها با این خودروساز در آینده ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: صادرات 30 درصدی، داخلی سازی 70 درصدی از جمله شروط ما در همکاری های جدید با شرکای بین الملی است.

پلت فرم جدید سایپا در راه است

مدیرعامل سایپا در ادامه در پاسخ به این پرسش که سبد محصولات شما در نمایشگاه خودروی مشهد نشان می دهد سهم چینی ها در محصولات سایپا افزایش یافته است، افزود: با پلت فرم جدیدی (SP0)که در سایپا طراحی شده و قول می دهم محصول آن تا پایان سال عرضه شود.

جمالی با بیان اینکه خودروسازی هستیم که می توانیم محصول تولید و به بازار عرضه کنیم، اظهار کرد: این خودرو که اوایل اسفند ماه معرفی می شود، کاملا ایرانی بوده و همه سلایق را تامین خواهد کرد . همچنین بر روی این مگا پلت فرم سالیانه حداقل دو خودرو طراحی می شود.

وی اضافه کرد: ٤ مدل خودرو بر روی این پلت فرم تولید می شود که در حوزه های قیمتی متفاوت است که دو مدل آن در سطح قیمتی پراید است.

جمالی در پاسخ به این پرسش که با روی کارآمدن دولت دوازدهم آیا تغییری در پروژه های سایپا ایجاد خواهد شد یا خیر، تصریح کرد: ما یک بنگاه مستقل خصوصی هستیم و فعالیت هایمان مورد حمایت دولت بوده است به گونه ای که بسیاری از دولتمردان از مرکز تحقیقات ما بازدید کردند و حمایت لازم را از تولید داخل دارند.

وی بیان اینکه به زودی و حداکثر تا اوایل شهریور ماه پیش فروش خودروی کوییک را آغاز خواهیم کرد، اظهارداشت: این خودرو آبان ماه وارد بازار می شود همچنین مطالعات در زمینه قیمت گذاری هم در حال انجام است به طوری که هم زمان با آغاز پیش فروش قیمت را به صورت قطعی اعلام می کنیم تا مشتریان بتوانند به راحتی خرید کنند.

جمالی با اشاره به اینکه قیمت نهایی برلیانس C30 حدود57.5 میلیون تومان تعیین شده است، گفت:در پی تبلیغات انجام شده تقاضاهای زیادی برای این خودرو مطرح شده در این راستا از واحد تولید تقاضا کرده ام که به گونه ای عمل کنند که پاسخگوی تقاضا باشند و شاهد تشکیل صف برای این محصول مانند سایر محصولات نباشیم.

مدیر عامل سایپا با اشاره به اینکه مذاکرات با نیسان ادامه دارد، تاکید کرد:شرایط را اعلام کردیم و نیسان تا حدودی این شرایط را پذیرفته و امیدواریم که زودتر به نتیجه برسد.

منبع:تسنیم

گزارش نمایشگاه خودرو مشهد (4) / گستره محصولات سایپا از چین تا اروپا

گزارش نمایشگاه خودرو مشهد (6) / پارس خودرو از قیمت برلیانس C3 رونمایی کرد

امضا قرارداد توسعه و تولید خودروهای جدید بین رنو، نگین خودرو و ایدرو

همکاری رنو، سایپا و ایران خودرو مانند سابق خواهد بود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی