پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مقایسه رنو ساندرو و برلیانس C3

چشم و هم چشمی هاچ بک کراس ها/مقایسه رنو ساندرو استپ وی و برلیانس C3

خودروهای کلاس هاچ بک های کراس در ایران مورد استقبال مناسبی قرار گرفته و از معروف ترین و مهمترین اعضای آن می توان به رنو ساندرو استپ وی اشاره کرد که سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده. اما انگار پارس خودرو به محبوبیت استپ وی قانع نشده و حالا عضوی جدید در کلاس […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۹ شهریور ۱۳۹۶

خودروهای کلاس هاچ بک های کراس در ایران مورد استقبال مناسبی قرار گرفته و از معروف ترین و مهمترین اعضای آن می توان به رنو ساندرو استپ وی اشاره کرد که سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده. اما انگار پارس خودرو به محبوبیت استپ وی قانع نشده و حالا عضوی جدید در کلاس هاچ بک های کراس معرفی کرده. برلیانس C3 ، که با آمدن اش کم و کاستی های استپ وی را برای آن دسته از خریدارانی که به ظاهر و تجهیزات خودرو بیشتر اهمیت می دهند، جبران می کند.

غرفه سایپا و پارس خودرو -نمایشگاه خودرو کرج

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو:

از تعداد قابل توجه طرفداران خودروهای شاسی بلند در چند سال اخیر نمی توان گذشت. از شاسی بلندهای فول سایز گرفته تا کراس اوورهای کامکت شهری که هر یک طیف خاصی از خریداران را به سمت خود جلب می کنند. بازار ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و شاسی بلندها ارج و قربی مثال زدنی در این مارکت داغ که روز به روز در حال متنوع تر شدن است دارند. اما از این نکته نیز نباید گذشت که خودروهای خانواده شاسی بلندها قیمتی بالاتری نیز نسبت به خودروهای سایر کلاس ها دارند. اما نا امید نشوید. یک فصل جدید در خودروسازی اغاز شده و یک کلاس میان کراس اوورها و هاچ بک ها سردرآورده. با این اتفاق، خریداران با بودجه معمولی نیز می توانند خودرویی حداقل با شکل و شمایل کراس اوورها انتخاب کنند. اسم این کلاس من درآوردی هاچ بک کراس است. هاچ بک هایی که با تعدادی فلاپ بدنه و کمی افزایش ارتفاع، ادای بزرگ ترها را در می اورند. اتفاقا خودروهای این کلاس در ایران مورد استقبال مناسبی قرار گرفته اند و از معروف ترین و مهمترین آن ها می توان به رنو ساندرو استپ وی اشاره کرد که سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده. اما انگار پارس خودرو به محبوبیت استپ وی قانع نشده و حالا عضوی جدید در کلاس هاچ بک های کراس معرفی کرده. برلیانس C3 ، که با آمدن اش کم و کاستی های استپ وی را برای آن دسته از خریدارانی که به ظاهر و تجهیزات خودرو بیشتر اهمیت می دهند، جبران می کند.

برلیانس C3

برلیانس C3

برلیانس C3 محصول جدید پارس خودرو است که خود را برای رقابت با ام وی ام X22 ، دانگ فنگ H30 کراس، لیفان X50 و ساندرو استپ وی آماده می کند. البته نزدیک ترین رقیب برای C3 چه از نظر قیمت و چه از نظر مشخصات فنی و فرم اتاق، ساندرو استپ وی به شمار می رود. تولید C3 با داخلی سازی 20 درصد آغاز شده و تا پایان سال 97 به 40 درصد می رسد. همچنین جالب است بدانید C3 نخسستین خودرو ساخت داخل با استاندارد آلایندگی یورو 5 است که به سامانه حفظ میزان آلایندگی در حد استاندارد نیز مجهز شده است. البته در بحث کیفیت C3 کار سختی را در مقابل ساندرو 4 ستاره در پیش دارد. این در حالی است که محصولات برلیانس در ایران نخستین خودروهای چینی بودند که توانستند به درجه کیفی 3 ستاره برسند. پس دور از ذهن نیست که C3 نیز با کیفیت متفاوت نسبت به هم وطنان اش ساخته شود.

برلیانس C3

با برانداز ظاهر C3 به شباهت فراوانش با H320 پی می برید. در حقیقت C3 بر پایه هاچ بک خانواده سری 300 برلیانس شکل گرفته و با تغییراتی در ظاهر، کابین و سیستم تعلیق حال و هوای اسپرت تری را برای شما به ارمغان می آورد. نکته جالب اینجاست که پارس خودرو قصد دارد این هاچ بک کراس را به صورت 2 رنگ در بازار عرضه کند. سپرهای جدید، جلوپنجره جذاب تر از قبل و روف رک های نصب شده روی سقف همان مواردی هستند که از یک هاچ بک کراس مد روز انتظار دارید. طرح رینگ ها نیز در راستای تحولات ظاهری تغییر کرده تا کاملا با سبک و سیاق ظاهری C3 هماهنگ باشد. همه این موارد دست به دست هم می دهد تا C3 نسبت به رقیب اروپایی اش جذابیت ظاهری بیشتری داشته باشد و بیشتر طیف جوان خریداران را به سوی خود جلب کند. C3 هم مثل استپ وی رنگ افزایش ارتفاع را به خود دیده و نسبت به H320 5 سانتی متر ارتفاع بیشتری دارد و ارتفاع آن از زمین 2 سانتی متر از از H320 بیشتر است. این افزایش ارتفاع به تغییرات اعمال شده در سیستم تعلیق باز می گردد. اصول تعلیق نسبت به H320 ثابت است اما کد فنی و نوع قطعات سیستم تعلیق C3 متفاوت است.

برلیانس C3

پس این تغییرات تنها به منظور افزایش ارتفاع انجام نشده و تقویت سیستم فنربندی و دوام بیشتر آن را نیز در پی داشته است. پس از مدتی رانندگی با C3 به این نتیجه می رسید که عملکرد آن همچون استپ وی نرم و کم صداست و احساس خوشایندی را هنگام سواری به سرنشینان هدیه می کند. البته بر خلاف استپ وی فضای صندلی ردیف عقب در عین 3 نفره بودن، برای 2 نفر ایجاد راحتی کامل می کند و فضای صندوق بار آن نیز نسبت به استپ وی محدودتر است. اما با توجه به فاصله محوری 2580 میلی متر، فضای پا برای سرنشینان کاملا مناسب است. داخل فضای کابین تغییراتی نظیر چرمی شدن غربیلک فرمان و اضافه شدن صفحه نمایش گر جلب توجه می کند. در این هاچ بک کراس جدید علاوه بر تریم 2 رنگ مشکی و کرم، می توانید تریم یک دست مشکی را نیز سفارش دهید. صندلی ها نیز از قسمت های داخلی سازی شده زیر نظر برلیانس هستند.

برلیانس C3

زیر کاپوت همان پیشرانه 1498 سی سی BM15L سری 300 برلیانس جا خوش کرده که با تکنولوژی میتسوبیشی ساخته می شود و در دور 5800 می تواند 103 اسب بخار قدرت تولید کند و گشتاور 138 نیوتن متری را نیز در دور 3800 در اختیار راننده قرار دهد. جالب است بدانید پارس خودرو C3 را تنها در نسخه مجهز به گیرباکس 4 سرعته اتوماتیک به بازار عرضه می کند و هماهنگی مناسبی با پیشرانه دارد. عملکردش نرم و روان است و اثر قابل توجهی از تعویض دنده ها را به کابین منتقل نمی کند. البته عکس العمل این هاچ بک کراس 1240 کیلویی چندان اسپرت نیست و در ساخت گیرباکس آن بیشتر به راحتی و نرمی اهمیت داده شده تا عملکرد چکشی و معکوس های به موقع. درست چیزی که در استپ وی با معکوس های به موقع اش شاهد هستیم.

عملکرد سیستم ترمز C3 نیز راضی کننده است و به لطف شراکت با ب ام و، در بحث پایداری ویژگی های خوبی از شریک آلمانی اش به ارث برده است. البته با توجه به اینکه امکان نصب دوربین دید عقب و کروز کنترل نیز برای C3 در نظر گرفته شده، بهتر است این آپشن ها به صورت فابریک برای این محصول جدید پارس خودرو عرضه شوند. اما در کل C3  از نظر جذابیت های کابین و فهرست تجهیزات نسبت به ساندرو سرگرم کننده تر است. قیمت برلیانس C3 در نمایشگاه خودرو مشهد اعلام خواهد شد و پارس خودرو پس از آن فروش محصول جدیدش را آغاز خواهد کرد.

رنو ساندرو استپ وی

رنو ساندرو استپ‌ وی

یک‌سال پس از حضور ساندرو هاچ‌بک در بازار و مقبولیت قابل‌توجه این خودرو، حالا مدتی است که نسخه استپ‌وی با شکل و شمایلی متفاوت به بازار آمده است. هم‌چون برلیانس C3، ساندرو استپ‌وی را نیز نمی‌توان کراس‌اوور خطاب کرد و باید گفت یک ویرایش جدید از رنو ساندرو معمولی به‌شمار می‌رود. برخلاف تصور عمومی، سایز رینگ و لاستیک و حتی مشخصات تعلیق استپ‌وی تفاوتی با ساندرو معمولی ندارد. استپ‌وی نیز روی پلت‌فرم B90 ساخته می‌شود، به همین جهت ابعاد بدنه و فضای کابین‌اش همان چیزی است که در ساندرو معمولی شاهد هستیم. اما ظاهر استپ‌وی دست‌خوش تغییراتی نسبت به ساندرو معمولی شده تا پرداخت مبلغی بیش‌تر برای خریدش توجیه داشته باشد.

رنو ساندرو استپ وی

در قسمت جلو، کاسه چراغ‌ها به رنگ مشکی درآمده و بالای جلوپنجره به‌جای استفاده از فلاپ هم‌رنگ بدنه، از یک فلاپ کرومی استفاده شده است. سپر جلو و عقب علی‌رغم فرم یکسان با سپر ساندرو، دست‌خوش تغییرات زیادی شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به اضافه‌شدن قطعات مشکی‌رنگ به پایین سپر اشاره کرد. که در قسمت عقب با یک دیفیوزر نقره‌ای رنگ تزیین می‌شود. در نمای جانبی زه‌های روی درب‌ها حذف شده‌اند و به جای آن رکاب‌هایی متناسب با طرح سپرها به پایین درب‌ها اضافه شده‌اند. هم‌چنین طرح رینگ‌ها و رنگ قاب آینه‌های جانبی نیز با ساندرو متفاوت است و روی سقف روف‌رج‌هایی در 2 طرف نصب‌شده که با فلاپ‌های پلاستیکی اضافه‌شده به لبه گلگیرها، باعث می‌شود بیننده در نگاه اول تصور کند استپ‌وی نسبت به نسخه معمولی ساندرو تفاوت قابل‌توجهی در ارتفاع دارد. البته ارتفاع فنرهای استپ وی نسبت به ساندرو معمولی 3،4 سانتی بلندتر ااست و اکس آن پهن تر از ساندرو معمولی طراحی شده و همین مورد تاثیر به سزای روی نرمی سواری اش گذاشته است. در کل باید گفت ظاهر ساندرو استپ‌وی نسبت به C3 ساده‌تر است.

رنو ساندرو استپ وی

فضای کابین استپ‌وی نسبت به ساندرو معمولی کاملا بدون تغییر است و همان طرح ساده و خلوت را در کابین استپ‌وی نیز شاهد هستیم. یکی‌ از مهم‌ترین نقاط قوت کابین استپ‌وی نسبت به C3 در بخش فضای کابین آشکار می‌شود. ابعاد بزرگ درب‌های سوار و پیاده شدن و بارگیری با استپ‌وی را راحت‌تر از برلیانس کرده‌اند و سقف بلند و فضای مناسب ردیف عقب، راحتی بیش‌تری را مخصوصا برای افراد قدبلند به ارمغان می‌آورد. اما هنوز هم دکمه‌های بزرگ روی کنسول و امکانات محدودتر و نبود مواردی نظیر تهویه اتوماتیک و سانروف در خودرویی با این برچسب قیمت کمی توی ذوق خریدار می‌زند.

رنو ساندرو استپ وی

چیزی که باعث شده علاقه‌مندان به این موارد سراغ برلیانس بروند. برتری دیگر ساندرو نسبت به C3 در بخش فنی خودش را نشان می‌دهد. پیشرانه ۱.۶ لیتری ساندرو استپ‌وی با توان ۱۰۵ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتن‌متر، تا حدی از C3 توانمندتر ظاهر می‌شود. هم‌چنین هماهنگی گیرباکس ۴ سرعته اتوماتیک نیز از گیرباکس برلیانس بیش‌تر است. اما باید گفت که فرمان استپ‌وی نسبت به C3 عملکرد سفت‌تری دارد که البته باعث کاهش کم‌فرمانی و بیش‌فرمانی در پیچ‌ها شده و در سرعت‌های بالا مطمئن‌تر است.

فروش عید تا عید محصولات پارس خودرو (شهریور 96)

گزارش نمایشگاه خودرو مشهد (6) / پارس خودرو از قیمت برلیانس C3 رونمایی کرد

“بیراهه روی” با بار اضافه! / مقایسه پیکاپ ریچ و کاپرا2

برلیانس C3 (کراس) معرفی و روانه بازار شد

تست میدانی برلیانس کراس C3 + عکس

سهم قطعات ایرانی در برلیانس کراس

گزارش نمایشگاه خودرو مشهد (۱۷) / مهر برلیانس کراس بر دل مردم نشست

گزارش نمایشگاه خودرو البرز (4)-دورهمی با کیفیت ها در کرج

چینیِ نشکن/ بررسی اجمالی BYD S6

نسخه کوچک تر سانتافه / نگاهی به هیوندای توسان کرمان موتور

شروعی دوباره برای جنتلمن کره ای/ نگاهی به سانگ‌ یانگ رکستون جدید

هایما اس 5 چه در چنته دارد؟ +قیمت احتمالی

تجربه 350 کیلومتر رانندگی با رنو تلیسمان (گزارش)

 

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • محمد | 04/12/1396 در 12:27

    برلیانس C3 با گیربکس جدید و موتور 1650 عرضه میشه

    انتخاب C3 عاقلانه تر هست

    تکنولوژی چین از رومانی خیلی بهتره

  • فرشاد | 30/04/1397 در 04:55

    با موتور جدید برلیانس C3 کاملا موافقم نمیدونم چرا هیچ سایتی موتور جدید C3 با گیربکس هیوندای رو مورد بررسی قرار نداده

کیوسک مطبوعاتی