پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سایپا کوییک

کوییک در مسیر ارتقاء کیفیت/ با ارزان ترین خودروی دارای ۳ ستاره کیفیت بیشتر آشنا شوید

کوییک به عنوان یکی از جدیدترین محصولات گروه خودروسازی سایپا توانسته در آخرین ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی، ۳ ستاره را در کارنامه کیفیت خود ثبت کند و عنوان با کیفیت ترین خودرو ۳ ستاره تولید داخل را به خود اختصاص دهد. پایگاه خبری رسمی جوان خودرو بررسی می‌کند موضوع کیفیت خودروها و رتبه بندی آن […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

کوییک به عنوان یکی از جدیدترین محصولات گروه خودروسازی سایپا توانسته در آخرین ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی، ۳ ستاره را در کارنامه کیفیت خود ثبت کند و عنوان با کیفیت ترین خودرو ۳ ستاره تولید داخل را به خود اختصاص دهد.

پایگاه خبری رسمی جوان خودرو بررسی می‌کند

موضوع کیفیت خودروها و رتبه بندی آن ها بر اساس امتیازی که در این زمینه کسب می کنند، در چند سال اخیر اهمیت فراوانی پیدا کرده و حتی به یکی از عوامل تاثیر گذار بر نظر خریداران تبدیل شده است. شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، هر ماه گزارشی از ارزیابی کیفیت خودروهای ساخت داخل منتشر می کند و بر اساس آزمون هایش، به کیفیت خودروهای داخلی امتیاز می دهد و آن ها را بر اساس ستاره هایی که دریافت می کنند رتبه بندی می کند.

در جدیدترین ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی، گروه خودروسازی سایپا خوش درخشیده و ۶ محصول این گروه خودروسازی با ۴ ستاره کیفیت در لیست با کیفیت ترین خودروهای داخلی قرار گرفته اند. اما درخشش سایپا به همین قسمت محدود نمی‌شود. سایپا توانسته با ارتقاء کیفی یکی از جدیدترین محصولات‌اش، یک عنوان جدید برای آن کسب کند. سایپا کوییک در ازیابی اخیر ۳ ستاره کیفیت را در کارنامه خود ثبت کرده، در حال حاضر عنوان ارزان‌ترین خودرو تولید داخل دارای ۳ ستاره کیفیت را یدک می‌کشد.

سایپا کوییک

در مدت اخیر بازار هاچ بک کراس ها حسابی داغ شده. خودروهایی که در کنار ابعاد جمع و جور و ویژگی های شهری یک هاچ بک، از قطعاتی تزیینی که حس و حال کراس اوورها را تداعی می کنند نیز بهره می برند. یکی از ارزان قیمت ترین و کامل ترین هاچ بک کراس های بازار کشورمان، کوییک، محصول اخیر گروه خودروسازی سایپاست.

کوییک از کجا آمده؟

خانواده X200 سایپا با تیبا صندوق‌دار معرفی شد. پس از آن تیبا هاچ‌بک برای جلب نظر جوان‌ترها به بازار آمد و ساینا نیز به‌عنوان فیس‌لیفتی از تیبا عرضه شد. مدت کوتاهی از آغاز فروش ساینا اتوماتیک به‌عنوان ارزان‌ترین خودرو صفرکیلومتر بازار با امکانات متنوع و قابل‌قبول می‌گذشت که لحظه‌شماری برای کوییک، همان نسخه هاچ‌بک ساینا آغاز شد. در نهایت کوییک به بازار آمد. خودرویی که با کد ۲۱۲ شناخته می شود و اواخر سال ۹۶ به‌طور رسمی رونمایی شد. کوییک نماینده سایپا میان سایر هاچ‌بک‌های کراس بازار به‌شمار می‌رود نخستین محصول خانواده X200 است که با این رویکرد تولید می‌شود. رکاب‌های متفاوت، فلاپ‌های زیر سپرهای جلو و عقب و روف‌رک‌های روی سقف، همگی نشان از این دارند که با یک هاچ‌بک کراس طرف هستید. نمای جلو علی‌رغم فرم متفاوت سپر، شباهت فراوانی با ساینا دارد. در قسمت عقب اما شاهد یک طراحی جدید هستیم که به خوبی با فرم کلی کوییک هماهنگ است.

نام کوییک نیز از تپه‌ای در زمان مس قدیم اقتباس شده. تپه‌ای که در روستای جوانمرد قرار دارد. طراحی و توسعه این خودرو ملی نیز توسط مرکز تحقیقات سایپا انجام شده است.

سایپا کوییک

فضای کابین کوییک بی‌شباهت به ساینا اتوماتیک نیست. اما با مواردی مثل به کار بردن تریم رنگی سعی شده تا کابین رنگ تفاوت به خود بگرید. کوییک در 2 مدل اتوماتیک فول و اتوماتیک فول پلاس در بازار عرضه شده که در مدل فول‌آپشن شاهد امکانات قابل‌توجهی نظیر سیستم پایداری، کنترل فشار باد تایر، صندلی برقی راننده، دزدگیر، استارت دکمه‌ای، ۲ عدد ایربگ، سنسور فاصله‌سنج و دوربین دید عقب، دی‌لایت، نمایش‌گر ۷ اینچی لمسی، کروزکنترل، تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان و شیشه‌های دودی قسمت عقب کابین هستیم. نکته منفی ماجرا اما استفاده از پیشرانه 8 سوپاپی است که نسبتا قدیمی به نظر می رسد. البته این پیشرانه 1.5 لیتری 87 اسب بخار قدرت تولید می کند که نسبتا با وزن این خودرو هماهنگ است. با این پیشرانه هم گیرباکس دستی و هم گیرباکس اتوماتیک CVT عرضه شده که در حال حاضر تنها مدل دنده‌ای آن عرضه می‌شود.

سایپا کوییک

قیمت و شرایط بازار کوییک

سایپا که همچون روزهای آخر سال گذشته، در شروع سال جدید نیز فروش فوری محصولات خود را با هدف تنظیم بازار آغاز کرده، توانسته قیمت محصولات خود را در بازار کنترل کند. در روز آخر فروردین ۹۸، در فروش فوری سایپا، کوییک دنده ای با قیمت ۵۹ میلیون تومان عرضه شده است و در شرایطی که بسیاری از خودروهای تولید داخل قیمت مشخصی ندارند، با این امتیاز می‌تواند خریدار را از سردرگمی خارج کند. این در حالی است که کوییک علاوه بر تمام این موارد، به زنجیره خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا متصل بوده و از نظر خدمات پس از فروش و تامین قطعات نیز وضعیت مطلوبی میان خودروهای بازار دارد.

سایپا کوییک

مشخصات فنی سایپا کوییک

کلاس: هاچ بک کراس
پیشرانه (سیلندر):4  سیلندر  M15
حجم موتور: 1503 سی سی
قدرت: 87 اسب‌بخار
گشتاور: 128 نیوتن‌متر

امکانات کوییک

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو-سیستم ترمز ABS- سیستم کمکی ترمز-سیستم کنترل پایداری-سیستم پایش فشار باد تایرها-سیستم هشدار سرقت با بوق خودرو-سیستم ضد سرقت-چراغ های روشنایی در روز-استارت دکمه ای- فرمان برقی-ورود به خودرو بدون کلید-نمایشگر 7 اینچی لمسی-مسیریاب-کنترل سیستم صوتی از روی فرمان-تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک-صندلی برقی راننده-شیشه های دودی عقب

۶ محصول سایپا چهار ستاره کیفی گرفتند/ كوييك، ارزان‌ترين سه‌ ستاره کشور

فروش نقدی محصولات سایپا در آخرین روز فروردین + شرایط ثبت نام و جدول قیمت

دربی سنتی! / مقایسه دانگ‌ فنگ H30 کراس و سایپا کوییک

با مشخصات فنی و امکانات ساینا اتوماتیک آشنا شوید

سایپا از اولین موتور 3 سیلندر رونمایی کرد + عکس

مراسم رونمایی کوییک محصول جدید سایپا + تصاویر

کوییک ، عضو جدید خانواده ایکس 200

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • حسین | 21/04/1398 در 01:01

    بنظرمن اگرسایپا بخواهدارزش محصول خودراارتقادهدباگرفتن وجه بیشترکوییگ دنده دستی جدیدخودراحتمابااپشنهای فول پلاس عرضه کنندتاهم مشتری راضی باشه وهم طرفدارهاشوراضی نکه دارند خواهش میکنم دراین زمینه حتمااندیشه ورزی مناسب که درخورشان سایپااست انجام شودانشااله

  • حسین | 27/06/1398 در 14:26

    چه خوب بودکوییگ دنده ای همه ان اپشنهای اتوماتیگ رادارامیبودوفقط دردنده بااتوماتیگ فرق داشت حتی یک موردهم دیده نشده لطفاتجدیدنظرکنیدویک کوییگ دنده تمام اپشن تولیدکنید

کیوسک مطبوعاتی