پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

حمل و نقل هوشمند

تدوین سند راهبردی حمل و نقل هوشمند طی 2 سال آینده

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه حمل و نقل پیشرفته از تدوین سند راهبردی هوشمند سازی حمل و نقل کشور خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه حمل و نقل پیشرفته در حاشیه «اولین نشست هم‌اندیشی راهکارهای توسعه حمل و نقل هوشمند» اظهار کرد: سالهاست کشورهای مختلف، هوشمندسازی […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۵ مرداد ۱۳۹۸

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه حمل و نقل پیشرفته از تدوین سند راهبردی هوشمند سازی حمل و نقل کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه حمل و نقل پیشرفته در حاشیه «اولین نشست هم‌اندیشی راهکارهای توسعه حمل و نقل هوشمند» اظهار کرد: سالهاست کشورهای مختلف، هوشمندسازی در حوزه حمل و نقل را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند، به همین دلیل لازم بود ما هم در کشور این موضوع را پیگیری کنیم. اما برای این پیگیری لازم است که در ابتدا نهادهای بالادستی این لزوم را درک کرده و نقش حاکمیتی خود را درست انجام دهند و بعد اینکه این هوشمندسازی در جهت رفاه مسافران باشد.

وی با اشاره به اهداف هوشمندسازی در کشور توضیح داد: باید این پروسه ادامه پیدا کند و در نهایت هوشمندسازی حمل و نقل یکپارچه شود. این یکپارچه‌سازی می‌تواند خدمات را بهینه‌تر ارائه دهد و کشور هم به کمک همین یکپارچه‌سازی در سطوح حاکمیتی نقش بارزتری داشته باشد. البته در حوزه حمل و نقل هوشمند واحدهای زیادی مشغول فعالیت هستند.

منطقی به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ های فعال در این زمینه اشاره کرد و تصریح کرد: 60 شرکت دانش بنیان و استارت اپ فعال در حوزه حمل و نقل هوشمند داریم، اما شرکتهای دیگری هم هستند که در این حوزه فعالیت دارند و باید بعد از یکپارچه‌سازی آنها هم به شرکت‌های دانش‌بنیان بپیوندند که با این کار تعداد این شرکت‌ها بیشتر هم خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه حمل و نقل پیشرفته ابراز امیدواری کرد تا دو سال آینده سند راهبردی در این حوزه تدوین شود. با این کار برنامه‌ جامعی به‌وجود می‌اید که ذیل آن می‌توان چندین پروژه کلان در حوزه حمل و نقل هوشمند تعریف و اجرایی کرد.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

افزایش 15 درصدی پلاک مخدوشی ها از زمان آغاز طرح کاهش آلودگی هوا

کمربندی دوم تهران سال آینده آماده بهره برداری است

عملیات عمرانی آزادراه تهران-شمال به پایان رسید

فضای رقابتی میان تاکسی های رسمی و اینترنتی منصفانه نیست

مطالعه برای ایجاد سرویس حمل و نقل از حومه تهران به داخل پایتخت آغاز شده است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی