پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

افراد با هدف سرمایه گذاری اقدام به خرید خودرو می کنند

به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو، همچنان اغلب متقاضیان خودرو با هدف سرمایه گذاری اقدام خرید خودرو می کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو با اشاره به شروط جدید پیش فروش خودروسازان مانند حذف گارانتی پس از 3 ماه برای خریداران، تصریح کرد: شروطی […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۵ شهریور ۱۳۹۹

به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو، همچنان اغلب متقاضیان خودرو با هدف سرمایه گذاری اقدام خرید خودرو می کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو با اشاره به شروط جدید پیش فروش خودروسازان مانند حذف گارانتی پس از 3 ماه برای خریداران، تصریح کرد: شروطی که وزارت صمت در طرح جدید پیش فروش برای خریداران خودروها در نظر گرفته است تاکنون تاثیری در مدیریت تقاضا و ورود سرمایه گذاران در این بازار نگذاشته است و همچنان اغلب متقاضیان خودرو با هدف سرمایه گذاری اقدام خرید خودرو می کنند.

وی علت رکود سنگین بازار خودرو را ابهام در قیمت خودرو و اوضاع اقتصادی در کشور دانست و تاکید کرد: تا زمانی که ثبات ارزی و ریالی در کشور ایجاد نشود بازار خودرو و اغلب کالاها به همین نحو و با نوسان و رشد قیمت مواجه خواهند بود.

موتمنی همچنین با توجه به مخالفت برخی نمایندگان و شورای رقابت با عرضه خودرو در بورس کالا گفت: راهکاری چون عرضه خودرو در بورس کالا صرفا به عنوان مسکنی در بازار خودرو خواهد بود و همان طور که برخی از کارشناسان پیش بینی کردند با وجود عدم تعادل در عرضه و تقاضا هر گونه کشف قیمت خودرو در بورس، رشد بیشتر قیمت خودرو را رقم خواهد زد.

به گفته این فعال بازار هم اکنون اغلب خریداران صرفا نقش واسطه و دلال را در بازار خودرو دارند و با سرمایه گذاری در این بازار تنها به فکر تامین هزینه های زندگی از این طریق هستند.

موتمنی در ادامه، بازگشت آرامش و ثبات قیمت در بازار خودرو را منوط به ثبات اقتصادی و ارزی دانست و افزود: بانک مرکزی باید تعادل ارزی را در بازار حفظ کند تا فعالان بازار و فروشندگان با آرامش بیشتری کسب و کار نمایند.

وی در ادامه با توجه به توقف شماره گذاری پراید و برخی از محصولات رنو در 10 روز گذشته، اعلام کرد: با مساعدت و همکاری پلیس راهور از اواخر هفته گذشته شماره گذاری پراید برای پاسخ به تعهدات معوق آغاز شده است اما همچنان محصولاتی چون رنو ساندرو استپ وی و ال 90 شماره گذاری نمی شوند.

وی با توجه به روند صعودی قیمت بیشتر خودروها از افزایش قیمت پراید و رسیدن به مرز 100 میلیون تومان برای این خودرو خبر داد و گفت: در یکی دو روز اخیر قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی بین 3 تا 10 میلیون تومان افزایش داشته است.

انتهای پیام/ منبع: پرشین خودرو

بزودی فروش فوق العاده ایران خودرو انجام می‌شود

اختلاف 50 تا 120 میلیون قیمت خودرو از کارخانه تا بازار

گروه صنعتی ایران خودرو قیمت سری اول «پژو ۲۰۷i پانوراما دنده ای» را اعلام کرد

طی 2 ماه اخیر درخواستی برای دریافت جواز نمایشگاه خودرو نشده است

ورود خودرو به بورس منتفی است/ نمی دانم مشکل قرعه کشی کجاست!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی