پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ولوو P1800 (1)

جدیدترین خودرو کلاسیک ولوو معرفی شد

شرکت Cyan Racing که زیرمجموعه مسابقه‌ای و پرفورمنس ولوو محسوب می‌شود در تازه ترین اقدام خود از یک خودرو جذاب و هیجان‌انگیز پرده‌برداری کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو شرکت Cyan Racing که زیرمجموعه مسابقه‌ای و پرفورمنس ولوو محسوب می‌شود، از یک خودروی بسیار جذاب و هیجان‌انگیز پرده‌برداری کرد. این خودرو اگرچه بر مبنای […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

شرکت Cyan Racing که زیرمجموعه مسابقه‌ای و پرفورمنس ولوو محسوب می‌شود در تازه ترین اقدام خود از یک خودرو جذاب و هیجان‌انگیز پرده‌برداری کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

شرکت Cyan Racing که زیرمجموعه مسابقه‌ای و پرفورمنس ولوو محسوب می‌شود، از یک خودروی بسیار جذاب و هیجان‌انگیز پرده‌برداری کرد. این خودرو اگرچه بر مبنای مدل کلاسیک ولوو P1800 توسعه یافته، اما پیشرانه و مشخصات آن مدرن و امروزی هستند.

مستقیم به سراغ مباحث فنی می‌رویم، جایی که ولوو P1800 حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. نیروبخش این خودروی کلاسیک پیشرفته یک موتور 2 لیتری توربوشارژ است. این موتور از مدل مسابقه‌ای ولوو S60 TC1 به امانت گرفته شده و می‌تواند 413 اسب بخار قدرت و 455 نیوتن متر گشتاور تولید کند. محدود قرمز این موتور از 7700 دور آغاز می‌شود و وظیفه انتقال نیروی تولیدی آن بر عهده یک گیربکس 5 سرعته دستیِ ساخت شرکت Holinger گذاشته شده است.

ولوو P1800 (6)

با آنکه موتور ولوو P1800 به توربوشارژر مجهز شده، اما نمودار قدرت و گشتاور آن همانند موتورهای تنفس طبیعی است.

سیستم تعلیق ولوو P1800 تنظیم بوده و هم در جلو و هم در عقب از نوع دوبل جناغی است. مهندسین تیم Cyan Racing اکسل اصلی عقب را کنار گذاشته و از یک دیفرانسیل لغزش محدود در اکسل جدید استفاده کرده‌اند. رینگ‌های زیبای 18 اینچی جدید هم با لاستیک‌های پیرلی P Zero احاطه شده‌اند.

از آنجایی که موتور این خودرو با نمونه‌ای بسیار قوی‌تر تعویض شده، طبیعتا باید سیستم ترمز نیز متناسب با افزایش قدرت تقویت شود. برای این کار Cyan Racing به ترمزهای چهار پیستونه متوسل شده است. جالب آنکه در سیستم ترمز جدید خبری از ABS نیست.

ولوو P1800 (5)

سوئدی‌ها بدنه ولوو P1800 را از نو طراحی کرده و رنگ و رویی مدرن به آن بخشیده‌اند. با توجه به تغییراتی که در شاسی خودرو داده شده، کابین خودرو هم کمی تغییر مکان داده است؛ ضمن اینکه با رشد طول اکسل‌ها، عرض اتاق نیز افزایش پیدا کرده و این خودرو در مقایسه با نسخه اصلی پهن‌تر دیده می‌شود. گفتنی است در ساخت بدنه و شاسی از فیبرکربن و فولاد مقاوم به وفور استفاده شده، به همین جهت وزن خودرو تنها 990 کیلوگرم است.

ولوو P1800 (2)

درباره فاکتورهایی مثل شتاب و حداکثر سرعت ولوو P1800 اطلاعاتی در دست نیست. البته این فاکتورها از ابتدا هم در اولویت نبوده‌اند، چرا که شرکت Cyan Racing هدف از توسعه این خودرو را ایجاد پلی بین گذشته و حال و لذت بردن از رانندگی اعلام کرده است.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های Cyan Racing ولوو P1800 از پاییز امسال و به تعداد بسیار محدودی ساخته خواهد شد. علاقه‌مندان به این خودروی کلاسیک-مدرن باید حداقل 500 هزار دلار برای آن کنار بگذارند! بد نیست بدانید با چنین بودجه‌ای می‌توان یک دستگاه مکلارن 720S و یک دستگاه لامبورگینی هوراکان را خریداری کرد؛ تازه مبلغ باقیمانده برای خرید مدل پایه از ب‌ام‌و سری 5 هم کفایت می‌کند!

ناگفته نماند Cyan Racing از بخش پرفورمنس پولستار اشتقاق پیدا کرده و به عناوین متعددی در مسابقات تورینگ دست یافته است.

انتهای پیام/ منبع: دیجیاتو

چرا ولوو سرعت محصولاتش را محدود می کند؟

اهداف ولوو دیگر دست نیافتنی نیست!

نخستین محصول برقی ولوو سال آینده به بازار عرضه می شود

ولوو و دایملر برای تولید نوعی نیرو محرکه خودروهای سنگین دست همکاری به یکدیگر دادند

ولوو فعالیت خود را دوباره آغاز می کند

همکاری دایملر آلمان و شرکت خودروسازی ولوو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی