پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مازراتی MC20 (4)

تصاویر مازراتی MC20 منتشر شد

مازراتی، یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان دنیا از جدیدترین محصول سوپر اسپرت خود رونمایی کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مازراتی، یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان دنیا محسوب می‌شود که از ابتدا محصولات اسپرت و مسابقه‌ای داشته است. قدمت مازراتی به ۱۰۵ سال می‌رسد؛ اما امروز فاصله زیادی با دوران اوج خود دارد. این برند اصیل […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۲۰ شهریور ۱۳۹۹

مازراتی، یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان دنیا از جدیدترین محصول سوپر اسپرت خود رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مازراتی، یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان دنیا محسوب می‌شود که از ابتدا محصولات اسپرت و مسابقه‌ای داشته است. قدمت مازراتی به ۱۰۵ سال می‌رسد؛ اما امروز فاصله زیادی با دوران اوج خود دارد. این برند اصیل ایتالیایی، زیرمجموعه گروه فیات -کرایسلر است؛ اما محبوبیت و ارزش تجاری نزدیک به دیگر خودروسازان اسپرت دنیا، مثل فراری و لامبورگینی ندارد.

آخرین سوپراسپرت مازراتی، محصولی با نام MC12 بود که در سال ۲۰۰۴ رونمایی شد. این محصول، پلتفرم مشترک با فراری انزو داشت و می‌توانست به نهایت سرعت ۳۳۰ کیلومتربرساعت برسد؛ اما به دلیل ضعف در طراحی و کیفیت فرمان‌پذیری در پیست، با انتقاداتی مواجه شد. چنین شرایطی، عرضه سوپراسپرت مدرن توسط مازراتی را با مشکل مواجه کرد و برای مدتی حدود ۱۷ سال، به تأخیر انداخت.

مازراتی MC20 (1)

مازراتی MC20 به‌زودی رونمایی خواهد شد اما تصاویر غیررسمی این خودرو، زودتر منتشر شده‌اند. سوپراسپرت MC20 نشان از تحول در سبک طراحی شرکت سازنده دارد. این محصول در نمای روبه‌رو، کم‌هیجان به‌نظر می‌رسد و مشابه MC12 مدل ۲۰۰۴، جلوپنجره کوچک دارد. طرح چراغ جلو با نوار LED باریک، شبیه به لوتوس اوایا و پینین‌ فارینا باتیستا است که البته همراه خطوط حجم‌دهنده کاپوت جلو و حفره‌های انتقال هوا، مدرن و آینده‌نگر خواهد بود. شاید جالب‌ترین نکته در طراحی مازراتی MC20، درهای پروانه‌ای و چرخ‌های ۱۲پر باشد که تاکنون در محصولات مازراتی، سابقه نداشته است.

مازراتی MC20 (2)

تصاویر منتشر شده، نمای داخلی MC20 را بسیار اسپرت و نزدیک به مدل‌های مسابقه‌ای نشان می‌دهد. این شرایط با صندلی‌های تخت و کم‌حجم با پوشش چرم آبی و سیاه، همراه ادوات فیبر کربن، برجستگی تونل جعبه‌دنده بین سرنشینان و کلیدهای انتخابی برای حالت رانندگی، تقویت می‌شود. مازراتی MC20 با کلیدگردان، پنل پشت فرمان دیجیتال، جعبه‌دنده خودکار (احتمالا مشابه با نمونه ساخت فراری در خودروهای فرمول یک) و نمایشگر لمسی شبیه تبلت، فضای داخلی جدید نسبت به دیگر تولیدات مازراتی خواهد داشت.

مازراتی MC20 (3)

بنابر اطلاعات تأیید شده، اولین تولیدات MC20 مجهز به پیشرانه جدید مازراتی هستند که ۳ لیتر V6 توئین توربوشارژ با قدرتی حدود ۶۲۱ اسب‌بخار و گشتاور ۷۳۰ نیوتن‌تر است. این خودرو از جعبه‌دنده دوال‌کلاچ و ۸ سرعته ساخت شرکت آلمانی گترگ (Getrag) استفاده خواهد کرد و به احتمال فراوان، صرفا دیفرانسیل عقب خواهد بود.

انتهای پیام/ منبع: زومیت

نسخه هیبریدی مازراتی گیبلی در دست ساخت

عصر جدید مازراتی کلید خورد

خیز مازراتی برای برقی سازی محصولاتش

پیوند مازراتی و آلفارومئو یک اشتباه تمام عیار بود!

گیبلی سیاه پوش، محصول جدید مازراتی

مازراتی لوانته GTS / شاسی بلند 550 اسب بخاری

حضور مازراتی کمیاب در حراجی RM

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی