پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مازراتی (4)

پیوند مازراتی و آلفارومئو یک اشتباه تمام عیار بود!

کمپانی مازراتی که ماه گذشته تنها 950 دستگاه خودرو در آمریکا به فروش رسانده، حال و روز خوشی ندارد. از آغاز سال 2018 تاکنون این کمپانی ایتالیایی تنها 9,363 دستگاه خودرو به فروش رسانده است. اکنون مسئولین کمپانی فیات-کرایسلر اعتراف کرده اند که پیوند آلفارومئو با مازراتی یک اشتباه بوده است. کم تنوع بودن سبد […]

ارشیا
سه شنبه - ۲۹ آبان ۱۳۹۷

کمپانی مازراتی که ماه گذشته تنها 950 دستگاه خودرو در آمریکا به فروش رسانده، حال و روز خوشی ندارد. از آغاز سال 2018 تاکنون این کمپانی ایتالیایی تنها 9,363 دستگاه خودرو به فروش رسانده است. اکنون مسئولین کمپانی فیات-کرایسلر اعتراف کرده اند که پیوند آلفارومئو با مازراتی یک اشتباه بوده است.

کم تنوع بودن سبد محصولات و اشتباهات متعدد در سیاست گذاری این کمپانی، از مهم ترین عوامل افت فروش آن در سال جاری است. به گفته مایک منلی، رئیس جدید کمپانی فیات-کرایسلر: در نظر گرفتن مازراتی به عنوان یک کمپانی با تولید تیراژ بالا و پیوند آن با آلفارومئو از اشتباهات بزرگ مدیریتی بود. با ترکیب این دو کمپانی با یکدیگر، بیشتر تمرکز فروش بر روی آلفارومئو گذاشته شد.

مازراتی (3)

اشتباه دیگر فرض کردن مازراتی به عنوان یک کمپانی انبوه ساز بود که نباید به این چشم به آن نگاه می شد. یکی دیگر از عواملی که در کاهش فروش این کمپانی تاثیر داشت، کاهش محبوبیت خودروهای لوکس در بازار چین و مقررات جدید اروپایی برای تشعشعات ناشی از خروجی اگزوز بود. سرجیو مارکیونه، رئیس فقید فیات-کرایسلر قبل از مرگش برای مازراتی میزان فروش 75 هزار دستگاه خودرو را در سال 2018 در نظر گرفته بود.

مازراتی (2)

این هدف بعدا به 50 هزار نمونه تعدیل یافت. اما با وجود شرایط فعلی کمپانی مازراتی، رسیدن به این هدف بسیار دور از تصور است. در 9 ماه اول سال 2018 این کمپانی 26,400 نمونه به فروش رسانده که نصف میزان در نظر گرفته شده برای سال 2018 است. این در حالی است که در 4 ماه آخر سال 2016، مازراتی 18,237 نمونه را به فروش رسانده بود.

مازراتی (1)

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

گیبلی سیاه پوش، محصول جدید مازراتی

حضور مازراتی کمیاب در حراجی RM

تخلف مالی دلیل بازداشت مرد ارزشمند صنعت خودرو/ کارلوس گون در ژاپن دستگیر شد

اولین فورد ماستنگ کوپه ساخته شده به فروش خواهد رسید

لامبورگینی SC18، هیولایی ساخته شده بر پایه اونتادور

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی