پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

دخالت دولت، مشکل اساسی صنعت خودرو کشور

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو بیان کرد: بازار خودرو اکنون هم به ضرر مردم هم به ضرر خودروساز بوده و مشکل اساسی در صنعت خودرو دخالت دولت در آن است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص واردات خودرو، گفت: مدتی پیش بحث آزادسازی خودروهای دپو شده مطرح شد […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۲ مهر ۱۳۹۹

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو بیان کرد: بازار خودرو اکنون هم به ضرر مردم هم به ضرر خودروساز بوده و مشکل اساسی در صنعت خودرو دخالت دولت در آن است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص واردات خودرو، گفت: مدتی پیش بحث آزادسازی خودروهای دپو شده مطرح شد اما دیگر اقدامی در این خصوص صورت نگرفت. واردات خودرو ممنوع است و این ممنوعیت ادامه دار خواهد بود.

وی بیان کرد: زمانی بحث واردات خودرو دست دوم بر سر زبان ها افتاد که سفیر ایران در انگلستان این موضوع را مطرح کرد اما اجازه انجام این کار داده نشد. اگر خودرو چه دست دوم چه صفر وارد کشور شود، قیمت خودرو صد در صد کاهش خواهد یافت و شاهد ارزانی خودرو در بازار خواهیم بود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با تاکید بر اینکه بازار خودرو اکنون هم به ضرر مردم هم به ضرر خودروساز است، تشریح کرد: مشکل اساسی در صنعت خودرو دخالت دولت در آن است، با وجود اینکه دولت سهم خیلی کمی در این بازار دارد اما دخالت زیادی دارد و همین عامل مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: اگر این رویه را ادامه دهیم شاهد نابودی خودروسازان خواهیم بود. اگر وضعیت به این شکل پیش برود و هر مدیری بیاید و برنامه جدید خود را پیاده کند و تغییرات ناگهانی به سیستم وارد کند، تا سال آینده شرکت سایپا و ایران خودرویی باقی نمی‌ماند و این صنعت از بین می‌رود مگر این که دولت پایش را از این وضعیت بیرون بکشد.

دادفر با تاکید بر اینکه تولیدات خودروسازان به اندازه نیاز جامعه نیست، گفت: خودروهای داخلی کیفیت درستی ندارند بنابراین باید یک هوشمندسازی در تعرفه‌های واردات خودرو در تولید و تحویل این محصول ایجاد شود تا وضعیت کمی بهتر شود.

به گفته دادفر، واردات خودرو با استفاده از سرمایه شرکت‌های نمایندگی خودروسازان خارجی، در کشور‌های دیگر نیز از جمله پیشنهاد‌های ما بود، به این صورت که نمایندگی‌ها بتوانند با استفاده از سرمایه خود در خارج از کشور نسبت به خرید نسبت به خرید و واردات خودرو اقدام کنند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این سوال که واردات خودرو‌های کارکرده چقدر می‌تواند بر بازار خودرو تاثیرگذار باشد گفت: برای واردات خودرو‌های صفر کیلومتر، سخت‌گیری‌های زیادی اعمال می‌شود و ایرادات بسیاری می‌گیرند، چه برسد به اینکه بخواهیم خودروی کارکرده وارد کنیم.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

واردات خودرو در سطح محدود باعث کاهش قیمت خودرو می شود

لزوم ساماندهی بازار خودرو با اجماع نظر دولت و مجلس

وضعیت نرخ بلیت هواپیما مشابه بازار خودرو است

حتی یک معامله خودرو هم در بازار صورت نگرفته است

لزوم اخذ مالیات از خرید و فروش خودرو

بازار خودرو، محفلی برای سوداگری در آینده

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی