پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

بازار خودرو، محفلی برای سوداگری در آینده

روند صعودی نرخ ارز موجب شد تا دلالان بازار خودرو با دوراندیشی برای کسب سود بیشتر در آینده قیمت های نجومی در آگهی های اینترنتی اعلام کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو روند افزایشی قیمت دلار عاملی شده تا دلالان و واسطه گران بازار خودرو نیز متأثر از این موضوع روزانه قیمت‌ها را بدون […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۰ مهر ۱۳۹۹

روند صعودی نرخ ارز موجب شد تا دلالان بازار خودرو با دوراندیشی برای کسب سود بیشتر در آینده قیمت های نجومی در آگهی های اینترنتی اعلام کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

روند افزایشی قیمت دلار عاملی شده تا دلالان و واسطه گران بازار خودرو نیز متأثر از این موضوع روزانه قیمت‌ها را بدون هیچ ضابطه خاصی افزایش دهند.

امروز اگر سری به آگهی‌های فروش خودرو در سطح فضای مجازی بیندازید متوجه می‌شوید فروشندگان روزانه قیمت‌های نجومی را برای خودروهای خود پیشنهاد می‌کنند تا شاید از شرایط نوسانات نرخ ارز استفاده کرده و بتوانند ماشین خود را با بالاترین قیمت بفروشند اما از آن طرف خریداران نیز دست از خرید برداشته و به نوعی اصلاً مشتری در بازار وجود ندارد.

جالب اینجاست رکود معاملات در نمایشگاه‌های خودرو در حالی ادامه دارد که بازار آگهی در فضای مجازی داغ بوده و فروشندگان که عمدتا تمایلی به فروش محصول نداشته فقط می‌خواهند قیمت بالایی را برای محصولات خود پیشنهاد کنند تا بتوانند در‌آینده سود بیشتری را کسب کنند.

به عنوان نمونه در آگهی‌ها برای پراید ۱۳۱ قیمت‌هایی از ۱۲۸ تا ۱۴۰ میلیون و برای خودرو هایما اس۷ بین ۹۵۰ تا ۱میلیارد پیشنهاد شده که این موضوع به هیچ عنوان منطقی نیست نکته قابل تامل اینجاست خرید و فروش خودرو درحالی در سطح بازار به صفر رسیده که وزارت صنعت هیچ تدبیری برای مدیریت بازار نداشته و از آن طرف واحدهای نظارتی نیز هیچ نظارتی بر عملکرد آگهی های فروش خودرو در سطح فضای مجازی ندارند.

طی چند ماه گذشته قرار بود برخورد لازم با آگهی‌های خودرو که التهابات بازار را افزایش داده‌اند صورت گیرد اما متاسفانه بازار خودرو به قدری رها شده است که هیچ کس تصمیمی برای مدیریت قیمت‌ها در آن ندارد. از یک طرف سازمان حمایت سکوت کرده و از طرف دیگر وزیر جدید نیز با برگزاری چند جلسه با خودروسازان و قطعه‌سازان خبر از مدیریت بازار خودرو می‌دهد اما گویا فقط این جلسات به صورت نمادین برگزار شده و در عمل خبری از سروسامان دادن به بازار خودرو وجود ندارد.

البته وزارت صنعت مدعی است ما با ارائه طرح‌های فروش مختلفی که از سوی خودروسازان اجرایی می‌شود درصدد مدیریت تقاضا در سطح بازار هستیم اما مگر می‌شود با عرضه کم خودرو آن هم در طرح‌های پیش فروش که به صورت قرعه‌کشی انجام می‌شود بتوان بازار را سروسامان داد به عنوان نمونه در طرح اخیر ایران خودرو بیش از دو میلیون نفر برای ۸ هزار دستگاه خودرو ثبت‌نام کرده‌اند که این نشان می‌دهد هنوز تقاضا در بازار وجود داشته و وزارت صنعت هیچ تدبیری برای آن به کار نگرفته است.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

وجود ظرفیت بالای داخلی سازی قطعات به منظور جلوگیری از خروج ارز

27 درصد بازار خودرو جهان در اختیار خودروهای برقی قرار خواهد گرفت

ممنوعیت واردات عامل انحصاری شدن بازار خودرو/ تورم منفی شود قیمت خودرو کاهش می یابد

عرضه خودرو با نرخ کارخانه در بورس بسیار بهتر از فروش از طریق قرعه‌کشی است

لزوم واقعی سازی قیمت خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی