پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وانت کارا (2)

محبوب ترین خودروی کار گروه بهمن با امکانات جدید عرضه شد

وانت کارا محصول تولیدی شرکت بهمن موتور که بر اساس پلتفرم وانت مزدا باز طراحی شده، آماده پاسخگویي به نياز خريداران خودروهاي كار است و امسال با عنوان کارا تیپ سه به روزسانی و امکاناتی به آن افزوده شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو وانت کارا از محصولات شرکت بهمن موتور با موتور […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۲ آبان ۱۳۹۹

وانت کارا محصول تولیدی شرکت بهمن موتور که بر اساس پلتفرم وانت مزدا باز طراحی شده، آماده پاسخگویي به نياز خريداران خودروهاي كار است و امسال با عنوان کارا تیپ سه به روزسانی و امکاناتی به آن افزوده شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

وانت کارا از محصولات شرکت بهمن موتور با موتور ۲۰۰۰ سی سی تولید می شود و شامل نسخه‌ی تک کابین و دو کابین است. سیستم گیربکس بکار رفته در دو مدل‌، ۵ سرعته دستی و همچنین این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است. البته خودروی کارا 2000سی سی امسال به روز رسانی و مدل های جدید آن به فرمان هیدرولیک مجهز شده است، همچنین تغییراتی در امکانات داخلی مانند طراحی صندلی، سقف کاذب و… داشته و امکان عملکرد از راه دور ریموت (قفل مرکزی) افزوده شده است. تجهیزات بکار رفته در وانت کارا شامل: کمپرسور مکانیکی با گاز A۱۳۴R، سیستم تهویه مطبوع، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ABS و EBD است.

طراحی وانت کارا

وانت کارا محصول تولیدی شرکت بهمن موتور بر اساس پلتفرم وانت مزدا باز طراحی شده که جلو پنجره، تمام فاصله بین دو چراغ مربعی را پوشانده و طراحی سپر و کاپوت نیز بدون خط خاصی و با سادگی انجام شده است. در طراحی نمای جانبی نیز با سطح صافی روبرو هستیم که از کنار چراغ جلو تا چراغ عقب کشیده شده است، در انتهای خودرو نیز دو چراغ عقب عمودی قرار گرفته که طراحی آن به روزتر به نظر می‌رسد و همچنین برای درب عقب به همراه رکاب نیز هماهنگی ساده‌ای برقرار شده که این سادگی مورد پسند قشر قابل توجهی از مشتریان این خودروی مناسب بازار کار است.

بهمن موتور مواد مورد استفاده در ساخت کابین و کف وانت کارا را بهبود بخشیده و نمونه جدید آن زیبا‌تر شده است. این خودرو به فرمان هیدرولیک مجهز شده و مواد بکار رفته در ساخت آن نیز به طور کامل تغییر کرده است. در مدل جدید طراحی براکت های صندلی، پنل سقف و درب بار تغییراتی داشته و ضمن یک سره بودن صندلی کارا تک کابین، در نسخه جدید برای راحتی بیشتر راننده و سرنشین، به دو صندلی تک نفره تفکیک شده و همچنین موقعیت لنگرگاه صندلی های دو کابین تغییر کرده است.

مشخصات فنی

همانطور که گفتیم وانت کارا از یک موتور چهار سیلندر خطی 2000 سی سی بهره مند و قادر است حداکثر توان 111 اسب بخار و گشتاور نهایی 171 نیوتن متر ایجاد کند و با استاندارد آلایندگی یورو 5 و بازدهی مناسب موجب شده تا طرفداران قابل توجهی در این دسته محصول داشته باشد. کارا در دو مدل تک کابین و دو کابین عرضه می‌شود و گیربکس آن نیز مدل دستی ۵ سرعته که یر کارایی آن افزوده است. تفاوتی بین مشخصات فنی مدل دو کابین و تک کابین وجود ندارد و فقط به سبب فضای بیشتر داخلی مدل دو کابین، فضای بار کمتری نسبت به تک کابین دارد. مدل تک کابین دارای ظرفیت باری برابر 1000کیلوگرم و این عدد برای مدل دو کابین به 600 کیلوگرم می‌رسد که هر کدام بخش خاصی از نیاز بازار را پوشش می دهد.

تجهیزات و امکانات

وانت کارا به صورت کلی به تجهیزات و آپشن‌هایی همچون سیستم ترمز ABS وEBD ، ترمز دیسکی محور جلو و خود تنظیم شونده محور عقب، کمپرسور مکانیکی با گازA ۱۳۴R، سیستم تهویه مطبوع، رادیو پخش یو اس بی و کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین مجهز است.

در بحث فنی و قابلیت های حرکتی، تفاوتی میان کارای قدیم و نسخه به روز شده وجود ندارد اما شرکت بهمن موتور علاوه بر بهبود طراحی و مواد اولیه و اعمال برخی تغییرات بیرونی، با تجهیز این خودرو به فرمان هیدرولیک، تغییر طراحی صندلی در راستای ارگونومیک تر نمودن و افزایش آسایش راننده و سرنشین و برخی تغییرات در امکانات و تزئینات داخلی مانند سقف کاذب، آفتابگیر و افزودن قفل مرکزی و ریموت، می توان نخسه به روز شده کارا را اتفاقی مثبت دانست.

انتهای پیام/

از نیسان گاوی تا اتاق تانک!/ مروری بر جالب ترین لقب های خودرویی در ایران

با توسعه کاربری سازی در بهمن دیزل، گستره ی محصولات آن تکمیل شد

بهمن دیزل یکه تاز بازار خودروهای تجاری

خودروهای تجاری بهمن دیزل برای اولین 5 ستاره کیفی کسب کرد

بازدید معاون اقتصادی معاون اول رییس جمهوری از شرکت تیوان

عرضه محصول جدید گروه بهمن در زمان تحریم ها

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی