پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

دلالان، کاهش ارزش پول ملی و تغییر نرخ ارز، عوامل افزایش قیمت خودرو

عضو كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به افزایش قیمت خودرو در روزهای گذشته گفت: دلالان، کاهش ارزش پول ملی و تغییر نرخ ارز عامل افزایش قیمت خودرو هستند. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو ذبيح الله اعظمي نماينده جيرفت و عنبرآباد در مجلس شوراي اسلامي با بیان اینکه […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۱۵ آبان ۱۳۹۹

عضو كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به افزایش قیمت خودرو در روزهای گذشته گفت: دلالان، کاهش ارزش پول ملی و تغییر نرخ ارز عامل افزایش قیمت خودرو هستند.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو

ذبيح الله اعظمي نماينده جيرفت و عنبرآباد در مجلس شوراي اسلامي با بیان اینکه در افزایش قیمت خودرو عوامل متعددی دخیل هستند، گفت: دلالان و شاخص هاي كلان اقتصادي و كاهش ارزش پولي در افزايش قيمت خودرو تاثیر گذار بودند.

وی افزود: البته در این زمینه با توجه به تغییر قیمت ارز و تامین قطعات خودرو با ارز قیمت بالا، سازندگان خودرو هم تا حدودی در این افزایش قیمت به همین دلیل ذکر شده تاثیرگذار بودند.

عضو كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تلاش مجلس برای کاهش قیمت خودرو و مقابله با دلالان افزود: اميدوار هستيم با شرايطي كه مجلس در نظر گرفته و پیگیری های آقاي قاليباف رئيس مجلس شوراي اسلامي، شرايطي پيش بيايد كه ارزش پول ملي محفوظ بماند و بیش از این كاهش پيدا نكند.

اعظمی با اشاره به تغيير رويكرد در مديريت خودروسازي سايپا و همچنين جايگزيني توليدات داخلي به جاي خودروهاي مونتاژي بخصوص بعد از بدعهدي شركتهاي بين المللي و رفتن شركاي خارجي از ایران، گفت: این اقدام سایپا نشان می دهد که تحریمها باعث شده تا ما در داخل، روي پاي خودمان ايستاديم، به خودمان ايمان آورده ايم و به خودمان اعتماد كرديم.

وی با اشاره به شرایط کرونایی در جهان گفت: شاهد بودیم در کشورهای اروپا و آمریکا مردم به فروشگاهها حمله کرده و قفسه فروشگاهها را خالی می کردند اما این اتفاق در ایران نمی افتاد چون ملت تحریم را تجربه کرده است و نشان داد این اتفاقات در ما اثر نخواهد داشت.

عضو كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي همچنین به توانمندی داخلی جوانان ما در مقابله با پهبادهای آمریکایی اشاره کرد و گفت: دیدیم وقتی پهبادهای آمریکا توسط جوانان ما شکار می شد، رئیس جمهور این کشور به التماس کردن می افتاد.

اعظمی با اشاره به تلاش مسئولین شرکت سایپا برای خودکفایی داخلی تاکید کرد: اینها نشان می دهد که ما اگر بخواهيم ميتوانيم و در بحث خودروهاي داخلي هم به اهداف خودکفایی برسیم البته هنوز با توليدكنندگان روز دنيا مثل بنز آلمان، تويوتا ژاپن و… خيلي فاصله داریم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به جوانان در گام دوم انقلاب تاکید کرد: ما باید وجدان كاري داشته باشيم و به جوانان اعتماد كنيم و به جوانان بهاء دهیم.

انتهای پیام/

تدوین طرحی برای صنعت خودروسازی در مجلس

قیمت خودرو همچنان روند نزولی را طی می کند

سکان قیمت گذاری 55 درصد خودروهای تولید داخل در اختیار شورای رقابت

طرح عرضه خودرو در بورس در دست بررسی کمیته خودرو

فولادسازان عامل گرانی خودرو در بازار

باشگاه یک میلیاردی ها/ سدان‌ های نسبتا بزرگ به‌علاوه و منهای یک میلیارد تومان در بازار دست‌دوم‌ها

وزارت صمت و کمیسیون صنایع مجلس بر سر قیمت گذاری خودرو توافق کردند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی