پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هواپیما-پرواز داخلی

شرکت های هواپیمایی برای بالا بردن قیمت بلیت تبانی نکرده اند

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: هماهنگی یا تبانی بین شرکت‌های هواپیمایی برای بالابردن قیمت بلیت هواپیما وجود ندارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: هماهنگی یا تبانی بین شرکت‌های هواپیمایی برای بالابردن قیمت بلیت هواپیما وجود ندارد و اگر نرخ بلیت هواپیما در دامنه نرخی تعریف […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۹ آبان ۱۳۹۹

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: هماهنگی یا تبانی بین شرکت‌های هواپیمایی برای بالابردن قیمت بلیت هواپیما وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: هماهنگی یا تبانی بین شرکت‌های هواپیمایی برای بالابردن قیمت بلیت هواپیما وجود ندارد و اگر نرخ بلیت هواپیما در دامنه نرخی تعریف شده بالا یا پایین بیاید طبیعی و مسبوق به سابقه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر ایرلاینی قیمت بلیت هواپیما را از سقف مجاز تعیین شده بالاتر فروخته باشد مرتکب تخلف شده و سازمان هواپیمایی می‌تواند با او برخورد کند، افزود: برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند که ایرلاین‌ها امسال هم ارز ۴۲۰۰ تومانی دولتی دریافت کرده‌اند در حالی که این مسئله به هیچ وجه صحت ندارد، چرا که از مرداد ماه سال ۱۳۹۷ تا کنون هیچ ارز ۴۲۰۰ تومانی به شرکت‌های هواپیمایی تخصیص پیدا نکرده و اسناد و مدارک آن موجود است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: البته از فروردین همان سال اعلام شد که ارز ترک نرخی خواهد شد و ۴۲۰۰ تومان است. همچنین مسئولان دولت اعلام کردند هر کسی به غیر از این نرخ، ارز دیگری و با قیمت دیگری پرداخت یا دریافت کند، تخلف مرتکب شده و با او برخورد می‌شود. در آن زمان ایرلاین‌ها گرچه ارز ۴۲۰۰ تومانی را در آن شرایط دریافت کردند اما در همان سال ۱۳۹۷ حدود ۳۰ میلیون نفر مسافر را جابه جا کردند.

اسعدی سامانی تصریح کرد: برخی افراد که نقشی هم در حوزه هوانوردی ندارند، اطلاعات نادرستی به نمایندگان مجلس داده بودند اما فروشنده بلیت صلاحیت دخالت در نرخ بلیت ندارد. بر همین اساس گزارش مفصلی را در جلسه اخیری که با نمایندگان مجلس داشتیم به آن‌ها ارائه دادیم و مقرر شد در جلسه ای که با سازمان هواپیمایی در هفته جاری برگزار می‌شود، تکلیف این مسئله را روشن کنیم.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

نظارت جدی مجلس بر گرانی بلیت هواپیما/ اجازه افزایش قیمت بلیت هواپیما را نمی دهیم

مجوز فعالیت ایرلاین های گران فروش لغو می شود

صعود 100 تا 300 درصدی قیمت بلیت هواپیما

هشدار سازمان هواپیمایی به چارترکننده‌های گرانفروش بلیت

شرکت های هواپیمایی عامل گرانی بلیت هواپیما نیستند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی