پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروی خورشیدی_غزال 3_دانشگاه تهران_مسابقات استرالیا_94

خودروی خورشیدی دانشگاه تهران در خط پایان مسابقات جهانی

خودروی خورشیدی دانشگاه تهران به نام غزال ایرانی ۳ توانست پس از طی ۳ هزار کیلومتر در آفتاب سوزان استرالیا به خط پایان مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی برسد و در میان برترین‌های جهان قرار بگیرد. در مسابقات جهاني امسال خودروهاي خورشيدي موسوم به دبلیو اس سی (World Solar Challenge) پنجاه خودرو از كشورهاي مختلف جهان […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۳ آبان ۱۳۹۴

خودروی خورشیدی دانشگاه تهران به نام غزال ایرانی ۳ توانست پس از طی ۳ هزار کیلومتر در آفتاب سوزان استرالیا به خط پایان مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی برسد و در میان برترین‌های جهان قرار بگیرد.

در مسابقات جهاني امسال خودروهاي خورشيدي موسوم به دبلیو اس سی (World Solar Challenge) پنجاه خودرو از كشورهاي مختلف جهان شركت كرده‌ بودند كه بايد مسافتي سه هزار كيلومتري را در مناطق دور افتاده و داع استراليا پشت سر می‌گذاشتند. این رقابت از شمال استرالیا شروع شد و نقطه پایانی آن شهر آدلاید در جنوب این کشور بود. در شرایط سخت خودروهای خورشیدی غزال ایرانی توانست به خط پایان این مسابقات برسد.  یکی از مقررات اصلی رقابت این است که اتومبیل ها فقط اجازه ذخیره ۵ کیلووات ساعت انرژی را در هر زمان دارند. باقی انرژی باید از خورشید یا حرکت ماشین به دست آید. در رقابت‌های امسال هلند در رقابتی نزدیک با ژاپن مقام اول را به دست آورده است.

خودروی خورشیدی_غزال 3_دانشگاه تهران_مسابقات استرالیا_94

تیم خودرو خورشیدی پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران که بیش از 10 سال است که در زمینه طراحی و ساخت خودروهای خورشیدی فعالیت دارد امسال برای اولین بار با خودرویی دوسرنشینه که نسل سوم خودروی خورشیدی غزال ایرانی به شمار می رود در اين رقابت شركت كرده بود.

خودروی خورشیدی_غزال 3_دانشگاه تهران_مسابقات استرالیا_94

مسابقات بین المللی خودرو خورشیدی در استرالیا در سه کلاس اصلی برگزار می شود. در کلاس Adventure خودروهای سه چرخ تک سرنشین که ساده ترین طراحی را دارند در کلاس دوم(Challenger) خودروهای چهارچرخ تک سرنشین و در کلاس سوم (Cruiser class) خودروهای چهار چرخ دو سرنشین به بالا که جدیدترین طراحی ها را دارند شرکت می کنند که تیم خودرو خورشیدی دانشگاه تهران در دسته سوم قرار داشت.

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی