پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

روغن موتور

کرونا، تب عرضه روغن موتور تقلبی در بازار را بالا برد

رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، فیلتر، پنچرگیران و فیلترسازان تهران گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، خرید و فروش روغن‌موتور خودروها نیز مجازی شده و بر این اساس، احتمال اینکه برخی افراد فریب خورده و در فضای مجازی روغن‌موتور تقلبی دریافت کرده باشند، بیشتر شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو داود سعادتی […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۵ آذر ۱۳۹۹

رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، فیلتر، پنچرگیران و فیلترسازان تهران گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، خرید و فروش روغن‌موتور خودروها نیز مجازی شده و بر این اساس، احتمال اینکه برخی افراد فریب خورده و در فضای مجازی روغن‌موتور تقلبی دریافت کرده باشند، بیشتر شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

داود سعادتی نژاد رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، فیلتر، پنچرگیران و فیلترسازان تهران اظهار کرد: روغن ‌موتوری که در بازار توزیع می شود و به دست مراکز تعویض روغن می‌رسد، روغن‌موتورهای ایرانی بوده یا از انواع برندهای خارجی هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به حضور بازرسان این اتحادیه در سطح بازار و آشنایی کامل با انواع برندهای داخلی و خارجی، چنانچه روغن‌موتور تقلبی وجود داشته باشد به راحتی قابل شناسایی است و بر این اساس متقلبان، روغن‌های تقلبی و زیرپله‌ای را در جاده‌های برون‌شهری، خارج از شبکه و دور از دسترس بازرسان اتحادیه توزیع می‌کنند.

این مقام صنفی، به پخش کلیپی در چند روز اخیر اشاره کرد که در آن روغن‌های تقلبی با کارتن‌ها، بسته‌بندی، برچسب‌ها و آرم و نشان شرکت‌های داخلی و حتی برندهای مطرح خارجی تولید شده و تاکید کرد: باید چاپخانه‌های مربوطه یا کارخانه‌های تولیدکننده قوطی‌ها را زیر سوال برد که چطور بدون مجوز آنها را در بین کارخانجاتی به‌جز کارخانجات اصلی تولید روغن توزیع کرده‌اند؟

وی ادامه‌داد: افراد عادی در چنین مواردی قادر به شناسایی روغن‌های اصلی نیستند، اما مراکز تعویض روغن و کارشناسان می‌توانند جنس تقلبی را از غیر تقلبی و اصلی تشخیص دهند.

سعادتی‌نژاد اشاره کرد: افراد متخلف به‌طور معمول توزیع روغن‌های تقلبی را در محدوده تهران و جاهایی که واحدهای صنفی تعویض روغن دارای پروانه کسب هستند، انجام نمی‌دهند، زیرا همه واحدهای صنفی یادشده سهمیه داشته و روغن‌های اصلی و برند مصرف می‌کنند.

وی یادآور شد: به‌تازگی با توجه به شیوع ویروس کرونا، خرید و فروش روغن‌موتور خودروها نیز مجازی شده و بر این اساس، احتمال اینکه برخی افراد فریب خورده و در فضای مجازی روغن‌موتور تقلبی دریافت کرده باشند، بیشتر شده است.

این مقام صنفی تاکید کرد: افراد و صاحبان خودرو برای تعویض روغن به مراکز مجاز و دارای پروانه کسب مراجعه کرده و در پایان کار از آنان فاکتور نیز دریافت کنند.

وی بیان کرد: مراکز تعویض روغن مطابق آموزش‌هایی که دریافت کرده‌اند، مجاز به دریافت روغن خریداری شده از سوی صاحبان خودروها نیستند و تعویض نمی‌کنند.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

فراوانی بیش از اندازه روغن موتور تقلبی در بازار/ رشد 40 درصدی روغن موتور خودرو

قیمت روغن موتور افزایش یافت

حرفه ای برانیم/ این عادت های غلط در رانندگی را ترک کنید!

مجوز افزایش قیمت روغن موتور توسط سازمان حمایت صادر شد

آشنایی با انواع روغن موتور و کاربرد آن در خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی