پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودرو زوکس (2)

آشنایی با یک روبو تاکسی 2 جهته

شرکت زوکس در تازه ترین اقدام خود دست به معرفی جدیدترین طرح سیستم‌های خودران زده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو شرکت زوکس (Zoox) یکی از زیرمجموعه‌های شرکت آمازون برای پیوستن به انبوهی از کابین‌های الکتریکی حمل‌ونقل ساخته شده برای سفرهای خودمختار در مناطق پر ازدحام یک روبوتاکسی جدید را ارائه کرده است. این […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۲۷ آذر ۱۳۹۹

شرکت زوکس در تازه ترین اقدام خود دست به معرفی جدیدترین طرح سیستم‌های خودران زده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

شرکت زوکس (Zoox) یکی از زیرمجموعه‌های شرکت آمازون برای پیوستن به انبوهی از کابین‌های الکتریکی حمل‌ونقل ساخته شده برای سفرهای خودمختار در مناطق پر ازدحام یک روبوتاکسی جدید را ارائه کرده است.

این وسیله نقلیه تمام الکتریکی برای حرکت در محیط‌ های شهری با استفاده از قابلیت‌های رانندگی دو جهته و حجم بسیار کم برای حرکت در فضاهای تنگ و باریک طراحی شده است.

آمازون در اوایل سال‌جاری میلادی زوکس را خریداری کرد، اما این استارت‌آپ پیش از آن، چشم‌انداز خود را برای آینده رانندگی مستقل و خودکار به اشتراک گذاشته بود.

وقتی به عقب‌تر برگردیم می‌بینیم که شرکت در سال 2013 با ارائه Boz که برای خودمختاری سطح 4 طراحی شده، مفهومی از خودروهای بدون راننده را ارائه کرده است.

این ایده‌ای بلندپروازانه از زوکس در سال 2013 بود که امروز نیز همچنان ادامه دارد، اما روبوتاکسی که اخیرا رونمایی شده است با برخی خودروها و سیستم‌های خودمختاری که هم‌اکنون در حال آزمایش هستند، تفاوت چندانی ندارد.

خودرو زوکس (1)

به‌عنوان مثال می‌توانیم در این خصوص به وسایل نقلیه‌ای که توسط کلینیک مایو برای جمع‌آوری آزمایش‌های کووید-19مورد استفاده قرار می‌گیرد و یا وسایل نقلیه‌ای که دانشجویان را در دانشگاه میشیگان جابه‌جا می‌کند، اشاره کنیم.

روبوتاکسی زوکس با هدف استفاده از سیستم دوجهته، دارای چهار صندلی روبه‌روی یکدیگر، بدون فرمان و همچنین سیستم جدید کیسه هوا برای خودروهای این مدلی است. توانایی حرکت به جلو و عقب با حجم و اندازه کوچک خودرو که طول آن فقط 63/3متر است، باعث می‌شود تا این وسیله نقلیه بتواند از در فضاهای کوچک و باریک به راحتی حرکت کند.

انرژی حرکتی این خودرو، توسط یک باتری 133کیلووات ساعتی تامین می‌شود که به گفته این شرکت، می‌تواند 16ساعت به‌صورت مداوم کار کند. ترکیبی از دوربین‌ها، رادار و لیدار، روبوتاکسی زوکس را قادر می‌سازد تا به‌طور مستقل از محیط اطراف خود حرکت کند و این در حالی است که حداکثر سرعت این وسیله نقلیه می‌تواند به 120کیلومتر در ساعت برسد.

آیکا اِوانس، مدیر اجرایی استارت آپ زوکس درخصوص این روبوتاکسی می‌گوید: «رونمایی از این وسیله نقلیه یک نقطه عطف مهیج در تاریخ شرکت ما به‌حساب می‌آید. باید بگویم که ما در حال تبدیل شدن به ارائه‌دهنده یک تجربه‌ویژه در سفرهای درون‌شهری هستیم. همانطور که می‌دانید، آمار بسیار نگران‌کننده‌ای را درباره انتشار کربن و همچنین سوانح رانندگی مشاهده می‌کنیم. اکنون و مهم‌تر از هر زمان دیگری باید یک راه‌حل امن و پایدار بسازیم که به مردم اجازه دهد، سلامت از نقطه A به نقطه B برسند.»

انتهای پیام/ منبع: پرشین خودرو

هزینه معاینه فنی تاکسی ها در روز حمل و نقل رایگان است

نوسازی ناوگان تاکسی های بین شهری در دستور کار سازمان راهداری

ثبت نام برای دوگانه ‌سوز کردن مسافربرهای اینترنتی آغاز می‌شود

جزئیات سامانه پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی

تبلیغات در ناوگان تاکسیرانی همچنان قابلیت اجرایی ندارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی