پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

منع تردد شبانه خودرو سنگین

جزئیات ممنوعیت تردد شبانه خودروهای سنگین اعلام شد

استاندار تهران از جزئیات منع تردد شبانه خودروهای سنگین در سطح شهر از روز شنبه تا اطلاع ثانوی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جلسه کمیته «اضطرار آلودگی هوا» در تشریح محدودیت‌های ناشی از افزایش آلایندگی هوا در هفته آینده، گفت: کیفیت هوا به ‌صورت مستقیم در […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۴ دی ۱۳۹۹

استاندار تهران از جزئیات منع تردد شبانه خودروهای سنگین در سطح شهر از روز شنبه تا اطلاع ثانوی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جلسه کمیته «اضطرار آلودگی هوا» در تشریح محدودیت‌های ناشی از افزایش آلایندگی هوا در هفته آینده، گفت: کیفیت هوا به ‌صورت مستقیم در سلامت آحاد جامعه تأثیرگذار است، مهم‌تر از آن، این است که هم‌افزایی میان آلایندگی با افزایش احتمالی مبتلایان و مرگ‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ وجود دارد و سازمان جهانی بهداشت نیز هم‌افزایی مثبت افزایش میان آلایندگی‌ها و ابتلای کووید ۱۹ را اعلام کرده است.

این مقام مسئول اشاره کرد: ممنوعیت تردد شبانه کلیه خودروهای سنگین و دیزلی همانند کامیون‌ها از روز شنبه تا اطلاع ثانوی اجرایی خواهد شد. همچنین فعالیت کارگاه‌های عمرانی تولید شن و ماسه و آسفالت نیز متوقف خواهد شد.

محسنی بندپی تصریح کرد: ۶۱ درصد آلایندگی‌ها توسط خودروهای حمل و نقلی ایجاد می‌شود؛ لذا معاینه فنی از اهمیت به‌سزائی برخوردار است. باید معاینه فنی خودروها و موتورسیکلت‌ها با جدیت پیگیری شود. در حال حاضر از سه میلیون موتور سیکلت تنها ۳۳ دستگاه معاینه فنی دریافت کردند. برهمین اساس باید پلیس راهور تشدید برخورد با خودروها و موتورسیکلت‌های آلاینده را در دستور کار قرار دهد و حتی قانون به پلیس اجازه داده که نسبت به توقف تردد خودروها وموتورسیکلت‌های دودزا اقدام کند.

انتهای پیام/ منبع: زومیت

امکان تردد بین استانی در وضعیت نارنجی با خودرو شخصی وجود دارد؟

خودروهای بدون معاینه فنی فعلا جریمه نمی شوند

تداوم محدودیت تردد شبانه و بین شهری

جزئیات جریمه و برخورد با خودروهای متخلف در ساعات ممنوعیت تردد شبانه

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی