پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

ایران خودرو یکه تاز میدان تولید

طبق آمارهای منتشره در سامانه کدال، گروه صنعتی ایران خودرو ۳۴۶ هزار و ۴۸۶ دستگاه خودرو طی 8 ماهه نخست سال جاری تولید کرده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بررسی آمارهای منتشره سامانه کدال حاکی از تولید ۳۴۶ هزار و ۴۸۶ دستگاه خودرو از سوی گروه صنعتی ایران ‌خودرو از ابتدای امسال تا […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۰ دی ۱۳۹۹

طبق آمارهای منتشره در سامانه کدال، گروه صنعتی ایران خودرو ۳۴۶ هزار و ۴۸۶ دستگاه خودرو طی 8 ماهه نخست سال جاری تولید کرده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بررسی آمارهای منتشره سامانه کدال حاکی از تولید ۳۴۶ هزار و ۴۸۶ دستگاه خودرو از سوی گروه صنعتی ایران ‌خودرو از ابتدای امسال تا پایان آذرماه است که به این ترتیب، بزرگترین خودروساز کشور لقب می‌گیرد.

برپایه این آمارها، تا پایان آذرماه ۲۴۸ هزار و ۷۵۱ دستگاه در گروه پژو، ۴۰ هزار و ۸۷۱ دستگاه در گروه سمند، هشت هزار و ۵۷۶ دستگاه رانا و ۴۰ هزار و ۴۸۴ دستگاه دنا در ایران‌خودرو تولید شد.

در مدت یاد شده، این گروه صنعتی همچنین موفق به تولید ۹۴ دستگاه دانگ‌فنگ، سه هزار و ۱۹۶ دستگاه هایما، چهار هزار و ۳۱۱ دستگاه در گروه وانت و سایر محصولات و ۱۷۰ دستگاه پژو ۲۰۰۸ شد.

در این آمار، تولید ۳۳ دستگاه تارا به عنوان خودروی نوبرانه این گروه صنعتی نیز مشاهده می‌شود که برای نخستین بار به جداول آماری ایران‌خودرو راه یافته است.

۵۵ هزار و ۲۵۲ دستگاه از این تولیدات مربوط به آمار آذرماه این شرکت است.

تولیدات سایپا

برپایه آمارهای سامانه یاد شده، گروه صنعتی سایپا نیز موفق شد در ۹ ماهه امسال ۲۳۴ هزار و ۵۷۶ دستگاه خودرو شامل ۵۰ هزار و ۴۱۳ دستگاه خودرو در خانواده پراید، ۱۶۲ هزار و ۹۴۳ دستگاه در خانواده تیبا، ۱۰ دستگاه سراتو، ۱۲۴ دستگاه آریو، ۴۰ دستگاه چانگان و ۲۰ هزار و ۶۶۵ دستگاه وانت پراید (سایپا ۱۵۱) تولید کند.

همچنین تولید ۴۵ دستگاه شاهین به عنوان محصول جدید و نوبرانه سایپا، در این آمارها خودنمایی می‌کند.

نکته جالب توجه، از سرگیری تولید چانگان (که تا ماه قبل تولید آن صفر بود) و همچنین بازگشت آریو به خطوط تولید دومین خودروساز کشور است.

۲۴ هزار و ۷۲۱ دستگاه از خودروهای یاد شده در آذرماه تولید شد.

برپایه داده‌های سامانه کدال، سایپا در این مدت موفق به صادرات ۳۳۶ دستگاه خودروی کامل (CBU) به سایر کشورها شد.

تولیدات پارس ‌خودرو

برپایه این گزارش، مجموع تولیدات پارس‌خودرو از ابتدای امسال تا پایان آذرماه به ۷۲ هزار و ۷۹۹ دستگاه رسید.

در مدت یاد شده پارس‌خودرو ۲ هزار و ۹۶۳ دستگاه خودرو در گروه رنو و سه هزار و ۲۸۳ دستگاه خودرو در گروه برلیانس تولید کرد.

برپایه آمارهای سامانه کدال، در ۹ ماهه امسال ۲۳ هزار و ۷۰۳ دستگاه در خانواده ایکس ۱۰۰ (پراید)، پنج‌هزار و ۸۷۱ دستگاه کوییک معمولی، ۳۲ هزار و ۱۴۷ دستگاه در گروه کیو ۲۰۰ و چهار هزار و ۸۳۲ دستگاه در گروه اس۲۰۰ (ساینا) در پارس‌خودرو تولید شد.

براساس این گزارش، ۶ هزار و ۷۲۳ دستگاه از خودروهای تولیدی یاد شده مربوط به آمار آذرماه این شرکت است.

بنابر تصمیم‌ شورای عالی استاندارد، تولیدات خانواده پراید (به غیر از سایپا ۱۵۱ یا همان وانت پراید که وزارت صنعت برای رفع کمبودها در حوزه وانت تداوم تولید آن را خواستار شده بود)، از ابتدای مردادماه به دلیل ناتوانی در پاس کردن استانداردهای ۸۵گانه در دو گروه سایپا و پارس‌خودرو متوقف شد.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

شکست انحصار با ورود قطعه سازان به عرصه خودروسازی

ذره بین مجلس روی قیمت، کیفیت و زمان تحویل خودرو

تولید نیسان آبی متوقف می شود

جدیدترین ورق‌ها، آلیاژها و فرآیند تولید خودرو به نام شاهین ثبت شد/ فناوری تولید به‌روز و آلیاژهای جدید، شاهین را به ایمن‌ترین خودروی ملی تبدیل کرده است

افزایش 27 درصدی تولید انواع خودرو طی 8 ماهه نخست سال جاری

بسته پیشنهادی وزارت صمت برای افزایش تولید در یک قدمی ستاد اقتصادی دولت

رشد 21 درصدی تولید خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی