پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعات یدکی خودرو

چرا قطعات مورد نیاز تولید خودرو به موقع ترخیص نمی شود؟!

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با اشاره به اینکه بحث عدم ترخیص قطعات از گمرک کماکان پابرجاست بیان کرد: قوانینی که هر روز بانک مرکزی و گمرک نیز وضع می‌کنند، ترخیص قطعات موردنیاز ما را به تعویق انداخته است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  مازیار بیگلو دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۳ دی ۱۳۹۹

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با اشاره به اینکه بحث عدم ترخیص قطعات از گمرک کماکان پابرجاست بیان کرد: قوانینی که هر روز بانک مرکزی و گمرک نیز وضع می‌کنند، ترخیص قطعات موردنیاز ما را به تعویق انداخته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

مازیار بیگلو دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو ضمن رد این موضوع که همه قراردادها مشمول اصلاح شده‌اند؛ تصریح کرد: قراردادها در حال اصلاح هستند و سازمان گسترش (ایدرو)، مدت زمانی را برای خودروسازان تعیین کرد و قرار شد که قراردادهای تا پایان شهریورماه قطعه‌سازان، حداکثر تا پایان ماه جاری (دی ماه) به روزآوری و در حساب‌ها اعمال شود. اصلاح قیمت‌های مربوط به سه ماهه سوم نیز حداکثر تا پایان بهمن ماه در حساب قطعه‌سازان اعمال شود. در حال حاضر حجم مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان بیش از 31 هزار میلیارد تومان است.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در رابطه با نرخ ارز مبنا قرار داده شده در قراردادهای قطعه‌سازان، گفت: قیمت ارز برای سه ماه اول سال 18 هزار و 500 تومان و برای سه ماه دوم، 22 هزار و 700 تومان تعیین شده است؛ برای ماه سوم نیز در دست بررسی است که چه نرخی مبنا قرار گیرد اما پیش‌بینی می‌شود که به ازای هر دلار، حدود 25 الی 26 هزار تومان، در نظر گرفته شود؛ با توجه به اینکه ملاک‌های مختلفی برای محاسبه نرخ ارز وجود دارد، باید منتظر ماند تا دید که چه رقمی نهایی می‌شود.

وی در رابطه با وضعیت قطعات ترخیص رسوبی گمرک نیز اظهار کرد:کماکان بحث عدم ترخیص قطعات از گمرک، موضوع متداولی است. اکنون در حال پیگیری هستیم و کارها انجام می‌شود اما همچنان مشکلات فنی بسیاری وجود دارد. در سامانه یکپارچه گمرک دارای مشکلات فنی بسیاری است و در طول سال بیش از 150 روز دچار قطعی بوده است؛ ضمن اینکه زمان ترخیص نیز وابسته به این است که ارز تخصیص یافته باشد. خود قوانینی که هر روز بانک مرکزی و گمرک نیز وضع می‌کنند، ترخیص قطعات موردنیاز ما را به تعویق انداخته است.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

شیوه قیمت گذاری خودرو شورای رقابت بالانس ایجاد می کند

لزوم عرضه مواد اولیه صنعت خودرو در بورس به منظور کاهش قیمت

نفس قطعه سازان موتورسیکلت به شماره افتاد/ جانشین خاطره سازترین موتورسیکلت ایران مشخص شد

شکست انحصار با ورود قطعه سازان به عرصه خودروسازی

مشکل مردم قیمت بالای خودرو است/ با عذرخواهی کیفیت خودرو بالا نمی رود

ریشه مشکلات صنعت خودرو باید در حوزه ای دیگری بررسی شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی