طی یکسال گذشته صنایع خودروسازی جهان روزهای پر فراز و نشیبی را گذرانده از زندانی شدن و سپس فرار کارلوس گون تا معرفی نسل جدید شورولت کوروت و استقبال چشمگیر از مدل های شاسی بلند و پیکاپ. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو صنعت خودروسازی جهان یکسال دیگر را پشت سر گذاشت، سالی پر از […]
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو
صنعت خودروسازی جهان یکسال دیگر را پشت سر گذاشت، سالی پر از فراز و نشیب که اتفاقات مهمی همچون معرفی نسل جدید شورولت کوروت، افزایش استقبال از مدلهای شاسیبلند و پیکاپ، افزایش تنوع خودروهای برقی، زندانی شدن و سپس فرار کارلوس گون، ادامه حواشی مربوط به رسوایی آلایندگی خودروهای دیزلی که غیر از گروه فولکسواگن دامنگیر دایملر، بامو و فورد نیز شد و بسیاری موارد دیگر در آن حادث شد.
ولی با وجود تمام ناملایمات، دست اندرکاران صنعت خودروسازی از فناوریهای جدید، طراحی و مهندسی نوآورانه و روشهای جدید بازاریابی استفاده کردند تا این صنعت مهم به پیشرفت خود ادامه دهد.
سمت: قائم مقام بازاریابی سوبارو در آمریکا
آقای بتک مسئول برگزاری کمپین تبلیغاتی موفقسوبارو در آمریکا بوده که باعث افزایش فروش محصولات این شرکت در طول دهه گذشته شده است.
سمت: بنیانگذار شرکت خودروسازی ریماک
این شرکت تازه تاسیس واقع در کرواسی که با هدف ساخت سوپراسپرتهای برقی تاسیس شده، قرار است در سال آینده جدیدترین محصول خود با نام ریماک C-Two را با قیمت 2 میلیون دلار عرضه کند. ریماک همچنین برای همکاری با سایر خودروسازان در زمینه تامین باتری نیز برنامهریزی کرده چراکه شراکت آنها با سئات نهایی شده و همچنین موفق به جلب سرمایه از سوی پورشه و هیوندای نیز شدهاند.
سمت: بنیانگذار فستیوال سرعت گودوود
آقای لنوکس که قبلاً با عنوان لرد مارچ شناخته میشد، بنیانگذار فستیوال سرعت گودوود بوده که توانسته در طول یک روز برگزاری، نظر 150 هزار بازدیدکننده را برای تماشای خودروهای حاضر در این رویداد به خود جلب نماید. احتمال دارد که این رویداد در سالهای آینده به نمایشگاه خودرو تبدیل شود.
سمت: بنیانگذار و رییس هیات مدیره Penske Corporation
آقای پنسک که به عنوان راننده مسابقات اتومبیلرانی شناخته میشود، از سالها پیش به عنوان تاجر در خرده فروشی نیز فعالیت داشته است. ایشان مدیریت تعدادی شرکت حمل و نقل و تیم مسابقه را برعهده دارد که سابقه برخی از آنها به 50 سال پیش بازمیگردد.
سمت: مدیرعامل و رییس هیات مدیره جنرال موتورز
سرمایهگذاری کلان جنرال موتورز در تولید خودروهای برقی و خودران از نتایج تفکرات خانم بارا بوده ضمن اینکه وی مسئول قطع تولید مدلهای کمفروش و البته تعدیل نیرو در این شرکت نیز هست که بنابر اعتقادش، افزایش سودآوری شرکت در طولانی مدت را در پی خواهد داشت.
سمت: قائم مقام بخش طراحی نیسان درآمریکا
آقای وودهاوس که قبلاً مدیریت طراحی برند لینکلن را برعهده داشته، امیدوار است بتواند موفقیت خود در آن برند آمریکایی را در مسئولیت جدید خود تکرار نماید. در واقع به لطف تلاش وی بود که محصولات لینکلن دوباره توجه مشتریان را جلب کرده و نام این خودروساز دوباره به عنوان یک برند لوکس آمریکایی مطرح شده است. اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا تفکرات وودهاس میتواند باعث ارتقا جایگاه محصولات نیسان و اینفینیتی هم بشود یا خیر.
سمت: سرپرست مهندسی کوروت در جنرال موتورز
آقای ژوشتر را باید مسئول طراحی نسل هشتم شورولت کوروت به صورت خودرویی موتور-وسط با پیشرانهای نیرومندتر از قبل دانست. این خودرو در عین عملکرد فنی بسیار خوب و شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت 2.8 ثانیهای، تنها 60 هزار دلار قیمت دارد، عاملی که آن را در دسترس طیف بسیار گستردهتری از خریداران قرار میدهد.
سمت: بنیانگذار و مدیرعامل ریویان
شاسیبلند R1S و پیکاپ R1T دو محصول جالب و البته برقی شرکت ریویان هستند که سال آینده روی خط تولید قرار میگیرند. آقای اسکارینگ که مدرک مهندسی IT را اخذ کرده، توانسته از شرکت فورد سرمایهای برابر با 500 میلیون دلار برای همکاری در ساخت شاسیبلند الکتریکی این خودروساز آمریکایی جلب نماید.
سمت: مدیریت فورد آمریکای شمالی
پس از صرف 4 سال زمان در شرکت لینکلن، آقای گالوترا مدیریت فورد در آمریکای شمالی را برعهده گرفت تا بر روند توسعه محصولات این شرکت و البته بسیاری مسائل دیگر نظارت کند. تحت مدیریت وی برندهای لینکلن و فورد هویت مستقلی یافته و هرکدام موفق به جلب نظر طیف متفاوتی از خریداران شدهاند. یکی از بزرگترین چالشهای مدیریتی وی میتواند کنار گذاشتن سدانهای باسابقه از خط تولید فورد باشد.
سمت: مدیر بخش طراحی گروه هیوندای موتور
این طراح آلمانی که آفرینش خودروهای موفقی همچون آئودی TT و نسل جدید فولکسواگن بیتل را در کارنامه خود ثبت کرده، پس از ترک گروه فولکسواگن در سال 2006 به شرکت کیا پیوست.
این عمل که برای بسیاری مایه تعجب بود، پس از مدت کوتاهی تاثیر خود را نشان داد چراکه به زودی خودروهای کیا صاحب هویتی جدید و قابل شناسایی با رنگ مایهای جوانپسند شدند. کیا اپتیما 2010 اولین محصول تفکرات وی برای محصولات کیا بود که در خودروهای بعدی نیز بگونهای دیگر تکرار شد. امروزه نسلهای جدید کیا کادنزا، استینگر و حتی مدل جمعوجور ریو در میان انبوه رقبای خود، هرکدام موفق به یافتن جایگاهی در بازار شده اند.
پس از موفقیت کیا، جایگاه شغلی شرایر ارتقا یافت و به یکی از سه مدیر اصلی در گروه هیوندای تبدیل شد تا بر تمایز هویت میان برندها و افق دید درازمدت طراحی محصولات نظارت داشته باشد.
نسل جدید هیوندای سوناتا، شاسیبلند هیوندای پالیسید، کانسپت جدید جنسیس Essentia با درهای پروانهای، جنسیس G70 (خودروی سال 2019 به انتخاب نشریه موتورترند) و کیا تلورید (شاسی بلند سال 2020 به انتخاب نشریه موتورترند) را میتوان به عنوان نمونهای از موفقیتهای اخیر این طراح مشهور نام برد.
در فهرست بهترین برندهای جهان، هیوندای و کیا به ترتیب در رتبه 36 و 78 قرار دارند. بد نیست بدانید فراری در این لیست در جایگاه 77 حضور دارد.
پس از دو طراح افسانهای یعنی سرجیو پینینفارینا و جورجتو جیوجیارو، آقای شرایر سومین طراح صنعت خودروسازی بوده که توسط کالج سلطنتی هنر مورد تقدیر قرار گرفته است.
شرایر زمانی آرزو کرده بود که ایکاش بتواند یک نقاش باشد. به نظر میرسد مهمترین شخصیت در صنعت خودروسازی در سال 2020 از نظر نشریه موتورترند، یک بوم نقاشی کرهای در اختیار گرفته تا بتواند به آفرینش هنر بپردازد.
انتهای پیام/ منبع: باما
دیدگاه خود را بنویسید