پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

حضور فورد موستانگ ، با 8 لباس مختلف در نمایشگاه SEMA

مثل همیشه ، فورد تصمیم دارد نقش قابل‌توجهی در نمایشگاه امسال انجمن بازار تجهیزات تخصصی (SEMA) داشته باشد.در کنار نسخه‌های سفارشی از اج، F-150 و اکسپلورر، شاهد حداقل ۸ نسخه تیونینگ از فورد موستانگ نیز خواهیم بود که در ادامه آنها را مرور می‌کنیم. بیسیموتو بیسی‌بوست فورد موستانگ اکوبوست مهندسی بیسیموتو فقط یک کار ساده […]

javankhodro
پنجشنبه - ۷ آبان ۱۳۹۴

مثل همیشه ، فورد تصمیم دارد نقش قابل‌توجهی در نمایشگاه امسال انجمن بازار تجهیزات تخصصی (SEMA) داشته باشد.در کنار نسخه‌های سفارشی از اج، F-150 و اکسپلورر، شاهد حداقل ۸ نسخه تیونینگ از فورد موستانگ نیز خواهیم بود که در ادامه آنها را مرور می‌کنیم.

بیسیموتو بیسی‌بوست فورد موستانگ اکوبوست

مهندسی بیسیموتو فقط یک کار ساده برای افزایش قدرت موتور اکوبوست چهار سیلندر با قدرت ۳۱۰ اسب‌بخار انجام نداده، بلکه این قدرت خروجی را نزدیک به سه برابر میزان اولیه افزایش داده است. بیسی‌بوست موستانگ اکوبوست برای نمایشگاه SEMA به قدرتی برابر ۹۰۰ اسب‌بخار دست یافته که برای این منظور از ۱۴ قطعه جدید در موتور و شاسی بهره گرفته است. موتور توربوی چهار سیلندر ۹۰۰ اسب‌بخاری برای رسیدن به این سطح از قدرت، از مجموعه‌ای قابل‌توجه از آپگریدها استفاده کرده و بیسیموتو از سیستم‌های الکترونیکی AEM مانند یک ECU جدید همراه با کنترل‌کننده بوست، حسگر سوخت جایگزین و تنظیم‌کننده فشار سوخت بهره گرفته است. همچنین پیستون‌های ساخته شده از شمش، انژکتورهای «فایو اُ موتوراسپورت»، غلاف‌های سیلندر، ریل سوخت و مکش هوای «گلدن ایگل»، پمپ سوخت «مگنا فیول»، شمع‌های «NGK ایریدیوم»، طراحی سفارشی سرسیلندر، توربوشارژر «توربونتیک» با کنترل داخلی گازهای خروجی و سوپاپ تخلیه، خنک‌کننده داخلی «اسپیرکو» و بسیاری موارد دیگر، از جمله عواملی هستند که در این افزایش قدرت نقش داشته‌اند. تیم طراحی داخلی بیسیموتو نیز برای این منظور تجهیزاتی چون یک میل‌سوپاپ «وب لِول 2.4»، یک سیستم اگزوز اختصاصی، درپوش روغن ۳۶۰ درجه، میله‌های فولادی، درزگیر محافظ گرما برای مانیفولد مکش تهیه کرده است.

بیسیموتو بیسی‌بوست فورد موستانگ اکوبوست

برای کنترل این قدرت اضافه شده، مواردی چون یک کیت ترمزهای بزرگ ۴ پیستونه «بادی‌کلاب»، سیستم تعلیق کویل‌اور KW INOX V3، سری محور نوسان «پروگرس تکنولوژی»، چرخ‌های ۱۹ اینچی و تایرهای «تویو R888» نیز ،اضافه شده‌اند. قسمت های داخلی نیز مواردی چون، فریم محافظ سرنشین «واتسون ریسینگ»، سیستم ثبت‌کننده داده‌ها، صندلی‌های مسابقه‌ای «مومو» و مهاربندی مسابقه‌ای «گالسترند انجینیرینگ» دیده می‌شوند. ظاهر این خودرو نیز صاحب یک کیت سفارشی از «اِیر دیزاین USA»، در کنار یک رنگ‌آمیزی وینیل و پودری مشکی شده است.

فورد موستانگ GT نسخه موتورسو

تم اصلی موتورسو فورد موستانگ GT SEMA را «ارتباط» تشکیل می‌دهد. بر روی در صندوق عقب این خودرو، چند آی‌پد قرار گرفته که بازدیدکنندگان با کمک آنها می‌توانند برنامه و شبکه اجتماعی “Motoroso” را بررسی کنند. در این مدل GT سفارشی از یک آپگرید پیشرانه راش RS2 با یک موتور سوپرشارژر V-8 با قدرت ۷۲۷ اسب‌بخار استفاده می‌شود. همچنین ، یک سیستم اگزوز «گیبسون» با خروجی دوگانه فولاد ضد زنگ «ایکس-پایپز» و طراحی سرامیک سیاه رنگ، روغن موتور AMSOIL دومینیتور و یک آپگرید باتری به این خودرو اضافه شده‌اند.

فورد موستانگ GT نسخه موتورسو

شرکت «آیباخ»، کیت فنربندی «اسپورت‌لاین» را برای شاسی تهیه کرده و در همین حال، تجهیزاتی مانند کالیپرهای ۶ پیستونه، رتورهای دو تکه با صفحات با اصطکاک بالا و «فولادِ بافته» برای ترمزهای جلو از جانب «وایلد وود آئرولیت» تأمین شده‌اند. قدرت نگهدارنده چرخ‌های عقب نیز از طریق رتورهای دوگانه با ارتقاهای مشابه در پد و اتصالات منتقل می‌شود.

از نظرشکل ظاهری، چرخ‌های ۲۱ اینچی روتیفرم SPF با یک رنگ قرمز آب‌نباتی ، بسیار جلب توجه می‌کنند. این چرخ‌ها در تایرهای پیرلی P-Zero پیچیده شده‌اند. در همین حال، دریچه‌های روی کاپوت به همراه رنگ‌آمیزی آبی مات و سفید، چراغ‌های LED و یک پکیج تهاجمی برای بدنه توسط «راش» آماده شده‌اند. در داخل کابین نیز یک سری پدال‌های منحصر به فرد مسابقه‌ای، سیستم صوتی پرمیوم، یک غربلیک فرمان سفارشی MAD و بسیاری تزئینات دیگر به چشم می‌خورند.

 

TS دیزاینز موستانگ واید‌باد

این مدل تیونینگ سقف‌باز ، با طرح رنگی قرمز و مشکی خود، خشونت بیشتری را در قالب یک موستانگ اکوبوست به نمایش گذاشته است. عقب بزرگتر خودرو امکان استفاده از چرخ‌های ۲۲ اینچی «فورجیو فورمولا» را به همراه تایرهای با عرض ۱۳ اینچ فراهم کرده است. این در حالی است که در جلو، چرخ‌های ۲۱ اینچی را در پوشش تایرهای ۹/۵ اینچی شاهد هستیم. در این خودرو، تجهیزاتی چون یک خنک‌کننده داخلی «ریس‌تک»، فیلتر هوای «کِی اند اِن» و سیستم اگزوز «مگنا فلو»، در کنار پکیج «استیج 3» برای ارتقای هندلینگ استفاده شده‌اند.

TS دیزاینز موستانگ واید‌باد

در این پکیج، لینک‌های پنجه عقب تنظیم‌شونده، مهاربندی تکیه‌گاهی برای سیستم تعلیق مستقل در عقب، ارتفاع پایین‌تر برای فنربندی، محورهای نوسان جلو و عقب با قرارگیری «شمشه‌ای» و لینک‌های قائم آلومینیومی به فورد موستانگ اضافه می‌شوند.

فورد موستانگ GT کانورتیبل نسخه MAD اینداستریز

این مدل سقف‌باز با موتور V-8 با طراحی خشن و رنگ‌آمیزی با ترکیبی از مشکی و آبی،  توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می کند. چرخ‌های ۲۱ اینچی با تایرهای پیرلی به رنگ آبی درآمده‌اند تا با طراحی جلوپنجره، آینه و کاپوت هماهنگ شوند. علاوه بر این، در داخل کابین نیز از یک طراحی چرمی سفارشی به رنگ آبی استفاده شده است. یک پوشش چرم و جیر برای فرمان، تریم برّاق داخلی، صندلی‌های «اسپارکو»، روکش صندلی‌ها و کف‌پوش‌های سفارشی، همگی مکمّل یک چهره جدّی و خشن از موستانگ هستند.

فورد موستانگ GT کانورتیبل نسخه MAD اینداستریز

با این حال، همه‌چیز در المان‌های ظاهری خلاصه نمی‌شود و MAD موستانگ GT کانورتیبل در زیر کاپوت خود یک موتور ۲/۹ لیتری سوپرشارژر ویپل V-8 با قدرت ۷۲۵ اسب‌بخار دارد. همچنین یک کیت کویل‌اور «آیباخ» و ترمزهای سطح بالا، همه‌چیز را در جاده‌های بادگیر کنترل خواهند کرد.

آیس ناین گروپ فورد موستانگ فست‌بک

آیس ناین می گوید که نسخه خشن، منحصر به فرد و با ارتفاع پایین خود از موستانگ اکوبوست را با الهام از خودروهای DTM تورینگ و مدل جدید شلبی GT350R تولید کرده است. کیت بدنه عریض این مدل تیونینگ به رنگ سفید و سیاه کریستال اختصاصی «آیس‌ ناین» در آمده و با اسپویلر پنجره عقب «کلاسیک دیزاین کانسپت» و چراغ‌های جلوی سفارشی همراه شده است.  مواردی چون پنل درهای آیس ناین موستانگ و همین‌طور، کنسول وسط و غربیلک فرمان  ، چیز‌هایی هستند که ما را بیشتر به یاد GT350R می‌اندازند.

آیس ناین گروپ فورد موستانگ فست‌بک

یک توربوشارژر «گارِت»، شارژ کولر و سوپاپ تخلیه «ورتِک»، تنظیمات تیونینگ «دِد هوک»، لوله‌های خروجی سفارشی و سیستم اگزوز نمونه «کورسا»، همگی باعث شده‌اند تا قدرتی برابر ۴۷۵ اسب‌بخار برای این خودرو ایجاد شود. مسلماً این میزان از قدرت، کاملاً می‌توان با ظاهر این خودرو در پیست مطابقت کند. همچنین یک کیت تعلیق گازی «اِیر لیفت» نیز برای این تیونینگ از موستانگ درنظر گرفته شده که با چرخ‌های ۲۰ اینچی و تایرهای «نیتو» همراه خواهد بود. DRAGG فورد موستانگ «مسابقات درگ علیه دسته‌های خلافکاری و گرافیتی» یا DRAGG می‌خواهد از تجهیز مناسب پلیس برای اِعمال قانون مطمئن شود و بر این اساس، یک نسخه سفارشی خدمات شهری از موستانگ اکوبوست آماده کرده است. علاوه بر خنک‌کننده داخلی «ورتک»، سیستم اگزوز «بورلا»، تنظیمات «امریکن ماسل BAMA»، سیستم تعلیق «اِیر لیفت»، ترمزهای «وایلد وود» و چرخ‌های ۲۰ اینچی، DRAGG موستانگ با یک چهره ترس‌آور از یک خودروی پلیس در بدنه نیز همراه است. در بالای سقف، یک چراغ پلیس معمولی قرار گرفته و در همین حال، تجهیزاتی چون یک سپر محافظ (push bar) در جلو، طرح‌های گرافیکی اختصاصی، پکیج چراغ‌های آبی و قرمز و سیستم رادیوی پلیس در آن به چشم می‌خورند.

CGS پرفورمنس فورد موستانگ کانورتیبل

CGS در این نسخه تیونینگ از فورد موستانگ اکوبوست ، سیستم اگزوز کت‌بک، مکش هوای سرد، خنک‌کننده داخلی «ویپل»، کویل‌اورهای KW، پکیج هندلینگ «استیدا» و ترمزهای «برمبو» را اضافه کرده است.

CGS پرفورمنس فورد موستانگ کانورتیبل

از جمله چرخ‌های زیبای ۲۱ اینچی در جلو که ابعاد آنها در عقب به ۲۲ اینچ می‌رسد، یک کیت بدنه عریض TS، یک دیفیوز عقب فیبر کربنی و اسپویلر جلو با ارتفاع پایین‌تر، ظاهر خودرو را نیز بسیار جذاب کرده اند. در داخل کابین، «راحتی» نیز همگام با «استایل» جدّی گرفته شده و صندلی‌های چرم، کنسول وسط، پنل درها، غربیلک فرمان و روکش دسته دنده سفارشی «اَلی» در آن استفاده شده‌اند. در نتیجه، کابین تبدیل به محلی مناسب برای رانندگی سخت و بیرون کشیدن صدای موتور شده است.

بوجیکس دیزاین فورد موستانگ

 برای موستانگ اکوبوست، این تیونینگ کانادایی خشونت زیادی در خود دارد. ترکیب رنگ‌های سفید، نقره‌ای و نارنجی، در کنار طرح‌های جلوپنجره، یک کیت بدنه «کربن 2 کربن» و لوله‌های خروجی اگزوز فیبرکربنی، ظاهری درخشان را برای آن ایجاد کرده‌اند. در داخل نیز شاهد صندلی‌های جلوی «ریکارو» (صندلی‌های عقب با نسخه‌های ویژه GT350R جایگزین شده‌اند)، ارتقای سیستم صوتی و روشنایی پنل درها هستیم. همچنین بوجیکس برای نسخه خود از اکوبوست موستانگ، یک خنک‌کننده داخلی «فول-ریس موتور اسپورت»، لوله‌های شارژ متصل کننده مانیفولد مکش و خنک‌کننده داخلی، ارتقای توربوشارژر، سیستم مکش، سیستم تعلیق کویل‌اور، محورهای نوسان «آیباخ» در جلو و عقب و یک کیت ترمز «برمبو» اضافه کرده است. در همین حال، «فورد پرفورمنس» تجهیزاتی مانند بوشینگ‌های ساب‌فریم عقب و کیت یاتاقان دیفرانسیل را فراهم کرده است؛ در نهایت یک اصلاح بی‌پروای کانادایی را در قالب یک نسخه تیونینگ از یک خودروی عضلانی مدرن امریکایی می‌بینیم.

بوجیکس دیزاین فورد موستانگ

به نقل از پدال

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی