پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شماره گذاری خودرو

جزئیات شماره گذاری خودروهای وارداتی/ خودروهای آمریکایی شماره‌گذاری نمی‌شوند

رییس پلیس راهور ناجا بیان کرد: خودروهای آمریکایی را شماره‌گذاری نمی‌کنیم. پورش و مازراتی و خودروهایی نظایر آن هم پلاک نمی‌شوند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سردار سیدکمال هادیانفر رییس پلیس راهور ناجا درباره شماره‌گذاری خودروهای خارجی گفت: امسال ما واردات خودرو نداشتیم که به تبع آن بخواهد خودروی خارجی شماره‌گذاری شود. تنها حدود […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۱ دی ۱۳۹۹

رییس پلیس راهور ناجا بیان کرد: خودروهای آمریکایی را شماره‌گذاری نمی‌کنیم. پورش و مازراتی و خودروهایی نظایر آن هم پلاک نمی‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سردار سیدکمال هادیانفر رییس پلیس راهور ناجا درباره شماره‌گذاری خودروهای خارجی گفت: امسال ما واردات خودرو نداشتیم که به تبع آن بخواهد خودروی خارجی شماره‌گذاری شود. تنها حدود چهار تا پنج هزار خودرو در گمرک‌های کشور بود که یا به دلیل تاخیر در ثبت سفارش یا به دلایلی دیگر در گمرک مانده بود که دولت برای این‌ها یک تصمیماتی را اتخاذ کرد.

وی ادامه داد: در راستای این تصمیمات نیز بررسی‌ها انجام و مشخص شد که حدود دو هزار دستگاه بالای 2500 سی‌سی بود که اصلا ترخیص نشد. درصدی هم متعلق به خودروهایی مانند سانتافه و … بود که مشابه آن در کشور زیاد است. این خودروها شماره‌گذاری شد.

رییس پلیس راهور ناجا درباره اینکه آیا خودروی لوکسی نیز در میان این خودروها شماره‌گذاری شده یا خیر گفت: هیچ خودروی لوکسی شماره گذاری نشده است.

وی در شماره گذاری خودروهای آمریکایی و مواردی نظیر پورش، مازراتی و … نیز اظهار کرد: خودروهای آمریکایی را شماره‌گذاری نمی‌کنیم. پورش و مازراتی و خودروهایی نظایر آن هم پلاک نمی‌شوند.

هادیانفر درباره تصاویری که از بعضی خودروهای لوکس با پلاک ایران نیز منتشر می‌شود گفت: این‌ها هیچکدام جدید نیست و مربوط به سال‌های گذشته است. اما گاهی مثلا تصویری از یک پورش منتشر می‌شود که پلاک آن شماره جدید خورده است. خب این از قبل بوده و شماره‌گذاری شده و حالا چند دست چرخیده و صاحب جدیدش پلاک جدیدی برای آن دریافت کرده است. اما این پلاک با شماره جدید به معنای جدید بودن خودرو یا تازه شماره‌گذاری شدن آن نیست.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو، لازم به ذکر است که در ارتباط با شماره گذاری خودروهای پورشه تنها 2 مدل ماکان و باکستر به علت اینکه حجم موتورشان کمتر از 2500 سی سی است مشمول شماره گذاری می شوند. 

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

3 کشته بر اثر برخورد یک دستگاه پژو 405 با تیر چراغ برق/ سرعت غیرمجاز و عدم توانایی در کنترل خودرو عوامل بروز این تصادف است

دومین عامل اصلی تصادفات در شهر تهران چیست؟

اتوبوس ها بیشترین سهم را در بروز تصادفات دارند

جریمه موتورسیکلت های فاقد معاینه فنی

ستاد ملی مقابله با کرونا با تغییر ساعت منع تردد شبانه موافقت نکرد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی