پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای وارداتی دپو شده در گمرک

جزئیات آزادسازی واردات خودروهای کارکرده چیست؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو جزئیات مصوبه کمیسیون تلفیق در رابطه با واردات خودروهای کارکرده به مناطق آزاد را مورد بررسی قرار داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به اینکه مجلس واردات خودروی دست دوم را آزاد کرد، گفت: کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ اطلاع داده که تغییراتی […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۱ دی ۱۳۹۹

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو جزئیات مصوبه کمیسیون تلفیق در رابطه با واردات خودروهای کارکرده به مناطق آزاد را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به اینکه مجلس واردات خودروی دست دوم را آزاد کرد، گفت: کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ اطلاع داده که تغییراتی در فرایند واردات خودرو اعمال کرده است. با وجود اینکه واردات خودروی دست دوم آزاد شده است، باید به چند نکته توجه کرد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه در خصوص واردات خودرو دو رکن اساسی دارد، گفت: اول اینکه واردات خودرو به مناطق آزاد در سال آتی ممنوع است. رکن دوم این مصوبه این است که در سال آتی خودرو‌های موجود در مناطق آزاد می‌تواند برای ورود به سرزمین اصلی ثبت سفارش شوند.

دادفر بیان کرد: اگر در منطقه آزاد ساکن هستید و قصد دارید خودرویی که در منطقه آزاد سوار می‌شوید را به داخل کشور بیاورید، باید مبلغی برای این تردد و پلاک ملی شدن به دولت پرداخت کنید، یعنی اگر ارزش خودرویی ۶۰۰ میلیون تومان است باید معادل همین مبلغ( ۶۰۰ میلیون تومان) به دولت پرداخت کنید تا اجازه تردد در داخل کشور را با آن داشته باشید.

وی تشریح کرد: سوالی که اینجا مطرح می شود این است که اگر کسی در منطقه آزاد اروند زندگی می‌کند، برای چه باید به دولت مبلغی پرداخت کند تا با خودروی خود اجازه تردد در سطح کشور را داشته باشد؟ نکته دوم این است که فقط خودروهای کارکرده اجازه واردات دارند،در حال حاضر خودروی توسانی که در داخل یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است در مناطق آزاد ۶۰۰ میلیون تومان به فروش می رسد، اگر بخواهید تعرفه گمرکی و عوارض و … به آن دهیم، در نهایت می شود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در صورتی که همین ماشین در داخل کشور یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می شود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: علاوه بر اینکه سال ۱۴۰۰ واردات خودرو به مناطق آزاد را هم ممنوع کرده اند. قانونی داریم که بر اساس آن خودرویی که بیش‌تر از یک سال است که تولید شده را نمی‌توان وارد کشور کرد و این قانون باید اصلاح شود. ۳ سال واردات خودرو بسته است و خودرویی مجوز تردد دارد که یک سال از تولید آن گذشته باشد، عملا ۲ سال است که به مناطق آزاد خودرویی وارد نشده است و باید این قانون تغییر کند.

دادفر گفت:اگر قرار باشد خودروی سانتافه ۲۰۱۶ با کارکرد ۷۵۰۰۰ کیلومتر و قیمت ۶۰۰ میلیون تومان از مناطق آزاد وارد کشور شود باید یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه گمرک و ارزش افزوده و … پرداخت کند و در نهایت این خودرو زمانی که به تهران می رسد یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان می شود.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آیا تعادل در بازار خودرو با مصوبه کمیسیون تلفیق ایجاد می شود؟

وجود 2 هزار 873 دستگاه خودرو وارداتی در گمرکات کشور

نظارتی بر واردات موتورسیکلت به کشور نیست/ واردات خودرو شفاف بوده است

مشکل مردم قیمت بالای خودرو است/ با عذرخواهی کیفیت خودرو بالا نمی رود

طرح تحول در صنعت و بازار خودرو در کمیسیون صنایع نهایی شد/ اگر خودرو در بورس عرضه نشود جرم است!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی