پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیر_عامل_ایران_خودرو_یکه‌زارع

افت کیفیت خودرو حاصل ضعف قطعه سازان

قطعه‌سازان عامل افت کیفیت خودرو های داخلی هستند. برخی از آنها 80 درصد قطعات تحویلی به خودروسازان را از چین تهیه کرده اند. مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه ۹۰ درصد یک خودرو را قطعات تشکیل می‌دهند،گفت: خودروسازان در ۱۰ درصد باقی مانده همانند رنگ و بخش‌های کیفی اثرگذار هستند.  هاشم یکه زارع در رابطه […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۷ تیر ۱۳۹۴

قطعه‌سازان عامل افت کیفیت خودرو های داخلی هستند. برخی از آنها 80 درصد قطعات تحویلی به خودروسازان را از چین تهیه کرده اند.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه ۹۰ درصد یک خودرو را قطعات تشکیل می‌دهند،گفت: خودروسازان در ۱۰ درصد باقی مانده همانند رنگ و بخش‌های کیفی اثرگذار هستند.

 هاشم یکه زارع در رابطه با افت کیفیت خودرو های داخلی، اظهار داشت: این روزها انتقاد از کیفیت خودرو های داخلی مطرح می‌شود که باید بگویم 90 درصد یک خودرو را قطعات تشکیل می‌دهند و خودروسازان در 10 درصد باقی مانده همانند رنگ و بخش‌های کیفی اثر گذار هستند.

وی با بیان اینکه بنده با کسی تعارف ندارم و برای ارتقای محصولات در صددیم همکاری خود را با قطعه سازانی که محصولات بی کیفیتی تولید می‌کنند کاهش و یا قطع کنیم، افزود: یکی از الزامات تولید یک خودروی با کیفیت استفاده از قطعات مناسب است که به همین منظور قطعه سازان باید محصولات خود را ارتقاء دهند.

وی در رابطه با مطالبات قطعه سازان از شرکت‌های خودروساز که این روزها عدم پرداخت آنها واحدها را با کمبود نقدینگی روبه رو ساخته است، گفت: 95 درصد پرداخت‌های ما به قطعه سازان به روز شده است.

یکه زارع ضعیف عمل کردن قطعه سازان را عاملی برای حضور بیشتر قطعه های چینی در سطح بازار دانست و در رابطه با این موضوع که شرکت های خودروساز بیشتر برای تأمین قطعه مورد نیاز خود از قطعات چینی استفاده می‌کنند، اظهار داشت: ما به هیچ عنوان اقدام به خرید قطعات چینی نمی‌کنیم اما ممکن است با قطعه سازانی کار کنیم که آنها 80 درصد یه قطعه را خود تولید و 20 درصد مابقی را از برخی از شرکت‌ها همانند چین تأمین کنند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی