پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروی اسپرت الکتریکی SP:01

سبک‌ترین و سریعترین خودروی اسپرت تمام‌ الکتریکی دنیا

به‌تازگی ، دیترویت الکتریک ساخت اولین نمونه تولیدی خودروی اسپرت الکتریکی SP:01 را به پایان رسانده است.شاید با دیدن عنوان این برند،فکر کنید که SP:01 ، محصولی از امریکاست، ولی در واقع، این خودروی الکتریکی پرفورمنس مبتنی بر لوتوس اگزیج و در کارخانه مونتاژ لیمینگتون Spa در بریتانیا ساخته می‌شود. به زودی قرار است که […]

javankhodro
یکشنبه - ۱۰ آبان ۱۳۹۴

به‌تازگی ، دیترویت الکتریک ساخت اولین نمونه تولیدی خودروی اسپرت الکتریکی SP:01 را به پایان رسانده است.شاید با دیدن عنوان این برند،فکر کنید که SP:01 ، محصولی از امریکاست، ولی در واقع، این خودروی الکتریکی پرفورمنس مبتنی بر لوتوس اگزیج و در کارخانه مونتاژ لیمینگتون Spa در بریتانیا ساخته می‌شود.

به زودی قرار است که این محصول وارد بازار آسیا و اروپا شود و این اولین نمونه تولیدی، برای بازار صادرات درنظر گرفته شده است.

این مدل به عنوان  «سبک‌ترین و سریعترین خودروی اسپرت ۲ سرنشینه تمام‌ الکتریکی دنیا»  مطرح می باشد و از نظر نسبت قدرت به وزن، سرآمد کلاس خود است.

خودروی اسپرت الکتریکی SP:01

بعلاوه این خودرو دارای یک «شتاب سرسام‌آور» است و هنگامی که مجهز به گیربکس دستی ۶ دنده باشد، می‌تواند در عرض ۳/۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. البته در حالت استاندارد، SP:01 می‌تواند با یک سیستم انتقال قدرت مستقیم یک سرعته اتوماتیک همراه باشد، ولی مشتریان آن می‌توانند یک گیربکس ۲ سرعته اتوماتیک یا دستی نیز سفارش دهند. این زمان شتاب‌گیری با استفاده از قدرت سطح بالاتر ۲۸۲ اسب‌بخار در SP:01 پرفورمنس ممکن می‌گردد. این در حالی است که در مدل SP:01 پیور، قدرتی به میزان ۲۰۱ اسب‌بخار در اختیار قرار می‌گیرد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز در این مدل برابر ۵/۶ ثانیه است.

خودروی اسپرت الکتریکی SP:01 خودروی اسپرت الکتریکی SP:01

در مورد اینکه چقدر برای شارژ کامل این باتری‌ها زمان لازم است، اطلاعات خاصی در دست نیست، ولی دیترویت الکتریک اعلام کرده است که این خودرو از قابلیت شارژ و دیس‌شارژ دو جهته از طریق یک سیستم اختصاصی شارژ و پشتیبان خانگی موسوم به “360-Powerback” بهره می‌برد که می‌تواند آن را به یک منبع نیرو برای خانه تبدیل کند.

 به نقل از پدال

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی