پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بوگاتی بولاید

این شما و این هم سفینه ای به نام بوگاتی بولاید

بوگاتی تا به امروز نسخه‌های متعددی را بر پایه ابرخودرو شیرون رونمایی کرده بود اما بوگاتی بولاید حاصل تمام تجربیات این خودروساز فرانسوی در طول دو دهه اخیر بوده و توانایی های این برند را به رخ می‌کشد. گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو بوگاتی از همان موتور W16 ویرون و شیرون بهره می‌برد […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲ اسفند ۱۳۹۹

بوگاتی تا به امروز نسخه‌های متعددی را بر پایه ابرخودرو شیرون رونمایی کرده بود اما بوگاتی بولاید حاصل تمام تجربیات این خودروساز فرانسوی در طول دو دهه اخیر بوده و توانایی های این برند را به رخ می‌کشد.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

بوگاتی از همان موتور W16 ویرون و شیرون بهره می‌برد که حدود 20 سال است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پیشرانه با اندکی تغییرات و بهینه‌سازی‌ها، توربوشارژرهای جدید و با سوخت اکتان 110 می‌تواند 1825 اسب بخار نیرو و 1850 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

بدنه بوگانی بولاید از فیبرکربن و تیتانیوم و سبک‌ترین متریال‌ موجود برای کاهش وزن استفاده می‌کند که و باعث شده وزن آن به 1240 کیلوگرم کاهش یابد و این به معنای 0.67 کیلوگرم به ازای هر اسب‌بخار است.

بوگاتی بولاید

از سوی دیگر، آیرودینامیک بی‌نظیر بدنه Bolide، می‌تواند نیروی رو به پایینی معادل یک خودرو فرمول یک تولید کند. بوگاتی اعلام کرده که Bolide می‌تواند پیست نوربرگ‌رینگ را در زمان 5 دقیقه و 23.1 ثانیه طی کند. بد نیست بدانید که رکورد این پیست متعلق به پورشه 919 Hybrid Evo با زمان 5 دقیقه و 19.5 ثانیه است.

بوگاتی بولاید

بوگاتی بولاید می‌تواند در 2.17 ثانیه از صفر به صد برسد و شتاب صفر تا 200 آن نیز 4.36 ثانیه اعلام شده است و درست 3 ثانیه بعد می‌تواند به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت برسد.

بوگاتی بولاید

بوگاتی ادعا می‌کند Bolide می‌تواند به حداکثر سرعتی بیش از 500 کیلومتر بر ساعت برسد. آمار و ارقام شگفت‌آور بوگاتی بولاید به همین‌جا ختم نمی‌شود. این ابرخودرو بی‌نظیر فقط 995 میلی‌متر ارتفاع دارد که به میزان 300 میلی‌متر از شیرون کوتاه‌تر است. از آمار و ارقام هم که بگذریم به ظاهر خارق‌العاده آن می‌رسیم.

موتیف X در این بوگاتی به وفور یافت می‌شود. از فرم X مانند چراغ‌های جلو، که نوار چسب‌های ضربدری روی شیشه چراغ‌های جلو خودروهای مسابقه‌ای قدیمی را یادآور می‌شود تا فرم X مانند چراغ عقب، آن را به یک سفینه خارق‌العاده شبیه کرده.

بوگاتی اذعان دارد بولاید در مدت 8 ماه تکمیل شده و هنوز هیچ‌گونه اطلاعاتی مبنی بر تولید آن منتشر نشده است اما با توجه به استقبال گسترده‌ای که از این خودرو صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود، در تعداد محدود و با قیمت نجومی به تولید برسد.

دیوانه به قفس پرید!/ بوگاتی شهر مولشایم فرانسه را با گران ترین خودروی جهان تزیین کرد

نقص فنی گریبان بوگاتی را هم گرفت!

فراتر از کاربرد!/ با عجیب ترین آپشن های خودرویی آشنا شوید

کلکسیون های رویایی!/ نگاهی به جذاب ترین و ارزشمندترین مجموعه های اتومبیل (قسمت اول)

میلیاردر عشق ماشین!/ مانی خوشبین و کلکسیونی از خاص ترین خودروهای جهان

بوگاتی برای بچه ها هم خودرو تولید کرد/ اسباب بازی 35 هزار دلاری بوگاتی برای بچه ها معرفی شد

سریع ترین دکمه جهان! / با دکمه سرعت در بوگاتی آشنا شوید

رونالدو احتمالا یکی از 10 مالک چنتودیچی خواهد بود/ آیا بوگاتی 9 میلیون دلاری به کلکسیون فوتبالیست افسانه ای می آید؟!

با 150 هزار دلار یک بوگاتی ویرون بخرید اما فقط کابینش را!

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی