پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لیفان X70

در سودای موفقیت/ از لیفان X70 محصول جدید خودروسازان بم بیشتر بدانید

شرکت خودروسازان بم که به عنوان نماینده و شریک تجاری جدید لیفان در گروه کرمان خودرو شناخته می شود، در سال 97 با وارد کردن نمونه های اولیه لیفان  X70 زمزمه هایی برای ورود یک کراس اوور جدید چینی ایجاد کرد. اما بعد از آن دیگر خبری از این خودروی جدید نشد و مشخص نشد […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۸ فروردین ۱۴۰۰

شرکت خودروسازان بم که به عنوان نماینده و شریک تجاری جدید لیفان در گروه کرمان خودرو شناخته می شود، در سال 97 با وارد کردن نمونه های اولیه لیفان  X70 زمزمه هایی برای ورود یک کراس اوور جدید چینی ایجاد کرد. اما بعد از آن دیگر خبری از این خودروی جدید نشد و مشخص نشد چه چیزی میان خودروساز کرمانی و شریک چینی گذشته است. اما در نهایت بعد از پیش نمایشی، در اردیبهشت 99 با معرفی مشخصات لیفان X70 ، این خودرو را رسما معرفی کرد.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

لیفان X70

شرکت خودروسازی لیفان نخستین بار در سال 2017 از این خودرو رونمایی کرد و تولید X70 از سال 2018 آغاز شد. این در حالیست که در سال 2015 لیفان نسخه کانسپتی از این خودرو را معرفی کرده بود. نسخه تجاری X70 در طراحی سبک همان خودروی کانسپت را دنبال می کند. طراحی نمای جلوی این خودرو در مجموع شامل خطوط پیچیده ای نمی شود و طراحی در کمال سادگی انجام شده است.

لیفان X70

چراغ های جلو در این خودرو به صورت کشیده طراحی شده اند و مه شکن ها با حاشیه مشکی رنگ و به صورت دایره ای در گوشه های سپر قرار گرفته اند. در قسمت پایین دور تا دور خودرو قطعه های پلاستیکی و مشکی رنگ وجود دارد. لیفان X70 طول ۴۳۹۰ میلی متر، عرض ۱۸۲۰ میلی متر و ارتفاع ۱۷۱۵ میلی متر را دارد. فاصله محوری این خودرو ۲۶۱۰ میلی متر است. با این ابعاد این خودرو در ردیف کراس اوورهای متوسط قرار می گیرد.

لیفان X70

در نمای عقب این خودرو طراحی متناسب با جلو را می بینیم. چراغ های عقب به صورت کشیده طراحی شده و با خطی کرومی به هم متصل می شوند. زیر این خط کرومی نام لیفان، با اندازه ای نسبتاً بزرگ، نوشته شده و این یعنی خبری از لوگو در عقب و جلوی این خودرو نیست. تکمیل کننده ویژگی های ظاهری این خودرو، رینگ اسپرت 18 اینچی هستند.

لیفان X70

کابین ساده این خودرو ترکیبی از رنگ مشکی و نقره ایست و مثل سایر خودروهای این کلاس، مهمترین نکته در کنسول جلو، یک صفحه نمایش بزرگ است. طراحی کابین این خودرو نکته خاصی ندارد و کاملا ساده طراحی شده است. پس نمی توان آن را در رده کراس اوورهای لوکس چینی در بازار ایران قرار داد. پیش از این هم محصولات لیفان خودروهایی معمولی در بازار ایران بودند.

لیفان X70

از این میان می توانیم به لیفان X60 اشاره کنیم که از جمله ارزان قیمت ترین کراس اوورهای چینی در ایران بود. لیفان X70 در ایران از امکاناتی نظیر 2 کیسه هوا، کروز کنترل، سانروف، تهویه اتوماتیک، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت، پوشش چرمی مصنوعی صندلی ها، گرمکن صندلی های جلو، استارت دکمه ای، نمایشگر 9 اینچی لمسی، دوربین عقب و سنسور پارک جلو و عقب بهره می برد.

لیفان  X70 در تمام بازارها با پیشرانه ای ۲ لیتری و تنفس طبیعی معرفی شده که قدرت این موتور توسط جعبه دنده دستی یا CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. طبق اطلاعات منتشرشده از سوی خودروسازان بم، پیشرانه ۲ لیتری این خودرو توان تولید ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور را دارد و برای بازار ایران گیرباکس CVT  انتخاب شده است.

لیفان X70

این پیشرانه تنفس طبیعی در ترکیب با این گیرباکس کم هیجان، قطعا خودروی چابک و تند و تیزی نخواهد بود. X70  با ۱۴۱۵ کیلوگرم وزن می تواند در نهایت به سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت برسد. این کراس اوور چینی در جلو از تعلیق مک فرسون و در عقب از سیستم تعلیق چند اتصالی بهره می برد.

تولید لیفان X70 در ایران

از زمان رونمایی رسمی لیفان X70 فروش این خودرو در بازار روسیه آغاز شد و این خودرو تبدیل به پرفروش ترین خودروی لیفان در این کشور شد. البته دلیل این فروش شاید قیمت نسبتاً مناسب این خودرو باشد، اما در بازار چین این خودرو فروش قابل توجهی نداشته است.

کرمان موتور در بهمن ماه 99 قیمت لیفان X70 را 580 میلیون تومان تعیین کرده و موعد تحویل این خودرو را خرداد 1400 اعلام کرده است. با توجه به شرایط فعلی بازار نمی توان گفت قیمت این خودرو تند و تیز است، اما به نظر می رسد برچسب قیمت این چینی تازه وارد برای رسیدن به مقبولیت در ایران، نیاز به فروکش دارد.

باشگاه یک میلیاردی ها/ سدان‌ های نسبتا بزرگ به‌علاوه و منهای یک میلیارد تومان در بازار دست‌دوم‌ها

چه کسی رفته چه کسی مانده؟/ نگاهی به وضعیت فعالیت خودروسازان چینی در ایران

آیا پای این شرقی های قدبلند به ایران می رسد؟/ پیش‌بینی ترکیب جدید بازار خودروهای شاسی‌ بلند در آینده دور و نزدیک

رقابت کراس اوورهای ارزان اتوماتیک/ چانگان CS35 بخریم یا لیفان X60؟

خودکار و قد بلند!/ بررسی لیفان X60 اتوماتیک به عنوان یک انتخاب منطقی در وضع فعلی بازار

معرفی و بررسی دیگنیتی پرایم، محصول جدید گروه بهمن

پنجه در پنجه!/ جک S5 بخریم یا چری تیگو5 ؟

کراس‌اوور چینی متفاوت/ تجربه رانندگی با چانگان CS35

با جک X8 آشنا شوید/ بزرگ ترین محصول جک در سری X چه مشخصاتی دارد؟

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی