پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتورسیکلت هارلی دیویدسون V-Rod Muscle

محبوبیت هارلی دیویدسون ، بعد از گذشت 15 سال

کمپانی هارلی دیویدسون ، در سال 2001 موتورسیکلت VRSC V-Rod  را به دنیای موتورسیکلت معرفی کرد تا وارد رقابت با محصولات ماسل خارجی و هم رقابت با موتورسیکلت‌های آمریکایی ، شود. در آن سال، کمپانی هارلی دیویدسون با کمپانی پورشه وارد همکاری شد تا پیشرانه Revolution را برای این موتورسیکلت تازه وارد طراحی کند و […]

javankhodro
پنجشنبه - ۱۴ آبان ۱۳۹۴

کمپانی هارلی دیویدسون ، در سال 2001 موتورسیکلت VRSC V-Rod  را به دنیای موتورسیکلت معرفی کرد تا وارد رقابت با محصولات ماسل خارجی و هم رقابت با موتورسیکلت‌های آمریکایی ، شود. در آن سال، کمپانی هارلی دیویدسون با کمپانی پورشه وارد همکاری شد تا پیشرانه Revolution را برای این موتورسیکلت تازه وارد طراحی کند و تولید این پیشرانه تا به امروز نیز ادامه پیدا کرده است.

با نگاهی به موتورسیکلت هارلی دیویدسون V-Rod Muscle مدل 2015 ، به طور کانل متوجه قدرت و عملکرد بالای موتور آن می شویم.این موتورسیکلت ضمن این که طرح‌های کانسپت اصلی VRSC را در خود حفظ کرده است، دستخوش تغیراتی نیز شده است تا بتواند پس از گذشت 15 سال همچنان محبوبیت خودش را حفظ کند.

موتورسیکلت هارلی دیویدسون V-Rod Muscle

طراحی

کانسپت اصلی VRSC برداشتی آزاد ، از طراحی سوپربایک VR-1000 بوده است ، ولی از نظر ظاهری تفاوت‌های زیادی با هم داشتند، به گونه‌ای که می‌توان گفت موتورسیکلت VRSC با همه موتورسیکلت‌های خیابانی هارلی دیویدسون نیز تفاوت داشت. کمپانی هارلی دیویدسون یک موتور  60 درجه و دو سیلندر روی موتورسیکلت VRSC سوار کرده است که با آب خنک می‌شود (بر خلاف پیشرانه‌های معمول 45 درجه‌ای و هوا خنک). باک بنزین نیز بسیار بزرگ است و  بالای موتور قرار گرفته است، ولی در طراحی اصلی باک بنزین زیر زین قرار می‌گرفته است. پیشرانه 1,247 سی‌سی حجم دارد و ضریب تراکم آن به 11.5 می‌رسد که مقدار نسبتا زیادی است. این پیشرانه قوی قادر است 119 اسب‌بخار نیرو و حدود 118 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که هم برای حرکت در خیابان مناسب است و هعم برای حرکت در جاده کفایت می‌کند.

موتورسیکلت هارلی دیویدسون V-Rod Muscle

شاید برخی افراد قرار گرفتن باک در زیر زین را نپسندند ولی مزایایی از جمله پایین آوردن مرکز ثقل را به دنبال دارد.خطوط منحنی بالای باک به انتهای زین ختم می‌شوند و بدون تردید این کار لازم بوده است تا موتورسوار در جایگاه خوبی قرار بگیرد و در سفرهای طولانی یا هنگام توقف پشت چراغ قرمز راحت باشد. یک چراغ LED پشت گلگیر عقب قرار گرفته است که کار راهنما و چراغ ترمز را انجام می‌دهد، چراغ‌های راهنمای جلو نیز با قاب چراغ جلو یکپارچه شده‌اند و باعث می‌شوند موتورسیکلت بسیار مرتب و شسته و رفته به نظر برسد.دوشاخه جلو چاق و گوشتالو است باعث می‌شود موتورسیکلت بیشتر عضلانی به نظر برسد، از طرفی ثبات چرخ جلو را بالا می‌برد و مقدار وزنی که روی آن وارد می‌شود را پایین می‌آورد.

موتورسیکلت هارلی دیویدسون V-Rod Muscle

رینگ‌های آلومینیومی سیاه رنگ به کاررفته ،نیز سبک هستند و به پایین آوردن وزن کمک زیادی می‌کنند، تایرهای میشلن Scorcher نیز حداکثر چسبندگی را ایجاد می‌کنند، البته تایر 240 میلی‌متری عقب نیز چسبندگی قابل توجهی ایجاد می‌کند. ترمزهای دوگانه برمبو در جلو (و ترمز برمبو تکی در عقب) نیروی متوقف کننده بی‌نظیری تولید می‌کنند، سیستم ضد قفل نیز به شما این اطمینان را می‌دهد که می‌توانید حتی در شرایط جوی نامساعد نیز با خیال راحت ترمز بگیرد.

فرمان با زاویه 34 درجه نسب به بدنه قرار می‌گیرد و ظاهری خمیده به موتورسیکلت می‌دهد. ارتفاع زین از سطح زمین 65 سانتی‌متر است که ممکن است افراد قد بلند را قدری به زحمت بیندازد. کلاچ لغزنده نیروی موتور را بسیار خوب به چرخ عقب منتقل می‌کند و باعث می‌شود موتورسیکلت هنگام کاهش سرعت و عبور از مسیرهای پر پیچ و خم هندلینگی عالی و نرم داشته باشد و چرخ عقب نیز بکسواد نکند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی