پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

حضور آستون‌مارتین ریسینگ در فرمول یک

حضور آستون‌مارتین ریسینگ در فرمول یک

در قراردادی ،ساهارا فورس ایندیا قرار است با نام جدید « آستون‌مارتین ریسینگ »  در فصل فرمول یک ۲۰۱۶ شرکت کند.این تغییر ، در نهایت بازگشت آستون‌مارتین را بعد از گذشت نیم قرن به فرمول یک تایید می کند. این اتفاق، فرصت خوبی است برای خودروساز اسپرت بریتانیایی تا رویارویی مستقیم با رقیبانی چون «مک‌لارن» […]

javankhodro
پنجشنبه - ۱۴ آبان ۱۳۹۴

در قراردادی ،ساهارا فورس ایندیا قرار است با نام جدید « آستون‌مارتین ریسینگ »  در فصل فرمول یک ۲۰۱۶ شرکت کند.این تغییر ، در نهایت بازگشت آستون‌مارتین را بعد از گذشت نیم قرن به فرمول یک تایید می کند.

این اتفاق، فرصت خوبی است برای خودروساز اسپرت بریتانیایی تا رویارویی مستقیم با رقیبانی چون «مک‌لارن» و «فراری» را تجربه کند.در کنار این تغییر نام، پوشش این تیم نیز به آبی و طلایی درمی‌آید که منعکس‌کننده تصویر اسپانسر احتمالی جدید، «جانی واکر» است، شرکتی که در حال حاضر، از تیم مک‌لارن حمایت می‌کند.

حضور آستون‌مارتین ریسینگ در فرمول یک

در این قرارداد، نظر موافق مرسدس نیز اهمیت داشته است ، چرا که مالک ۵ درصد از آستون‌مارتین است و موتورهای «فورس ایندیا» را نیز تأمین می‌کند. برای اهالی مرسدس، شرایط این شراکت به مراتب تهدید کمتری از همکاری با «ردبول» و تشکیل یک تیم رقیب برای قهرمانی مسابقات است. ویجی مالیا (Vijay Mallya)، مدیر تیم فورس ایندیا در این رابطه می‌گوید:

اگر فردا کسی بیاید و پیشنهاد مالی خوبی برای اسپانسرینگ با درج در عنوان تیم بدهد، من نام تیم را بررسی خواهم کرد. اگر این برند بخواهد نام تیم را تغییر دهد، باید ببینم که در مقابل این کمپانی چه چیزی به پروفایل تیم من اضافه می‌کند. البته هنوز صحبت در مورد این موضوع، بسیار زود است، ولی ما گفتگوها را ادامه می‌دهیم.

 

حضور آستون‌مارتین ریسینگ در فرمول یک حضور آستون‌مارتین ریسینگ در فرمول یک

 فورس ایندیا ، در حا حاضر ، یکی از جذاب‌ترین تیم‌ها را در فرمول یک دارد. این تیم با سطح بالایی از عملکرد و ثبات عمل می‌کند و اکنون در رده پنجم سازندگان و درست پشت‌سر ردبول در فصل ۲۰۱۵ قرار گرفته است. ضمن اینکه از نظر رانندگان در این تیم، «هاکنبرگ» و «پرز»، هر دو عملکرد بسیار خوبی دارند و احتمالاً در آینده نیز همچنان با این تیم همکاری خواهند داشت. طبیعتاً اگر این تیم به «آستون‌مارتین» تغییرنام دهد، تحت مراقبت مرسدس نیز،خواهد بود. کمپانی‌ای که هنوز هم توسعه موتورها را برعهده دارد. ولی در هر صورت، فورس ایندیا با عنوان «آستون‌مارتین»، به صف دیگر سازندگان موتور فرمول یک، از جمله مرسدس، فراری و رنو (کسی که سال آینده به جای لوتوس باز خواهد گشت) می‌پیوندد.

به نقل از پدال

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی