پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

خودروسازان ملزم به رعایت 76 استاندارد هستند

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد تاکید کرد: با تعلیق 9 استاندارد، در حال حاضر رعایت 76 استاندارد از سوی خودروسازان الزامی است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو وحید مرندی مقدم معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه به دلیل شرایط کشور، اجرای 9 استاندارد از استانداردهای […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد تاکید کرد: با تعلیق 9 استاندارد، در حال حاضر رعایت 76 استاندارد از سوی خودروسازان الزامی است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

وحید مرندی مقدم معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه به دلیل شرایط کشور، اجرای 9 استاندارد از استانداردهای 85 گانه الزامی برای صنعت خودرو به حالت تعلیق درآمده است، اظهار کرد: با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه صنعت خودروی کشور و تأثیر آن در تولید داخلی، شورای عالی استاندارد که رعایت 85 استاندارد را برای صنعت خودرو الزامی کرده بود، اجرای 9 استاندارد را تعلیق کرده است.

وی تصریح کرد: البته باید در نظر داشت که این 85 استاندارد مجموعه‌ای از استانداردهاست و وقتی می‌گوئیم 9 استاندارد تعلیق شده به معنای این نیست که همه خودروهای تولید شده این 9 استاندارد را رعایت نکرده‌اند؛ شاید یک یا دو مورد از این استانداردها برای یک خودرو باشد.

مرندی مقدم گفت: این استانداردها شامل حفاظت از عابر پیاده، نشانگر تعویض دنده، نشانگر فشار باد تایر، کنترل پایداری در ترمزگیری، چراغ رانندگی در روز، الزامات نصب چراغ، سیستم ترمز اضطراری پیشرفته، سیستم هشدار انحراف از مسیر، استحکام کابین خودروهای تجاری است.

به گفته معاون سازمان ملی استاندارد ایران، تولیدکنندگان داخلی در حال ساخت سیستم هشدار حفاظت از عابر پیاده و سیستم هشدار انحراف از مسیر برای نصب بر روی خودروهای تولید داخل هستند.

انتهای پیام/ منبع: مهر

دولت نباید دیگر هیچ نفعی در صنعت خودرو داشته باشد

استفاده از ظرفیت خودروسازان خارجی به نوعی خنثی کردن تحریم‌ها است

کارشناسان مجازی دلیل اصلی مشکلات در ترخیص قطعات و مواد اولیه از گمرک هستند

طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو زیر ذره بین کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی

شکست انحصار یا ترس از وابستگی! / کدام مانع توسعه صنعت خودرو است؟

شرایط انعقاد قرارداد تیوان با شرکت های خودروسازی فراهم شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی