پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو سراتو

ورود خودروسازان خارجی به کشور باید در جهت تولید داخلی باشد

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: هر شرکت یا برند خارجی که وارد کشورمان می‌شود و سرمایه‌گذاری می‌کند باید در جهت تولید داخلی باشد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو عزت الله اکبری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: چنانچه فرض بر این باشد که خودروسازان و برندهای غربی بخواهند […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: هر شرکت یا برند خارجی که وارد کشورمان می‌شود و سرمایه‌گذاری می‌کند باید در جهت تولید داخلی باشد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

عزت الله اکبری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: چنانچه فرض بر این باشد که خودروسازان و برندهای غربی بخواهند به کشورمان بازگردند باید آن‌چه سیاست کشور ما است را اجرایی کنند و با سرمایه‌گذاران داخلی هماهنگ و تکنولوژی و سرمایه بیاورند.

وی با اشاره به زمزمه‌هایی درباره زمینه‌های بازگشت خودروسازان و برندهای خارجی به ایران پس از توافقات احتمالی برای بازگشت آمریکا به بر‌جام، گفت: با توجه به بدعهدی‌های که غربی‌ها تاکنون داشتند هر توافقی که بخواهد صورت بگیرد، باید مجلس در جریان آن باشد و آن را تصویب کند.

اکبری با بیان اینکه مجلس این بار اجازه بد عهدی به غربی‌ها نخواهد داد، ادامه داد: اگر فرض بر این باشد که خودروسازان و برندهای غربی بخواهند به کشورمان بازگردند باید آن‌چه سیاست کشور ما است را اجرایی کنند و با سرمایه‌گذاران داخلی هماهنگ شوند و تکنولوژی و سرمایه بیاورند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه حضور پرندها و خودروسازان خارجی نباید باعث تضعیف تولید و دانش داخلی شود، افزود: قطعاً مجلس اجازه تضعیف تولید داخل را نخواهد داد و باید غربی‌ها بر اساس سیاست و قواعد داخلی کشورمان عمل کنند.

اکبری با تاکید بر اینکه نباید از حضور برندها و خودروسازان در کشورمان ذوق‌زده شویم، تصریح کرد: این نمی‌شود که غربی‌ها به کشور ما بیایند و هر اقدامی که می‌‌خواهند انجام دهند و هر وقت که دلشان خواست بروند و به اقتصاد کشور آسیب بزنند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید تضامین لازم برای تقویت تولید داخلی و انتقال تکنولوژی به کشورمان از غربی‌ها برای بازگشت به کشورمان گرفته شود، بیان کرد: نباید تاوان بدعهدی های غربیها را مردم پرداخت کنند و بر اساس استانداردهای که ما داریم باید آنها عمل کنند.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

کاهش ارزبری سالانه ۱۳۳ میلیون یورویی ایران خودرو

خودروسازان ملزم به رعایت 76 استاندارد هستند

دولت نباید دیگر هیچ نفعی در صنعت خودرو داشته باشد

کارشناسان مجازی دلیل اصلی مشکلات در ترخیص قطعات و مواد اولیه از گمرک هستند

شکست انحصار یا ترس از وابستگی! / کدام مانع توسعه صنعت خودرو است؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی