پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

۲ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو صرفه جویی ارزی در حمل و نقل بین‌المللی قطعات

معاون برنامه‌ریزی شرکت ساپکو ضمن تاکید بر عزم جدی برای تامین قطعات ۶۳۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: مطابق سیاست‌های گروه صنعتی ایران خودرو، ۳۰ درصد از این رقم تولید به خودروهای جدید از جمله تولید ۵۰ هزار دستگاه محصول تارا، دنا توربو شارژ اتوماتیک و ۲۰۷ پانوراما اختصاص یافته است. به […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

معاون برنامه‌ریزی شرکت ساپکو ضمن تاکید بر عزم جدی برای تامین قطعات ۶۳۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: مطابق سیاست‌های گروه صنعتی ایران خودرو، ۳۰ درصد از این رقم تولید به خودروهای جدید از جمله تولید ۵۰ هزار دستگاه محصول تارا، دنا توربو شارژ اتوماتیک و ۲۰۷ پانوراما اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی نداف ‌زاده معاون برنامه‌ریزی شرکت ساپکو اظهار کردصرفا ۹ درصد از تولید سال ۹۹ به محصولات جدید اختصاص داشت اما در سال جاری، برنامه‌ریزی تامینو تدارک قطعات خودروهای جدید که وارد چرخه تولید می‌شوند، نیازمند عزم جدی زنجیره تأمین و مجموعه ساپکو خواهد بود.

وی از تامین و تدارک ۱۲ هزار شماره فنی قطعه و ۴۷۰ شماره فنی مواد اولیه در حوزه ورق، قراضه، فولاد آلیاژی و مواد شمیایی در سال۱۳۹۹ خبر داد و گفت: در سال گذشته و در شرایط سخت تحریم، برنامه‌ریزی و تامین و تدارک حجم بالایی از تولید ایران‌خودرو درشرکت ساپکو انجام شد که در حوزه ورق‌های فولادی ۳۶۰ هزار تن، در حوزه قراضه ۱۷۰ هزار تن، آلومینیوم ۳۶ هزار تن و در حوزه فولادآلیاژی، ۷۲ هزار تن بوده است.

نداف‌زاده به تصمیمات کمیته خودکفایی در زمینه برنامه‌ریزی خرید خارجی و امکان‌سنجی ساخت داخل قطعات، با اشاره به صدورکاردکس گفت: با رصد دقیق درخواست‌ها از مرحله سفارش‌گذاری تا تحویل به موقع از گمرک‌، علاوه بر پیشگیری از توقف خط تولید، درسال گذشته، در مقایسه با سال ۹۸ حدود ۴۱ درصد از هزینه‌های حمل و نقل بین المللی کاسته شده است.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های حمل در سال ۱۳۹۸ حدود شش میلیون و ۵۰۰ هزار یورو بوده که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این رقم درپایان سال ۹۹ به سه میلیون و هشتصد هزار یورو کاهش یافته و دستاورد دو میلیون و هفتصد هزار یورو صرفه جویی ارزی، حاصلبرنامه ریزی دقیق و کنترل آن است.

نداف‌زاده همچنین تامین و تدارک قطعات سایت‌های خارجی عراق و آذربایجان را نیز در راستای سیاست‌های صادراتی گروه در سال۱۴۰۰ حائز اهمیت دانست و از برنامه‌ریزی تولید ۸۲۰۰ دستگاه خودروی تجاری دیزل در سال ۱۴۰۰ خبر داد که ۴۵۰۰ دستگاه مربوطبه واگن هود و هزار دستگاه اتوبوس و ۲۷۰۰ دستگاه مربوط به سایر خودروها است.

وی افزود: در پی تاکید مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو مبنی بر ماموریت تامین و تدارک قطعات محصولات دیزل در سال ۹۹ بهشرکت ساپکو، رکورد تولید خودروی دیزل در دهه ۹۰ با تولید ۳۷۰۳ دستگاه در پایان سال ۹۹ شکسته شد؛ این در حالی‌ است که درابتدای سال ۹۹، تولید محصولات تجاری با پنج دستگاه خودرو آغاز شده بود.

معاون برنامه‌ریزی شرکت ساپکو، از ثبت نام ۶۰ درصد از سازندگان در سامانه بهین‌یاب خبر داد و بر ضرورت مدیریت تخصیصقراضه، آلومینیوم، فولاد و ورق به سازندگان طبق قراردادهای منعقده در سال ۹۹ و رصد بازگشت این مواد در قالب قطعات به چرخه تولید،تاکید کرد و گفت: موضوع کنترل میزان تحویل این مواد به سازندگان در سال ۱۴۰۰ نیز همچنان با نظارت و کنترل دوره‌ای زنجیره تامینتوسط ساپکو همراه خواهد بود

وی همچنین در پی تصمیم نهادهای نظارتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و در راستای مدیریت مصرف، تولید و تامین ورق‌های فولادیمورد نیاز قطعه‌سازان از طریق ثبت‌نام در سامانه بهین یاب و خرید از بورس، بر ثبت نام  سازندگانی که تاکنون در این سامانه ثبت نامنکرده‌اند تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی