پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تعمیر خودرو

با روغن سوزی خودرو چه کار کنیم؟

یکی از مشکلات رایجی که در بسیاری از خودروها رخ می دهد موضوع روغن سوزی بوده که قابل رفع است اما لازم است که آن را جدی بگیریم تا از صدمات جدی تر به خودرو جلوگیری شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به دلیل فرسودگی وسایل نقلیه و با افزایش سن خودرو، روغن موتور […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۹ خرداد ۱۴۰۰

یکی از مشکلات رایجی که در بسیاری از خودروها رخ می دهد موضوع روغن سوزی بوده که قابل رفع است اما لازم است که آن را جدی بگیریم تا از صدمات جدی تر به خودرو جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

به دلیل فرسودگی وسایل نقلیه و با افزایش سن خودرو، روغن موتور بیشتری مصرف می‌شود. سوختن روغن یک مشکل رایج است، اما وقتی از آن چشم پوشی شود، می‌تواند صدمات زیادی به موتور ماشین شما وارد کند.

اگر روغن موتور در محفظه احتراق قرار گیرد، می‌سوزد و باعث تولید دود آبی رنگ در اگزوز می شود. سوختن روغن یک مشکل نسبتاً شایع است و تولیدکنندگان در این مورد راهنمایی یکنواختی ارائه نمی‌دهند، بنابراین آنچه برای موتور یک خودرو طبیعی است می‌تواند برای موتور خودروی دیگر آسیب زا باشد.

به عنوان یک قاعده، اکثر موتور‌های با کمتر از ۸.۰۴۶ کیلومتر نباید بیشتر از یک چهارم لیتر روغن استفاده کنند مگر اینکه تولید کننده میزان مصرف واقعی روغن موتور را اعلام کرده باشد. مشکلات داخلی موتور مانند سوپاپ فرسوده، حلقه‌های پیستون یا هر تعداد دیگر از انواع مختلف مهر و موم می تواند باعث روغن سوزی موتور شوند. هنگامی که یک موتور بیش از 120700 کیلومتر عبور کرد باید انتظار افزایش مصرف روغن داشت.

راهکار درمان روغن سوزی خودرو

اگر دودی که از اگزوز خارج می شود، آبی رنگ باشد این یک علامت است که ماشین در حال سوختن روغن است. هنگامی که روغن به اتاق احتراق روغن نشت می‌کند، یک مشکل جدی دارید که باید در اسرع وقت آن را برطرف کنید. حتی اگر دود خارج شده از اگزوز تغییر رنگ ندهد اما بین هر تعویض روغن، بیش از حد روغن مصرف شود نشان دهنده این است که مشکلی وجود دارد. اگرچه ممکن است یک تنظیم ساده برای رفع مشکل لازم باشد، اما ممکن است به تعمیرات جدی تری نیز نیاز باشد.

با توجه به عدم یکنواختی در مصرف روغن، بهترین روش این است که به طور منظم سطح روغن خودرو را بررسی کنید و اگر خودرو روغن می سوزاند، به دنبال مکانیکی باشید. دانستن مصرف معمول روغن در طی چند سال یا هزاران کیلومتر برای یک موتور خاص، زمینه را برای تعیین زمان مصرف بیش از حد فراهم می‌کند و احتمالاً شما را از ایجاد نشت یا مشکل داخلی آگاه می‌کند. برای جلوگیری از آسیب جدی به موتور اتومبیل، حتی باید نشتی کوچک روغن را در اسرع وقت کنترل و رفع شود.

مصرف کنندگان ایده‌های خاص خود را در مورد میزان طبیعی دارند و در سال‌های اخیر به دلیل مصرف بیش از حد روغن در برخی از خودروها از جمله آئودی، بی ام و، هوندا، سوبارو و تویوتا از چندین تولید کننده شکایت کرده اند. شکایت گسترده مالکان برخی تولیدکنندگان را مجبور کرده است تا ضمانت نامه‌ها را تعویض کرده یا قطعات موتور را تعویض کنند.

به عنوان مثال، هوندا ضمانت نامه موتور خودرو های خود را در آکورد ۲۰۰۸-۱۱ و ۲۰۱۰-۱۱، ۲۰۱۰ CR-V با موتور‌های چهار سیلندر به هشت سال تمدید کرد.

انتهای پیام/ باشگاه خبرنگاران جوان

کدام یک از ایرادهای فنی چراغ چک خودرو را روشن می کند؟

فساد در پی انحصار موجود در بازار لوازم یدکی/ واردات 50 درصد قطعات خودرو در اختیار 7 نفر است

هرآنچه باید در مورد باتری خودرو ، دلایل خرابی و روش های احیاء آن بدانید

هشدار فنی برای روزهای گرم: حواستان به مایع خنک کننده و سیستم خنک کاری موتور باشد!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی