در نمایشگاه هوایی دبی ، ایرباس از هلیکوپتر H160 جدید خود پردهبرداری کرد.این هلیکوپتر که با کمک لابراتوار طراحی پژو توسعهیافته است و H160 قرار است جایگزین dauphin شود. این هلیکوپتر دارای بدنهای از جنس کامپوزیت و از تثبیتکننده دوبالهای، روتور دم با سطح شیبدار و پرههای با تکنولوژی “blue edge rotor blade” برخوردار است. […]
در نمایشگاه هوایی دبی ، ایرباس از هلیکوپتر H160 جدید خود پردهبرداری کرد.این هلیکوپتر که با کمک لابراتوار طراحی پژو توسعهیافته است و H160 قرار است جایگزین dauphin شود.
این هلیکوپتر دارای بدنهای از جنس کامپوزیت و از تثبیتکننده دوبالهای، روتور دم با سطح شیبدار و پرههای با تکنولوژی “blue edge rotor blade” برخوردار است. خطوط براق و پنجره مخروطی شکل این هلیکوپتر را از طراحی مدرنی برخوردار کرده است.
تیم طراحی پژو ، بعد از از ارائه طراحی اولیه این پروژه در یک مسابقه طراحی توانست پیروزی را از آن خود کند و به دنبال آن درگیر پروژه هلیکوپتر ایرباس شد. .” این شرکت پس از ارائه طراحی اولیه این هلیکوپتر همکاری خود را با تیم ایرباس برای توسعه بیشتر طراحی شروع کرد و نتیجه کار چیزی هست که ما امروز را میبینیم. گیوم چیلنز، رئیس بخش طراحی استایل ایرباس هلیکوپتر در بیانیهای گفت:
ما با استفاده از طراحی اولیهای که توسط لابراتوار طراحی پژو توسعهیافته توانستیم یک شخصیت قوی برای روتورکرفتها تعریف کنیم که انعکاس دهنده نوآوری، عملکرد و شخصیت منحصربهفرد به H160، است. استایل تبدیل شده به اولویتهای مهم برنامه H160، که هدف آن ایجاد یک تصور قوی در شخصیت منحصربهفرد و عملکرد آن است.
اطلاعات زیادی درباره این هلیکوپتر ، از سمت ایرباس منتشر نشده است اما قرار است ابتدای سال آینده فروش آن به شرکتهای حملونقل مختلفی ازجمله شرکتهایی که درزمینه حملونقل دریایی فعالیت میکنند، کسبوکارهای حملونقل خصوصی هوایی، خدمات عمومی و حملونقل تجاری مسافر آغاز گردد.
گذشته از طراحی ظاهری این هلیکوپتر، به یک موتور توربوشفت جدید مجهز خواهد بود.
دیدگاه خود را بنویسید