پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

افزایش مستمر قیمت خودرو در کارخانه ثبات بازار را از بین می‌برد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است، شورای رقابت باید به جای قیمت‌گذاری ۶ ماهه به صورت سالانه قیمت خودرو را تعیین کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سیدجواد حسینی کیا با اشاره به ضرورت اخذ مالیات از سوداگران بازار خودرو، گفت: اساسی‌ترین مشکل موجود در صنعت خودروسازی، هجوم سیل نقدینگی […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۴ خرداد ۱۴۰۰

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است، شورای رقابت باید به جای قیمت‌گذاری ۶ ماهه به صورت سالانه قیمت خودرو را تعیین کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سیدجواد حسینی کیا با اشاره به ضرورت اخذ مالیات از سوداگران بازار خودرو، گفت: اساسی‌ترین مشکل موجود در صنعت خودروسازی، هجوم سیل نقدینگی به بازار خودرو است این موضوع موجب جولان سوداگران در بازار شده به گونه‌ای که در 2 سال گذشته حدود 150 هزار میلیارد تومان نصیب دلالان این حوزه شد، بنابراین باید با اعمال مالیات سنگین، از جولان سوداگران در این بازار جلوگیری کرد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: خودروسازان برای ماندگاری از یک سو باید تنوع محصولات خود را افزایش دهند و از سوی دیگر تولید ارزان‌قیمت، رقابت پذیر و صادرات محور را در برنامه کاری خود داشته باشند.

وی اضافه کرد: واردات مدیریت شده یکی از نیازهای بازار کنونی خودرو است زیرا با تحقق این مهم خودروسازان ناچارند برای رقابت با خودروهای وارداتی کیفیت خود را ارتقا بخشند، از سوی دیگر با واردات انحصار از بین می‌رود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: هرچند خودروسازان محصولات جدیدی را به بازار عرضه کردند اما این محصولات عطش بازار را از بین نمی‌برد، زیرا انحصار در این حوزه وجود دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: افزایش مستمر قیمت خودرو در کارخانه ثبات بازار را از بین می‌برد شورای رقابت باید به جای قیمت‌گذاری 6 ماهه به صورت سالانه بهای خودرو را تعیین کند.

انتهای پیام \ منبع: خانه ملت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی