پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تویوتا لندکروزر

فرمول طلایی!/ مروری بر تاریخچه تویوتا لندکروزر به بهانه معرفی نسل جدید (J300)

این نسل جدید تویوتا لندکروزر است که بعد از گذشت 14 سال از معرفی نسل قبلی، با کد J300 به بازار آمده و با تغییرات گسترده اش حسابی سر و صدا به پا کرده است. گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو امکان ندارد تا کنون نام لندکروزر را نشنیده باشید! اگر هم علاقه مند […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۳ تیر ۱۴۰۰

این نسل جدید تویوتا لندکروزر است که بعد از گذشت 14 سال از معرفی نسل قبلی، با کد J300 به بازار آمده و با تغییرات گسترده اش حسابی سر و صدا به پا کرده است.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

امکان ندارد تا کنون نام لندکروزر را نشنیده باشید! اگر هم علاقه مند به خودرو و آفرود باشید، قطعا با این غول ژاپنی آشنایی کامل دارید. لندکروزر را می توان معروف ترین شاسی بلند تویوتا و یکی از معروف ترین خودروهای suv جهان به شمار آورد. سلسله لندکروزر از ابتدای دهه 50 میلادی آغاز شده و حالا 70 سال از عمر آن می گذرد.

تمام نسل های تویوتا لندکروزر

تویوتا لنکروزر در سن 70 سالگی کاملا تغییر کرده و از هر نظر نسبت به قبل پخته تر و کامل تر شده است. تویوتا لندکروزر سری 300 به تازگی معرفی شده و در همین ابتدای کار استقبال قابل توجهی هم از آن به عمل آمده. بی راه نیست اگر بگوییم در روزهای گذشته نسل جدید لندکروزر به تیتر اول اخبار خودرویی تبدیل شده است. ما هم تصمیم گرفتیم این خودروی مهم و پر سر و صدا را به طور کامل معرفی کنیم. البته پیش از این شما را به خواندن مروری بر تاریخچه لندکروزر دعوت می کنیم تا بیشتر با سرگذشت این شاس بلند محبوب آشنا شوید.

مروری کوتاه بر تاریخچه تویوتا لندکروزر


BJ (1951-1955)

زمانی‌که در ژوئن 1950، کره شمالی به کره جنوبی حمله کرد، ژاپن هنوز تحت سلطه ایالات متحده آمریکا بود. آمریکا و سازمان ملل برای این‌که به کره جنوبی کمک کرده باشند، از خودروسازان ژاپنی خواستند خودرویی کوچک با 4 چرخ متحرک و قابلیت‌های آفرود را برای ارتش آمریکا طراحی کنند. در ژانویه 1951، تویوتا BJ که در حقیقت «تویوتا “Jeep” BJ» نام گرفته بود، متولد شد. BJ از جیپ آمریکایی بزرگ‌تر بود و با موتور 6 سیلندر 3.4 لیتری با 84 اسب‌بخار نیرو و 215 نیوتن‌متر گشتاور، نیرو بیش‌تری را از جیپ تولید می‌کرد. در جولای 1951، تست درایور تویوتا، پروتوتایپ نسل بعدی BJ را تا جایگاه ششم کوه فوجی مورد آزمایش قرار داد و اولین پروتوتایپ، بدون مشکل موفق به درنوردیدن این کوه تا جایگاه ششم شد.

نسل اول تویوتا لندکروزر

پلیس ملی ژاپن از قابلیت‌های این ماشین تحت تاثیر قرار گرفت و تعداد 289 دستگاه از آن‌را سفارش داد. در 2 سال نخست، BJ فقط به‌صورت سفارشی و در تعداد محدود به تولید می‌رسید تا این‌که در سال 1953، تولید انبوه آن آغاز شد. یک سال بعد، مدیر فنی پروژه نام لندکروزر را پیشنهاد داد و اذعان داشت که: «ما رقیبی به‌نام لندروور را از انگلستان داریم، بنابراین ماشین ما نباید از آن دست کمی داشته باشد، بنابراین من نام لندکروزر را برای آن انتخاب می‌کنم.»

تویوتا لندکروزر J20

J20,J30 (1955-1960)

نسل دوم لندکروزر با عنوان سری 20 شناخته می‌شد که تولید آن به سال‌های 1955 تا 1960 بازمی‌گردد. ظاهر آن حالا به‌جای این‌که نظامی و ارتشی به نظر برسد، شهری‌تر به‌نظر می‌رسید. سیستم تعلیق آن نیز برای راحتی بیش‌تر در سواری، تعویض شده بود و از موتور نیرومندتر 6 سیلندر 3.9 لیتری Type F به توان 135 اسب‌بخار بهره می‌برد. به‌منظور افزایش فضای کابین، موتور به میزان 120 میلی‌متر به جلو کشانده شد.

در سال 1957، نسخه 4 در لندکروزر در قالب یک استیشن واگن به نسخه 2 در آن اضافه شد. این نسل از لندکروزر در قالب شاسی و قطعات فنی به استرالیا صادر می‌شد و بدنه آن در همان استرالیا ساخته و روی شاسی سوار می‌شد. لندکروزر اولین خودرو صادراتی از ژاپن به استرالیا بود. در سال 1958 نیز تولید لندکروزر در برزیل شروع شد تا آن‌را به اولین ساخته تویوتا که در خارج از ژاپن به تولید می‌رسد، تبدیل کند. لندکروزر در برزیل با نام Bandeirante شناخته می‌شد.

تویوتا لندکروزر J40

J40 (1960-1984)

در سال 1960 نسل بعدی لندکروزر با عنوان سری 40 به مسیر خود ادامه داد. تویوتا برای سری J40 دستگاه‌های پرس جدید و پیشرفته‌تری را خریداری کرد. این سری از موتور 3.9 لیتری به توان 125 اسب‌بخار بهره می‌برد. در سال 1965، تولید جهانی لندکروزر از مرز 50 هزار دستگاه عبور کرد و در همان سال، لندکروزر به پرفروش‌ترین تویوتا در بازار ایالات متحده تبدیل شد. محبوبیت لندکروزر به‌سرعت قابل‌توجهی در حال افزایش بود تاجایی‌که در سال 1968، لندکروزر یکصد هزارمین فروش خود را تجربه کرد.

در سال 1972 فروش لندکروزر به 200 هزار دستگاه رسید و تنها یک‌سال بعد، فروش 300 هزار دستگاه را تجربه کرد. در سال 1977، ارتش ایرلند تعداد 77 دستگاه J40 را سفارش داد. سرعت قابل‌قبول، قابلیت اطمینان بالا و توانایی‌های آفرود، لندکروزر را به انتخاب مناسبی برای آب‌وهوای مرطوب ایرلند تبدیل کرده بود. در سال 1978 فروش J40 با موتور دیزلی و بنزینی رسما در آلمان غربی شروع شد.

تویوتا لندکروزر J50

J50 (1967-1980)

تویوتا لندکروزر 55 که تحت عنوان FJ55G و FJ55V نیز شناخته می‌شد، بین سال‌های 1967 تا 1980 به تولید رسید. سری J50 به‌عنوان اولین استیشن‌واگن واقعی در خانواده لندکروزر شناخته می‌شد. J50 در تاسیسات ARACO شهر تویوتا در ژاپن به تولید می‌رسید.

تویوتا لندکروزر J60

J60 (1980-1990)

لندکروزر J60 برای یک دهه تولید شد اما در ونزوئلا تولید آن تا سال 1992 برای بازار بومی ادامه پیدا کرد. J50 از ظاهری بسیار امروزی و مدرن بهره می‌برد و با تجهیزاتی نظیر سیستم تهویه و گرمکن برای سرنشینان عقب، از همیشه لوکس‌تر و مجهزتر بود. در سال 1981، تولید لندکروزر از مرز یک میلیون دستگاه عبور کرد. در کنار J60، نسخه J70 نیز در سال 1984 معرفی شد.

تویوتا لندکروزر J70

J70 (1984 – تابه‌امروز)

در سال 1974، لندکروزر جدید با عنوان J70  به حیات‌اش ادامه داد. J70 با سقف هاردتاپ و سافت‌تاپ و با موتور و تعلیق جدید و ظاهر به‌روزتر عرضه شد. J70 در 2 نسخه معمولی و Light قابل سفارش بود. نسخه Light با سواری نرم‌تر و موتور 2.4 لیتری به تولید می‌رسید. در برخی از بازارهای جهانی، J70 Light با نام Bundera یا لندکروزر 2 شناخته می‌شد و بعدا نام 70 Prado نیز به آن اطلاق شد. 70 Prado نیز به‌قدری محبوب شده بود که بعدها با نام لندکروزر پرادو یا J90 به‌عنوان مدلی مجزا از لندکروزر به تولید رسید.

تویوتا لندکروزر J70

اتاق J70 به‌قدری محبوب بوده و هست که تولید آن هنوز هم در کنار لندکروزر جدید ادامه دارد و آمار فروش این اتاق در حال حاضر بیش‌تر به کشورهای خاورمیانه و حاشیه خلیج فارس مربوط می‌شود. البته پرادو در استرالیا نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. در طول این چند دهه، تویوتا همواره بخش فنی J70 را به‌روزرسانی کرده است.

تویوتا لندکروزر j80

J80 (1990-1997)

لندکروزر جدید در توکیو موتورشو 1989 رونمایی و تولید آن از ژانویه 1990 آغاز شد. همراه با نسل جدید لندکروزر، موتورهای دیزل جدیدی نیز برای آن معرفی شدند. در سال 1995، پس از 5 سال به‌روزرسانی بخش فنی و نیرومحرکه، ایربگ راننده و سرنشین برای J80 معرفی شد و نوشته تویوتا جای خود را به لوگو تویوتا داد. در رقابت رالی داکار 1996، 2 دستگاه لندکروزر استاندارد و بدون تغییر، توانستند جایگاه اول و دوم را به خود اختصاص بدهند. اما در همین سال، عرضه لندکروزر در بازار کانادا متوقف و به‌جای آن لکسوس LX450 به بازار این کشور عرضه شد. درنهایت تولید جهانی J80 در سال 1997 متوقف شد اما در ونزوئلا تولید آن تا سال 2008 ادامه پیدا کرد.

تویوتا لندکروزر J100

J100 (2002-2008)

در ژانویه 1998، سری 100 لندکروزر با سری 80 جایگزین شد. تویوتا مدعی بود که توسعه سری 100 در سال 1991 آغاز شده. سری 100 در 2 نسخه 100 و 105 تولید می‌شد که از نظر ظاهری یکسان بودند اما از نظر ساختاری تفاوت‌هایی داشتند. عمده شاسی و نیرومحرکه نسخه 105 از سری 80 به عاریت گرفته شده بود که فقط در کشورهای آفریقایی، استرالیا، روسیه و بازار آمریکای جنوبی به فروش می‌رسید. تویوتا یک موتور 8 سیلندر را با هدف افزایش فروش در بازار آمریکای شمالی معرفی کرد. این موتور می‌توانست 228 اسب‌بخار نیرو و 410 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. سال 2000، پنجاهمین سالگرد لندکروزر را با فروش جهانی 3.72 میلیون دستگاه رقم زد.

تویوتا لندکروزر J200

J200 (2008-2021)

در سال 2002، توسعه لندکروزر جدید با کد J200 آغاز و نسخه نهایی آن در سپتامبر 2007 معرفی شد. تویوتا ادعا می‌کند بیش از 2 سال در حال آزمایش پروتوتایپ‌های J200 بوده تا خودرویی بی‌نقص را از هر نظر ارائه کند. J200 از پلت‌فرم جدیدی بهره می‌برد که با لکسوس LX570 مشترک بود. اما در آن زمان انتقادات زیادی به طراحی J200 وارد شد. زیرا بسیاری مدعی بودند که طراحی لندکروزر جدید برای قرن 21 در حد انتظارات مدرن نیست.

تویوتا لندکروزر J200

در عوض J200 با تجهیزات به‌روز و تکنولوژی‌های کمک‌حرکتی متعددی عرضه شد. معروف‌ترین موتور این غول 2.5 تُنی برای بازار آمریکای شمالی، واحد 8 سیلندر 5.7 لیتری به توان 381 اسب‌بخار و گشتاور 540 نیوتن‌متر بود. در آگوست 2019، تویوتا یک رکورد دیگر را برای تویوتا به ثبت رساند چراکه فروش جهانی این شاسی‌بلند محبوب، از مرز 10 میلیون دستگاه هم عبور کرد.

معرفی تویوتا لندکروزر سری 300 (مدل 2022)


بعد از انتشار عکس های جاسوسی مختلف از یک شاسی بلند غول پیکر، مشخص شد این خودروی جذاب چیزی نیست جز تویوتا لندکروزر جدید. نسل جدید لندکروزر که با کد J300 شناخته می شود، برای نخستین بار در کانال یوتیوبی تویوتا خاورمیانه معرفی شد. دهمین نسل لندکروزر هم با همان فاصله محوری طلایی، یعنی 2850 میلی متر تولید شده است. این فاصله محوری از اتاق J80 تا کنون ثابت مانده است. مهندسان تویوتا در مراسم رونمایی لندکروزر سری 300 اعلام کرده اند هنوز جایگزینی برای این فاصله محوری و ابعاد مهندسی پیدا نکرده اند.

تویوتا لندکروزر

البته تویوتا در نسخه جدید این شاسی بلند محبوب از سیستم تعلیق جدید با زوایای متفاوت استفاده کرده و  شاسی و اتصالات تقویتی لندکروزر را با فناوری جدید و چند تکه تولید کرده است. به گفته مهندسان تویوتا،  زوایای ورود و خروج، شیب روی و نقطه تمرکز جرم لندکروزر جدید به مراتب بهتر از نسل قبل است.

تویوتا در توسعه لندکروزر جدید 2 هدف را مد نظر قرار داده است.هدف اول در ساخت نسل جدید لندکروزر حفظ قابلیت اطمینان، دوام بالا و پرفورمنس عالی در آفرود بوده است. هدف دوم اما رانندگی با قابلیت رویارویی و گذر از هر نوع مسیری بوده که تویوتا با حفظ ساختار بدنه روی شاسی این خودرو از ویژگی های اساسی لندکروزر به شمار می رود، به این هدف هم رسیده است.

تویوتا لندکروزر

تویوتا لندکروزر جدید شاسی بلندی است که بدون اینکه راننده را خسته کند، می تواند از پس هر مسیری برآید. لندکروزر جدید بر اساس پلت فرم جدید GA-F شکل گرفته که مبتنی بر معماری جهانی جدید تویوتا یا همان TNGA است. این پلت‌فرم جدید یک شاسی سبک‌تر با استحکام پیچشی بیشتر را شامل می شود که مرکز ثقل خودرو را به زمین نزدیک‌تر کرده و وزن کلی آن‌را ۲۰۰ کیلوگرم کاهش داده است.

طراحی بدنه نسل جدید تویوتا لندکروزر نیز به کلی متحول شده است. ویژگی هایی مثل چراغ های باریک جلو، جلوپنجره بزرگ ایستاده، دهانه مربعی گلگیرها، برآمدگی روی کاپوت، فرم جدید لچکی عقب و چراغ های متفاوت عقب، نظر بیننده را در نگاه اول به خود جلب می کنند. می توان گفت طراحی لندکروزر جدید مخصوصا در قسمت جلو به شاسی بلندهای معروف آمریکایی نزدیک شده است.

تویوتا لندکروزر

البته شکل کلی خودرو از نسل قبلی زیاد فاصله نگرفته و همان فرم جعبه و فرمول طلایی تویوتا در این مدل نیز به چشم می خورد. جالب است بدانید طراحی لندکروزر جدید بر اساس قابلیت های آفرود این خودرو شکل گرفته است. به‌ عنوان‌ مثال، سپرها به‌ گونه‌ای طراحی شده‌اند که حین رانندگی در مسیرهای سخت آسیب نبینند و چراغ‌ها در جایی نصب شده‌اند که در معرض ضربه و ترک خوردن قرار نگیرند.

تویوتا لندکروزر

طراحی داخلی لندکروزر جدید هم به‌ منظور سهولت در کاربری شکل گرفته است. به همین دلیل، هرچند نمایشگر بزرگی در بالای داشبورد برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی قرار گرفته شده، اما هنوز هم تعداد دکمه‌های فیزیکی زیاد است. به گفته تویوتا، این تصمیم به خاطر دسترسی آسان در شرایط آفرود اتخاذ شده تا راننده مدام با صفحات کامپیوتری و پیچیده سر و کله نزند. این دکمه‌های بزرگ امکان دسترسی آسان به منوها و بسیاری از حالت‌های رانندگی را فراهم می‌کند و جانمایی آن ها نیز کاملا مناسب است.

تویوتا لندکروزر

درحالی‌که این روزها صفحه آمپرهای دیجیتالی گریبان اکثر خودروهای جدید را گرفته اند و در بعضی موارد اصلا زیبا و اصیل نیستند، تویوتا عمداً تصمیم گرفته در لندکروزر جدید از صفحه آمپر آنالوگ سنتی استفاده کند. البته بین آمپرهای اصلی این صفحه، یک نمایشگر جای گرفته که لااقل برخی اطلاعات دیجیتالی را به نمایش بگذارد. همچنین برای اینکه وجه لوکس لندکروزر نیز حفظ شود، تویوتا در این خودرو آپشن های به روز و متنوعی به کار برده است.

رد پای تکنولوژی های جدید در لندکروزر 300


از جمله امکانات نسخه فول آپشن تویوتا لندکروزر مدل 2020 می توان به ۹ کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، استارت دکمه ای، سیستم تعلیق هوشمند، فناوری LED چراغ ها، چراغ های تطبیقی با زاویه فرمان و شرایط جاده، ترمز پیشگیری از تصادف، شبیه ساز آفرود، درِ صندوق برقی، تنظیم ارتفاع، تهویه اتوماتیک ۴ کاناله، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، گرمکن صندلی های عقب، ۷ صندلی، سانروف، تریم داخلی چرم، سیستم صوتی حرفه ای، کروز کنترل هوشمند، قابلیت تنظیم وضعیت انتقال قدرت، تنظیم حالت رانندگی و… اشاره کرد.

یکی از مهمترین تکنولوژی های ایمنی به کار رفته در لندکروزر سری 300، پکیج ایمنی فعال Safety Sense است که به سیستم تشخیص وسایل نقلیه روبرو، عابر پیاده و دوچرخه سواران در طرفین چهار راه ها مجهز است و از تصادف با آن ها جلوگیری می کند.

یکی دیگر از سیستم‌های جدید به کار رفته در لندکروزر ۳۰۰ ، سیستمی بنام E-KDSS (( مخفف «سیستم الکترونیکی پویایی تعلیق»)) است. به گفته تویوتا، این سیستم که برای اولین بار در دنیا ارائه شده، بهبود عملکرد خودرو روی جاده را در پی دارد.

تویوتا لندکروزر

معروف ترین شاسی بلند ژاپنی در نسل جدیدش به سیستم رانندگی مولتی تراین مجهز شده که تنظیمات مربوط به ترمزها، سیستم تعلیق و پیشرانه را تغییر می‌دهد. در حالت دنده‌سنگین تنظیمات خودکار، شن، گل‌ولای و صخره وجود دارد. در حالت دنده‌سبک نیز حالت‌های خودکار، شن، گل‌ولای و برف عمیق در نظر گرفته شده است. تغییر وضعیت بین این تنظیمات با چرخاندن یک دکمه در داشبورد و کنسول مرکزی صورت می‌گیرد.

تویوتا لندکروزر

اگرچه سیستم کرال کنترل لندکروزر تکنولوژی منحصربه‌فردی نیست، اما باعث بهبود توانایی‌های این شاسی‌ بلند درشت هیکل می‌شود. با فعال شدن این سیستم، خودرو به‌ صورت تدریجی در سرپایینی‌ها حرکت می‌کند و در این حالت وطیفه راننده فقط کنترل کردن ترمز است. علاوه بر این، هنگام استفاده از سیستم کرال کنترل، سیستم دستیار چرخش نیز به کمک راننده می آید و هنگام عبور از پیچ‌ها، نیروی ترمز را روی چرخ های داخلی اعمال می‌کند تا شعاع گردش بهتری ایجاد شود.

تویوتا لندکروزر

همچنین دیفرانسیل‌های جلو، دیفرانسیل مرکزی و دیفرانسیل عقب لندکروزر جدید نیز قفل شونده هستند که در شرایط سخت حسابی به کار می آیند. شما می‌توانید این دیفرانسیل‌ها را با دکمه‌هایی روی کنسول فعال یا غیرفعال کنید.

ارتفاع لندکروزر جدید از سطح زمین، 230 میلی متر است. همچون فاصله محوری، ابعاد بدنه لندکروزر جدید نیز نسبت به قبل تغییری نداشته و تقریبا با سری 200 یکسان است. بنابر این طول این خودرو 4990 میلی متر، عرض آن 1980 میلی متر و ارتفاعش 1945 میلی متر است. زوایای حمله و فرار لندکروزر جدید به ترتیب ۳۲ درجه و 26.5 درجه است.

تویوتا لندکروزر جدید را در اختیار رانندگان بسیاری قرار داده تا آن‌ را آزمایش کنند. یکی از این آزمایش‌ها در مسابقات رالی داکار انجام گرفته تا از توانایی رقابت خودرو روی جاده و خارج از جاده اطمینان حاصل شود. این آزمایش ها منجر به بهبود اساسی سیستم تعلیق سری 300 شده که امکان انعطاف پذیری بیشتری را برای چرخ‌ها فراهم کرده است.

خداحافظی با پیشرانه 8 سیلندر!


نکته ناراحت کننده در مورد قابلیت های فنی نسل جدید لندکروزر، خداحافظی شاسی بلند غول پیکر تویوتا با پیشرانه 8 سیلندر است. 2 پیشرانه اصلی برای لندکروزر جدید در نظر گرفته شده است. مهمترین و قوی ترین پیشرانه سری 300، 6 سیلندر 2.5 لیتری توئین توربو است که می تواند 409 اسب بخار قدرت تولید کند. همچنین ماکزیمم گشتاور این پیشرانه عدد 650 نیوتن متر را نشان می دهد. این پیشرانه در لندکروزر با گیربکس 10 سرعته اتوماتیک جفت می شود و لندکروزر مجهز به این ترکیب فنی می تواند ظرف 6.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برسد و سقف سرعتش نیز عدد 220 کیلومتر بر ساعت را نشان می دهد که برای خودرویی با این وزن و ابعاد، عددی قابل توجه است.

تویوتا لندکروزر

پیشرانه بعدی اما 3.3 لیتری توربو دیزل بوذه که می تواند 305 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید کند. البته گویا این پیشرانه برای بازار خاورمیانه قابل سفارش نیست. صحبت از بازار خاورمیانه شد، بد نیست بدانید تویوتا لندکروزر یکی از محبوب ترین شاسی بلندها در کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می رود. مردم امارات برای خرید این خودرو در نمایندگی اصلی تویوتا در امارات متحده عربی صف بسته بودند!

تویوتا لندکروزر

تویوتا هم برای اینکه بتواند دایره مخاطبان لندکروزر جدید را وسیع تر کند، یک مدل ارزان تر را ویژه بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس در نظر گرفته است. لندکروزر مجهز به پیشرانه ۳٫۵ لیتری توئین توربو بسته به سطح تجهیزات، با برچسب قیمت حدود 80 تا 110 هزار دلار در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس عرضه می شود. اما در مدل ارزان تر، خریداران می توانند لندکروزر را با پیشرانه 6 سیلندر 4 لیتری نسل قبلی که 270 اسب بخار قدرت تولید می کند سفارش دهند. قیمت لندکروزر 300 در نسخه اقتصادی به حدود 60 تا 70 هزار دلار می رسد.

تویوتا لندکروزر

در بحث امکانات رفاهی و ایمنی، نمونه تنفس طبیعی جایگاه پایین تری نسبت به نسخه های فول آپشن توربو دارد. در لندکروزر سری ۳۰۰ اقتصادی مدل ۲۰۲۲ خبری از استارت دکمه ای با حسگر اثر انگشت نیست و تهویه اتوماتیک ۴ کاناله، سردکن و گرمکن صندلی های عقب، گرمکن فرمان، سیستم تِرن اسیست، آنالیز هوشمند آفرود، سامانه پیشگیری از تصادف، کروز کنترل هوشمند، رادار خطی، قفل دیفرانسیل جلو، رادار تابلو خوان، رهیاب ماهواره ای آنلاین با نمایشگر مستقل جلو آمپر و برخی ویژگی های دیگر از آن حذف شده اند.

تویوتا لندکروزر

به گفته تویوتا، تولید دی‌اکسید کربن لندکروزر جدید نسبت به نسل قبلی سالانه ۱۰ درصد کمتر خواهد بود. بخشی از این مأموریت توسط گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک جدید صورت می‌گیرد که نیروی هردو موتور بنزینی و دیزلی را به چرخ ها انتقال می‌دهد و به کاهش وزن کلی خودرو هم کمک می‌کند. مصرف سوخت لندکروزر در نسخه مجهز به پیشرانه بنزینی توئین توربو 9 لیتر در هر 100 کیلومتر برآورد شده است. در همین حال، تویوتا وعده ارائهٔ نسخه قوی‌تر و پرفورمنس GR Sport را نیز داده است. گویا از این نسخه اسپرت لندکروزر در اواخر سال جاری رونمایی می شود. نکته جالب اینجاست که فعلا هیچ برنامه ای برای عرضه لندکروزر سری 300 در بازار آمریکا وجود ندارد.


 

برچسب‌ها : امکانات تویوتا لندکروزر 2022امکانات تویوتا لندکروزر J300امکانات تویوتا لندکروزر جدیدایرتویابررسی تویوتا لندکروزر 2022بررسی تویوتا لندکروزر J300بررسی تویوتا لندکروزر جدیدتاریخچه تویوتا لندکروزرتاریخچه لندکروزرتویوتاتویوتا لندکروزتویوتا لندکروزرتویوتا لندکروزر 2022تویوتا لندکروزر BJتویوتا لندکروزر J100تویوتا لندکروزر J20تویوتا لندکروزر J200تویوتا لندکروزر j300تویوتا لندکروزر J40تویوتا لندکروزر J50تویوتا لندکروزر J60تویوتا لندکروزر J70تویوتا لندکروزر J80تویوتا لندکروزر جدیدتویوتا لندکروزر سری 100تویوتا لندکروزر سری 200تویوتا لندکروزر سری 300خودروی ژاپنیشاسی بلندشاسی بلند لوکسقیمت تویوتا لندکروزر 2022قیمت تویوتا لندکروزر J300قیمت تویوتا لندکروزر جدیدلندکروزلندکروزرلندکروزر 100لندکروزر 200لندکروزر 300لندکروزر جدیدمشخصات فنی تویوتا لندکروزر 2022مشخصات فنی تویوتا لندکروزر J300مشخصات فنی تویوتا لندکروزر جدیدمعرفی تویوتا لندکروزر 2022معرفی تویوتا لندکروزر J300معرفی تویوتا لندکروزر جدیدنسل جدید تویوتا لندکروزرنسل جدید لندکروزر

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی